سقوط پهپاد یا اشیای ناشناس در گرگان + فیلم

صبح امروز صدای چند انفجار در گرگان موجب نگرانی مردم این شهر شد، اما هنوز مشخص نیست که این اشیا چه بوده اند.

پس از گمانه زنی های مختلف درباره سقوط پهپاد یا اشیای ناشناس در گرگان، سرانجام سخنگوی وزارت دفاع گفت که نقص یکی از سامانه ها در فرایند آزمایش تحقیقاتی در مناطق کویری، عامل ایجاد این حادثه در گرگان بوده است.

سردار طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره جزئیات حادثه امروز در گرگان گفت: به اطلاع هم وطن عزیز می‌رسانم که در فرایند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود که این موضوع سابقه هم دارد یکی از سامانه‌های که در فرایند آزمون و تحقیقات بود دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود.

وی ادامه داد: قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده  که تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوطه در حال جمع آوری این قطعات سقوط کرده هستند.

پیش از این، تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی صدای شلیک و انفجار، برخاستن دود سیاه، و اجسام سقوط کرده ناشناس را نشان می دادند.

همچنین در ساعات اولیه این حادثه، شاهدان و مسئولان محلی از سرنگونی پهپاد و مشاهده خمپاره عمل نکرده سخن می گفتند.

سردار دادگر، فرمانده انتظامی استان گلستان، درباره حادثه امروز گرگان به خبرنگار فارس گفته بود: در این حادثه ۸ شیء ناشناس در چند نقطه گرگان سقوط کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان هم گفته بود: موضوع خمپاره عمل نکرده در یک بیمارستان گلستان که همزمان با ساقط شدن یک پهپاد در محوطه این بیمارستان مشاهده شده توسط ماموران امنیتی و نظامی در حال بررسی است. بزودی اطلاع رسانی جامعی در این زمینه انجام خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار گلستان همچنین گفت که در اثر سقوط این پهپاد در مناطق مسکونی دو شهروند مجروح شدند، هرچند سخنگوی وزارت دفاع مدعی شد که این حادثه هیچ گونه صدمات و تلفات جانی نداشته است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا