بازی روبلاکس برای پلی استیشن ۵ و ۴ عرضه می شود

سونی اعلام کرده است که پلتفرم بازی آنلاین روبلاکس از روز چهارشنبه 19 مهر بر روی کنسول های پلی استیشن عرضه می شود.

سونی اعلام کرده است که پلتفرم بازی آنلاین روبلاکس از روز چهارشنبه ۱۰ اکتبر بر روی کنسول های پلی استیشن عرضه می شود.

به گفته این شرکت، پلتفرم بازی روبلاکس از نیمه شب ۱۰ اکتبر به وقت اروپای مرکزی (۱:۳۰ بامداد به وقت ایران) بر روی کنسول های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ در دسترس خواهد بود.

این اولین بار در ۱۷ سال گذشته است که این پلتفرم برای پلی استیشن راه اندازی می شود. این بازی قبلاً در سال ۲۰۱۵ در دسترس کاربران کنسول ایکس باکس قرار گرفته بود.

روبلاکس یک پلتفرم بازی آنلاین چند نفره است که به کاربران این امکان را می دهد تا بازی های مورد نظر خود را طراحی کنند و پس از اشتراک گذاری آنها، به صورت جمعی با دیگران بازی کنند. آنها همچنین می توانند در بازی های طراحی شده توسط دیگران شرکت کنند. این بازی شامل ویژگی های چت خصوصی و گروهی است.

کاربران می توانند شخصیت ها و محیط های خود را از طریق حالت های مختلف بازی ایجاد کنند و با استفاده از خلاقیت شخصی خود موقعیت های مختلفی را تجربه کنند. در واقع بازی خط داستانی خاصی ندارد و هرکس داستان خود را خلق می کند. اتفاقی که در بازی می افتد بستگی به داستان ها و سناریوهای ایجاد شده توسط بازیکنان دیگر دارد.

مدیران این شرکت پیش از این اعلام کرده بودند که با ابتکار جدید خود قصد دارند ۱۵۰ میلیون کاربر پلی استیشن ۴ و ۵ را در این تجربه بازی مشارکت دهند.

روبلاکس در حال حاضر ۱۶۷ میلیون کاربر فعال در ماه دارد که از طریق رایانه های شخصی، ایکس باکس، اندروید و iOS به آن دسترسی دارند. طبق آمار منتشر شده، حداقل ۲۰ بازی روی این پلتفرم بیش از ۱ میلیارد بار بازی شده است.

پیش از این، یک شرکت تحقیقاتی به نام «دوبیت» اعلام کرده بود که نیمی از کودکان ۹ تا ۱۲ ساله در آمریکا حداقل یک بار در هفته از روبلاکس استفاده می کنند که شامل بازی، تماشای کنسرت و معاشرت با دوستان می شود.

برای ساخت بازی در روبلاکس، باید از نرم‌افزار Roblox Studio استفاده کنید. برای شروع، می‌توانید از آموزش‌های موجود در سایت رسمی روبلاکس استفاده کنید. همچنین، دوره‌های آموزشی آنلاین نیز برای یادگیری ساخت بازی در روبلاکس وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا