ساده ترین راه چسباندن گلس و از بین بردن حباب زیر صفحه نمایش

تحریریه حرف مرد: یک محافظ صفحه نمایش خوب برای یک گوشی هوشمند ضروری است. محافظ یا آنچه به نام گلس گوشی معروف است، نه تنها از صفحه گوشی در برابر خراش ها و ضربه محافظت می کند، بلکه هر گونه آلودگی مانند گرد و غبار و کثیفی را نیز دور می کند. قرار دادن محافظ روی صفحه نمایش کار سختی نیست، به جز زمانی که زیر آن حباب می افتد.

هر بار که سعی می کنید گلس گوشی را روی صفحه نمایش قرار دهید، بالاخره چند حباب آن زیر جا خوش می کنند. مهم نیست که این کار را چقدر آهسته و با دقت انجام دهید، حباب ها همیشه آماده اند.

دیدن این حباب ها نه تنها اعصاب خورد کن است، بلکه از برقراری ارتباط لمسی مناسب با صفحه گوشی هم جلوگیری می کنند. برای این که هنگام نصب محافظ صفحه نمایش گوشی با مشکل حباب ها مواجه نشوید، کافی است این مطلب را بخوانید.

حباب های محافظ صفحه از کجا می آیند؟

به طور کلی، حباب زیر محافظ صفحه به خاطر یک حفره فضایی بین سطح صفحه گوشی و قسمت چسبنده محافظ ایجاد می شود. شایع ترین عامل ایجاد آن گَرد و غبار روی صفحه نمایش شماست. گرد و غبار حتی اگر کوچک باشد، تا زمانی که با چسبندگی محافظ تداخل داشته باشد، ممکن است حباب ایجاد شود. همچنین اگر محافظ را به شکل نامناسبی بچسبانید، حباب ایجاد می شود. کافی است به جای آنکه گلس را از بالا یا پایین گوشی ذره ذره بچسبانید، آن را یک تکه و کامل به صفحه بچسبانید.

چگونه از شر حباب صفحه نمایش خلاص شویم؟

بهترین راه برای خلاص شدن از شر حباب های محافظ صفحه این است که از اول نگذارید حبابی تشکیل شود! اگر قبلاً گلس را چسبانده اید و حالا زیر آن حبابی شکل گرفته است، ابتدا باید گلس را جدا کنید.

پس از آن مطمئن شوید که صفحه نمایش گوشی تا حد امکان تمیز است. آن را با یک پارچه میکروفیبر پاک کنید تا هرگونه گرد و غبار پنهان، اثر انگشت یا سایر آلودگی های احتمالی را پاک کنید. حتما دست هایتان را بشویید. چربی پوست روی صفحه می تواند باعث ایجاد حباب شود.

در مرحله بعد، محافظ را با دقت با صفحه نمایش خود تراز کنید. محافظ را بالای صفحه نگه دارید و از نزدیک ترین فاصله ممکن، آن را با شکل و اندازه گوشی هماهنگ کنید.

در نهایت از یک شی محکم و مسطح مانند کارت عابر بانک حباب ها را از مرکز صفحه به بیرون هدایت کنید. حباب ها را در جهت ثابتی حرکت دهید تا چسبندگی محافظ را به خطر نیندازید. اگر روی لبه‌های محافظ حبابی باقی ماند، از یک تکه پلاستیکی صاف (نه انگشتانتان) استفاده کنید، گلس یا محافظ صفحه نمایش را کمی بلند کرده تا از شر حباب خلاص شوید.

slashgear

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا