۱۰ مدل ژاکت و پلیور مردانه +مزایا و معایب

مدل های مختلف ژاکت و پلیور مردانه در بازار وجود دارند که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

با رسیدن فصل سرما ترکیب لباس آدم ها هم عوض می شود و لباس های گرم جای لباس های خنک تابستانی را در کمد می گیرند. بسته به اینکه محل زندگی شما چقدر سرد باشد یا خودتان چقدر سرمایی و گرمایی باشید، گزینه های مختلفی برای پاییز و زمستان دارند. انواع پلیور و ژاکت از جمله پوشیدنی های مخصوص روزهای سرد هستند که می توانید آنها را به تنهایی یا با لباس های دیگر بپوشید. در این مطلب ۱۰ مدل پلیور و ژاکت مردانه پرداخته ایم و مزایا و معایب هر یک را برشمرده ایم تا برای انتخاب پوشش مناسب، یک راهنمای خوب داشته باشید.

پلیور مردانه یقه گرد

یک مرد جوان خندان با موهای تیره و یک پلیور یقه گرد آبی تیره در فضای باز

مزایا: به همه چیز می آید. به قدر کافی کلاسیک است. می توان رو یا زیر لباس های دیگر پوشید. مدل های زیادی دارد و از ارزان قیمت تا گران قیمت، در بافت ها و پارچه های مختلف در بازار موجود است. سبک های مختلف از بافت ریز و نرم گرفته تا بافت درشت دارد که می تواند ظاهر و حسی که از پلیور یقه گرد می گیرید را تنوع ببخشد.

معایب: گاهی ست کردن آن با دیگر لباس ها دشوار می شود و پوشیدن آن روی پیراهن محدودیت هایی دارد. البته این موضوع همیشگی نیست. اگر لباس پشمی موجب خارش بدن شما می شود، انتخاب یک پلیور یقه گرد سخت تر خواهد شد. برای این که این پلیور مردانه را تن کنید یا دربیاورید، باید آن را از سرتان رد کنید. همین موضوع سختی های به همراه دارد و باعث می شود که موهایتان به هم بریزد، مخصوصا اگر در محیط عمومی مانند سر کار یا کلاس باشید.

پلیور مردانه یقه هفت

یک مرد جوان با شلوار جین، کت قهوه ای، پلیور یقه هفت نارنجی و پیراهن آبی

مزایا: پلیور یقه هفت درست به اندازه مدل یقه گرد یک لباس پایه و کلاسیک است. این مدل هم در انواع پارچه ها (و اغلب با قیمت بسیار ارزان) در بازار موجود است، یکی از ساده ترین مدل ها برای ست کردن با هر چیزی است، از پیراهن گرفته تا کت و شلوار و کراوات. شکل یقه هفت باعث می شود که بدن های ورزشکاری جلوه بهتری داشته باشند. همچنین برای لایه بندی لباس ها در هوای خنک و سرد بسیار مناسب است.

معایب: شاید بزرگترین مشکل پلیور یقه هفت این باشد که حتما باید زیر آن چیزی بپوشید. مشکل پوشیدن و درآوردنی که در مورد پلیور یقه گرد گفتیم، اینجا هم صدق می کند و هربار با هم ریختگی موها مواجه خواهید شد.

بهترین زمان مصرف کراتین بدنسازی کی است؟

ژاکت کش باف یقه شال

یک مرد جوان که عینک آفتابی به چشم دارد و ژاکت یقه شال پوشیده روی صندلی در حال خواندن روزنامه است.

مزایا: فوق العاده راحت است. در پاییز و بهار می توانید بیشتر از آن استفاده کنید. لباس بافتنی کلفت به سبک ژاکت مجلسی که می تواند شبیه پوشیدن یک پتوی شخصی باشد. پوشیدن و درآوردن آن هم راحت است و قرار نیست دردسرهای پلیور را داشته باشد.

معایب: بعضی افراد این مدل را قدیمی و یک جورهایی مربوط به نسل پدربزرگ ها می دانند، هرچند این شهرت در سال های اخیر در حال محو شدن بوده است. معمولاً گران تر هستند چرا که از پارچه و بافت خاصی برخورداند.

ژاکت کش باف کلاسیک

یک مرد با شلوار جین و ژاکت کلاسیک دکمه دار در حال راه رفتن در خیابان است.

مزایا: یک تغییر سبک ساده است، اما بسیاری از امتحان کردن آن هراس دارند. یک پوشش تقریبا عالی است، چرا که بر خلاف پلیور می توانید آن را به راحتی بپوشید و درآورید.

معایب: برخی آن را از مد افتاده می دانند، یا دست کم به اندازه مدل های دیگر شیک نیست. پرز دادن هم می تواند از دیگر معایب این لباس باشد.

۱۴ مدل کلاه مردانه و موارد استفاده هر یک از آنها

پلیور مردانه یقه اسکی

یک مرد جوان با موهای تیره و عینک آفتابی، یک پلیور یقه اسکی به تن دارد و اوورکتش را در دست گرفته است.

مزایا: تکلیفش روشن است. تا زیر گردن را می پوشاند و این برای روزهای سرد خیلی خوب است. سبک‌های نازک‌تری دارد که به راحتی می توان زیر کت و شلوار و یا کت اسپرت پوشید.

معایب: وقتی که پلیور مردانه یقه اسکی می پوشید باید برای اظهارنظر دیگران هم آماده باشید. این لباس انگار زبان آدم ها را باز می کند. البته شاید از شما تعریف کنند اما شاید هم ایراد بگیرند و مسخره کنند. مدل های ارزان آن که خوب به تن بنشیند و شکل خودش را حفظ کند، به سختی پیدا می شوند.

پلیور نیم زیپ

مردی با موهای تیره و صورت آفتاب سوخته، روی پیراهن سفیدش پلیور مردانه نیم زیپ پوشیده است.

مزایا: پوشیدن پلیور نیم زیپ روی پیراهن از نظر رسمی بودن کاملا پذیرفته شده است، به شرطی که زیپ به اندازه مناسب باز باشد. زیپ داشتن باعث می شود که فضای بیشتری برای به تن کردن و درآوردن پلیور داشته باشید و موهایتان کمتر دچار پریشانی و شلختگی شوند.

معایب: کمی مردانه (در واقع پدرانه یا بزرگ سالانه) به نظر می رسد و ست کردن آن با لباس های دیگر کمی دشوار است. زیپ می تواند برجستگی گلو یا همان «سیب آدم» را اذیت کند و این که به طور کلی زیپ ها احتمال خرابی و دردسر بیشتری دارند.

برای جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن مو چه بخوریم؟

پلیور یقه شال

مرد جوانی که پلیور یقه شال پوشیده در حال پرتاب کردن سنگ به سمت رودخانه است.

مزایا: فوق العاده راحت و در عین حال کلفت و گرم. یک گزینه عالی برای کسانی که شل بودن هودی ها را دوست ندارند، اما می خواهند گردنشان را هم از سرما محافظت کنند.

معایب: همان طور که پیدا است، در اطراف گردن حجیم است و بر خلاف مدل ژاکت کش باف یقه شال، نمی توان آن را راحت پوشید و درآورد.

ژاکت مردانه پولو

یک مرد جوان یک ژاکت پولوی زرشکی به تن دارد.

مزایا: ژاکت پولو به اندازه لباس پولوی آستین کوتاه، ساده و بی آلایش است. آن را همه جا می توان پوشید و ست کردن آن با لباس های دیگر راحت تر است. اگرچه این ژاکت مردانه معمولاً از بافت نرم و صاف تری مانند پشم تهیه می شود، اما گزینه‌های دیگری که بافت درشت تر و قابل لمسی دارند، می توانند لایه‌بندی را بسیار جالب‌تر کنند.

معایب: تابستان پولو و زمستان هم ژاکت پولو؟ برای کسانی که به پشم حساسیت دارند و حتما باید زیر لباس پشمی چیزی بپوشند، پوشیدن پیراهن یا زیرپراهن با این مدل کمی دشوار خواهد بود.

EA Sports FC 24 ارزش خرید دارد؟

ژاکت مردانه هودی

مردی با موها و ریش خرمایی، یک ژاکت مردانه هودی طرح دار به تن دارد.

مزایا: شبیه سویشرت نیست. اغلب از مرینو یا حتی کشمیر بافته می شود. پوشیدن بسیار آسان است، در تن راحت می نشیند و خفه به نظر نمی رسد. پوشیدن آن زیر یک کت اسپورت معمولی، می تواند مد روز به نظر برسد، اما برخی هم با این ترکیب مخالفند، چون که معقتند دوران آن به سر رسیده است.

معایب: کمتر رسمی است و گاهی اوقات می توان آن را با یک سویشرت حوله ای/ پشمی اشتباه گرفت.

۶ گام برای رشد سریع سبیل و حالت دادن به آن

ژاکت بلیزر

مردی روی پیراهن سفید و کراوات قرمز، ژاکت بلیزر سبز پوشیده است.

مزایا: روشی عالی برای تیپ زدن، بدون اینکه کار خاصی بکنید.  بنابراین برای روزهایی که نیاز به حس و حال خوب دارید می تواند مفید باشد.

معایب: از آنجایی که ساختار یک کت سنتی را ندارد، گاهی اوقات ممکن است کمی شلخته به نظر برسد. همچنین این مدل معمولا گران است. برخی می گویند که تکلیف این ژاکت مردانه معلوم نیست: نه شیک است و نه معمولی. البته به همین دلیل است که برخی افراد هم این مدل را دوست دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا