آتاری ۲۶۰۰ پلاس با طراحی قدیمی و امکانات جدید می آید +فیلم

آتاری با عرضه نسخه جدید دستگاه خود قصد دارد که خاطرات 30 سال پیش را دوباره زنده کند.

آتاری اعلام کرده است که با همکاری «پلایون»، محبوب ترین کنسول خود را با نام آتاری ۲۶۰۰ پلاس از ۲۶ آبان با قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار (حدود ۶.۴ میلیون تومان) دوباره عرضه می‌کند. پیش‌فروش‌ این کنسول هم اکنون آغاز شده است. اندازه نسخه جدید ۸۰ درصد نسخه اصلی است، به یک خروجی «اچ دی ام آی» مجهز است و دارای یک کارتریج شامل ۱۰ عنوان بازی است. آتاری می گوید که کنسول جدید از کارتریج های هر دو نسخه ۲۶۰۰ و ۷۸۰۰ و دسته های خلبانی و قایقی پشتیبانی می کند.

آتاری ۲۶۰۰ پلاس جدا از اینکه کمی کوچکتر است و به درگاه های HDMI و USB-C مجهز است، تفاوت چندانی با نسخه اصلی ندارد. قسمت جلویی دارای نواری چوبی با چراغ لوگوی آتاری است، و مانند آتاری کلاسیک، چهار دکمه در کنار شیار کارتریج آن قرار دارد. آتاری می گوید سوکت کارتریج کمی بزرگتر است تا به چسبیدن کارتریج کمک کند. در پشت دستگاه علاوه بر خروجی های HDMI و USB-C، دو پورت سریال مانند پورت های استفاده شده در دستگاه اصلی هم وجود دارند.

آتاری ۲۶۰۰ پلاس به پردازنده Rockchip 3128 SoC مجهز شده است که یک تراشه چهار هسته ای کم مصرف است. اگرچه دستگاه از بازی های دو نفره هم پشتیبانی می کند، اما تنها یک دسته بازی همراه آن فروخته می شود و برای خرید دسته دیگر باید ۲۵ دلار هزینه کنید.

بازی‌های رایگان این دستگاه روی یک کارتریج ۱۰ لبه شامل Adventure ، Combat ، Dodge ‘Em ، Haunted House ، Maze Craze ، Missile Command ، RealSports Volleyball ، Surround ، Video Pinball و Yars’ Revenge می شود. . آتاری لیست کاملی از کارتریج های سازگار را منتشر کرد. متاسافانه از بازی های محبوبی همچون هواپیما، ماشین، خط خور و دزد و پلیس اثری در این کارتریج نیست و باید جداگانه خریداری شوند.

تصویری از آتاری 2600 پلاس در یک جعبه سفید با لبه های قرمز.  این جعبه دارای نام آتاری 2600 پلاس در بالا سمت راست است.

این نخستین باری نیست که سازنده نوستالژیک بازی های ویدیویی سراغ محصولات خاطره انگیز خود رفته است. دو سال پیش هم «آتاری وی سی اس» روانه بازار شد، اما علی رغم هیجان اولیه نتوانست نظر خریداران را جلب کند. کنسول قبلی قیمتی معادل یک ایکس باکس سری اس داشت و شباهتی هم به کنسول های کلاسیک آتاری نداشت. اکنون این شرکت امیدوار است با قیمت مناسب تر و سازگاری دستگاه با کارتریج های قدیمی، موفقیت بیشتری در بازار کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا