یاماها موتوروید ۲ رونمایی شد؛ جلوه ای از موتورهای خودران آینده +تصاویر

یاماها از یک موتورسیکلت برقی خودران رونمایی کرد که فاقد فرمان یا سایر کنترل های استاندارد است.

یاماها موتوروید ۲ نسل بعدی موتورسیکلت مفهومی موتوروید این شرکت است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، اما برخلاف مدل قبلی، این بار یاماها نمونه آزمایشی آن را هم ساخته است که کار می کند.

موتورهای خودمتعادل ساز دارای ژیروسکوپ و سیستم‌های هوش مصنوعی تشخیص تصویر برای صاف ایستادن و پیمایش در جاده‌ها هستند، و حتی می توانند بدون سرنشین هم سفر کنند.

photo12

این موتور برقی هوشمند از هوش مصنوعی و بسیاری دیگر از فناوری‌های مدرن خودرو استفاده می‌کند تا از سایر رقیبانش متمایز شود. این موتور خودران می تواند خودش را پارک کند و همچنین با تشخیص این که مالکش در حال نزدیک شدن به موتور است، خود را برای سواری آماده کند. این ویژگی‌ها به لطف «سامانه کنترل مرکز جمعی فعال» (AMCES) و فناوری تشخیص چهره ارائه می‌شوند.

به گفته یاماها، موتوروید ۲ «وسیله نقلیه ای برای جابه جایی شخصی است که می تواند صاحب خود را بشناسد، از روی جک بلند شود و در کنار صاحب خود حرکت کند.»

«زمانی که شخصی پشت آن می نشیند یک احساس واقعی متفاوتی دارد و بیشتر شبیه یک همدم همیشگی است.»

یاماها موتورید 2 جلو

یکی دیگر از بهبودهای جالب در مدل بعدی (یا به احتمال زیاد مدل فعلی) توانایی کج شدن خودکار در پیچ‌های تند است.

یاماها قصد دارد ماه آینده نمونه اولیه موتوروید ۲ را در «نمایشگاه تحرک ژاپن ۲۰۲۳» که در واقع نمایشگاه خودرو و موتورسیکلت است به نمایش بگذارد.

مشخص نیست که یاماها می خواهد این موتورسیکلت را به طور عمومی عرضه کند یا خیر، با این حال توسعه مداوم آن نشان می دهد که غول موتورسازی در تلاش است حداقل برخی از ویژگی های آن را در موتورسیکلت های نسل های آینده ادغام کند.

در سال های اخیر فناوری خودروهای خودران به طور فزاینده ای گسترش یافته است، اما بیشتر به خودروهای چهارچرخه و کامیون ها محدود بوده است.

علاوه بر یاماها، چندین تولید کننده دیگر هم از موتورهای مفهومی رونمایی کرده اند که برای حرکت نیازی به راننده ندارند.

«بی ام و» با الهام از موتورسیکلت «آر۱۲۰۰ ادونچر» یک موتور خودران به نام «کانکتد راید» ساخته است تا به عنوان آزمایشگاهی برای تجهیزات ایمنی پیشرفته که در امیدوار است در مدل های تولیدی به کار گرفته شوند، استفاده کند.

آلبوم تصاویر

photo01
photo03
photo11
photo09
photo06
photo19
photo20
photo18
photo17

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا