رنگ های مختلف عینک آفتابی کجا مناسب اند؟

شما نمیتوانید یک جفت عینک آفتابی را با استفاده از رنگ آن، حداقل برای اهداف حفاظت از چشم، قضاوت کنید. رنگ های آفتابی و سایه های عینک های آفتابی، توانایی مسدود کنندگی اشعه UV (ماورا بنفش) را ندارند و آن را منعکس نمی کنند.

زمانی که عینک آفتابی درست می شود، لنزهایش با مواد شیمیایی، جذب اشعه UV را مسدود می کنند. از آنجا که این مواد شیمیایی معمولاً بی رنگ هستند، لنزهای بی رنگ هم می توانند نور را درست همانند لنزهای سیاه رنگ مسدود کنند.

پس کاربرد رنگ های عینک آفتابی چیست ؟

فیلتر کردن نور به روش های مختلف انجام می شود، و برخی از رنگ ها در مسدود کردن نور از بقیه بهتر هستند. بعضی رنگ ها در واقع رنگ ها را زیاد می کنند، در حالی که برخی دیگر آن ها را کم می کنند. رنگ ها توانایی افزایش دید در وضعیت های خاص را دارند.اگرچه ممکن است یک رنگ خاص را تحسین کنید، اما ممکن است بهترین برای سبک زندگی شما نباشد.

عدسی توسی

برای هر نوع آب‌وهوا به جز روزهای برفی مناسب است. لنزهای خاکستری عینک آفتابی، بدون این که در رنگ‌ها تغییر ایجاد کنند، نور را کاهش می‎دهند. بنابراین، عینک‌هایی که عدسی توسی دارند برای رانندگی مناسب هستند.

رنگ‌های توسی (خاکستری) و سبز عینک دودی جزو رنگ‌های طبیعی هستند. هر چه این رنگ‌ها تیره‌تر باشند، بیشتر می‌توانند شدت نور و بازتاب‌های آن را کاهش دهند. از آنجا که رنگ توسی عینک آفتابی، در کنار کاهش میزان بازتاب نور، میدان و عمق دید فرد را هم زیاد می‌کند برای فعالیت‌هایی که دید طبیعی در آنها بسیار مهم است، مناسب است.

عدسی قهوه‌ای

برای هوای آفتابی و نیمه‌ابری مناسب است. رنگ‌های قهوه‌ای در عدسی عینک آفتابی، با از بین بردن رنگ‌های خنثی، کنتراست و عمق تصویر بیشتر برای فرد ایجاد می‌کنند. البته لنزهای قهوه‌ای باعث ایجاد تغییر رنگ می‌شوند. یعنی با این عینک‌ها تصاویر را با رنگ‌های واقعی‌شان نمی‌بینید.

اگر برایتان سوال است که عینک آفتابی چه رنگی بگیرید باید بدانید که عدسی قهوه‌ای انحراف رنگ ایجاد می‌کند. اما علاوه بر اینکه تابش نور را حذف می‎کنند، نور آبی را نیز کاهش می‎دهند. یعنی عینک دودی با لنز مسی یا قهوه‌ای، در نور آبی آسمان و سبزی چمن، کنتراست فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. در نتیجه برای فعالیت‌های ورزشی مثل دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری، گلف، تنیس، اسکی و ورزش‌های آبی مناسب است.

عدسی زرد و طلایی

برای هوای مه‌آلود و نیمه‌تاریک مناسب است. عینک آفتابی با عدسی زرد، طلایی یا کهربایی علاوه بر اینکه تابش نور را حذف می‎کند، نور آبی را نیز کاهش می‎دهد. باید بدانید که رنگ زرد بیشترین میزان کنتراست را ایجاد می‌کند. عمق دید بسیار وسیعی هم برای بیننده به دنبال دارد. اما در عین حال، عدسی زرد توان مسدود کردن نورهای شدید را ندارد.

عینک آفتابی با عدسی زرد برای محیط‌های کم‌نور مناسب است. به این خاطر که کنتراست را افزایش می‌دهد. همچنین برای آب‌وهوای ابری، بارانی و برفی هم گزینه‌ای‌ عالیست. اگر از دوستداران ورزش‌های تنیس، اسکی یا اسنوبورد هستید، عینک آفتابی با عدسی زرد می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. این لنز برای عکاسی هم بسیار خوب است. پس در پاسخ به این سوال که عینک آفتابی چه رنگی بگیریم ؟ شاید بتوان گفت رنگ زرد برای بیشتر مردم با هر نوع سلیقه‌ای می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

عدسی قرمز عینک آفتابی

برای هوای آفتابی، نیمه‌ابری، ابری و برفی مناسب است. عینک آفتابی با عدسی قرمز برای هر نوع فعالیتی مناسب است. از جمله می‌توان به رانندگی، دوچرخه‌سواری و اسکی اشاره کرد. قرمز با افزایش میزان کنتراست در نورهای کم، تصویر واضحی برای بیننده مهیا می‌کند. عینک آفتابی مردانه و زنانه با عدسی قرمز را می‌توان برای مدت طولانی به چشم زد و مشکلی هم پیدا نکرد. عدسی قرمز از خستگی چشم‌ها پیشگیری می‌کند.

عدسی آبی و بنفش

برای هوای مه‌آلود و برفی مناسب است. لنز آبی / بنفش در عینک دودی مناسب فعالیت‌هایی مثل اسکی، ماهی‌گیری و گلف مناسب است. این رنگ برای عدسی عینک فقط جنبه تزئینی دارد و کارایی خاصی نمی‌توان برای آن نام برد. لنزهای آبی یا بنفش سبب تقویت رنگ‌ها می‌شوند و بازتاب نور را کاهش می‌دهند.

عدسی سبز

برای هر نوع آب‌وهوا به جز روزهای برفی مناسب است. لنزهای سبز عینک آفتابی، بدون این که در رنگ‌ها تغییر ایجاد کنند، نور را کاهش می‎دهند. رنگ‌های سبز هم مثل توسی جزو رنگ‌های طبیعی است. هر چه این رنگ‌ها تیره‌تر باشند، بیشتر می‌توانند شدت نور و بازتاب‌های آن را کاهش دهند. از آنجا که عینک سبز میدان و عمق دید فرد را هم زیاد می‌کند برای فعالیت‌هایی که دید طبیعی در آنها بسیار مهم است، مناسب‌تر است. مثل رانندگی، دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری، اسکی و تنیس

عینک آفتابی با شیشه مشکی ، خاکستری

یکی از بهترین رنگ های شیشه عینک آفتابی برای فعالیت روزمره را می توان عینک آفتابی با شیشه مشکی و یا خاکستری نام برد. این رنگ لنز عینک دودی بدون تغییر در رنگ اجسام نور را کاهش و از خستگی چشم جلوگیری می کند. این عینک برای تمامی فصول یک انتخاب مناسب و برای هر آب و هوایی به جز روزهای برفی قابل استفاده می باشد. از این عینک می توان برای فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری،رانندگی،ماهی گیری، ورزش های بیرون از خانه و … که به دید وسیع نیازمند است استفاده کرد.

کومولایف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا