چگونه با کالابرگ الکترونیکی از اسنپ مارکت خرید کنیم؟

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نحوه خرید از اسنپ مارکت در طرح کالابرگ الکترونیکی را تشریح کرد.

سیدرضا یحیوی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه ۴۱ میلیون نفر امکان بهره‌مندی از امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیکی را دارند، اظهار کرد: در راستای تسهیل خرید مردم، وزارت رفاه با فروشگاه های اینترنتی مکاتباتی انجام داده تا امکان خرید از این فروشگاه ها نیز فراهم شود که در حال حاضر امکان خرید از فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت در طرح کالابرگ الکترونیکی فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر امکان خرید از فروشگاه های اینترنتی در طرح کالابرگ الکترونیکی برای ۹ دهک درآمدی فعال است اما بهره‌مندی از امتیاز تشویقی تنها مشمول دهک‌ یک تا پنج درآمدی است.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: به عبارتی اگر افراد مذکور مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌شان را از میان کالاهای اساسی تعریف شده در طرح کالابرگ الکترونیکی، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد. همچنین تورمی که تا پایان سال به‌روی این اقلام ایجاد می‌شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد.

یحیوی در ادامه نحوه خرید از فروشگاه های اینترنتی در طرح کالابرگ الکترونیک را تشریح و خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط اسنپ مارکت متصل به طرح و در حال ارائه خدمت است. افراد پس از نصب اسنپ مارکت در تلفن همراه خود و ورود به برنامه «خریدار»، کالاهای موردنیاز خود را انتخاب کرده و پس از طی مراحل خرید، در مرحله آخر و قبل از واریز وجه، گزینه «استفاده از کالابرگ» را انتخاب و باید رمز یکبار مصرف ۸ رقمی دریافتی از اپلیکیشن شما (شبکه ملی اعتبار) یا کد USSD اعلام شده به شماره #۱۴۶۳*۵۰۰* را وارد کنند.

وی ادامه داد: سپس اعتبار کالا برگی سرپرست خانوار محاسبه می‌شود و می‌توانند هنگام خرید از یارانه خود استفاده کنند.

مشاور معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اعلام کرد در حال حاضر امکان استفاده از اعتبار مهرماه در طرح کالابرگ الکترونیک برای یارانه‌بگیران فراهم است.

یحیوی این را هم گفت که در حال اتصال سایر فروشگاه های اینترنتی نیز به این طرح هستیم تا بتوانیم دسترسی مردم را به این طرح بزرگ آسان‌تر کنیم.

کالا‌های مشمول کالابرگ را از کجا بخریم؟

علاوه بر خرید از اسنپ مارکت با کالابرگ الکترونیکی، خانوار‌ها می‌توانند با نصب اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار «شما» به آدرس https://shoma.sfara.ir از فروشگاه‌های اطراف محل زندگی خود اطلاع پیدا کرده و با مراجعه حضوری، خرید‌های خود را انجام دهند. وضعیت اعتباری خانوارها، تراکنش‌های انجام شده و مانده اعتبار خانوار‌ها نیز از طریق همین اپلیکیشن قابل مشاهده است. همچنین همه خانوار‌های مشمول طرح می‌توانند با شماره‌گیری # ۱۴۶۳*۵۰۰* از باقیمانده اعتبار خود مطلع شوند.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هدف از اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک و افزایش اعتبار یارانه‌ای را حمایت دولت از خانوار‌های کم‌درآمد اعلام کرد و گفت: با این طرح، دولت افزایش قیمت‌ها را پوشش می‌دهد و درصورتی‌که آن ۱۱قلم کالا‌ها افزایش قیمت داشته باشد، دولت آن را جبران و از محل طرح یارانه کالابرگ پرداخت می‌کند. عسگریان تأکید کرد: در ماه‌های آینده دهک‌های دیگر هم مشمول طرح کالابرگ الکترونیک خواهند شد.

کالابرگ یا یارانه، اختیاری است

در طرح ملی کالابرگ الکترونیک، همه خانوار‌های یارانه بگیر اختیار دارند طبق روال قبل یارانه نقدی خود را در بیستم هرماه دریافت کنند یا یک‌ماه زودتر از واریز یارانه نقدی، از اعتبار یارانه خود که معادل یارانه نقدی آنهاست استفاده کرده و ۱۱قلم کالای اساسی شامل شیر کم‌چرب بطری، پنیر، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قندوشکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، یا هرکدام از آن‌ها را به هر حجمی که تمایل داشتند، از فروشگاه‌های طرف قرارداد خریداری کنند.

با این حساب، انتخاب میان یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک برای همه مشمولان یارانه نقدی کاملاً اختیاری است و حتی کسانی که از طرح کالابرگ استفاده می‌کنند نیز هر میزان از یارانه نقدی که در طرح کالابرگ استفاده نشود را طبق روال سابق در بیستم هرماه به‌صورت واریز به‌حساب سرپرست خانوار، دریافت خواهند کرد؛ اما آن دسته از افرادی که خواهان دریافت یارانه تشویقی هستند، باید حداقل ۵۰درصد یارانه نقدی خود را به خرید کالا در شبکه ملی کالابرگ اختصاص دهند که در این صورت به‌میزان تورم کالا‌های اساسی خریداری شده در زمان خرید نسبت به اردیبهشت۱۴۰۱ مشمول یارانه تشویقی خواهند شد و درحقیقت سهمیه کالا‌های موردنیاز خود را به قیمت شهریور۱۴۰۱ خریداری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا