رابطه عاشقانه می خواهید؟ ۶ ساعت در هفته برای این کارها وقت بگذارید

شش ساعت در هفته برای نجات یک رابطه عاشقانه زمان زیادی نیست، مخصوصا که به زمان های کوتاه تر تقسیم شده باشد.

مشکلات یک رابطه قرار نیست با خواندن کتاب، شرکت در کارگاه آموزشی یا جلسات زوج درمانی حل شود. با این حال، یاد گرفتن اینکه چه چیزی زوج های راضی و ناراضی را از هم متمایز می کند، می تواند مسیر رابطه عاشقانه شما و شریک زندگی تان را تغییر دهد.

تغییرات به ظاهر ناچیز می تواند در بلندمدت تأثیر قابل توجهی داشته باشد. نکته مهم این است که شما باید به ایجاد تغییرات مثبتی که ایجاد کرده اید ادامه دهید تا دوباره به الگوهای قدیمی و منفی نیافتید.

کایل بنسون، مشاور روابط زوجین، با مشاهده زوج های مختلف به این نتیجه رسیده است که زوج های موفق بیشتر از آن که به تغییرات اساس در ازدواج خود دست بزنند، کارهایی کوچک تر را به یک عادت تبدیل می کنند. او می گوید آنها فقط شش ساعت بیشتر در هفته به یکدیگر اختصاص می دهند و اگرچه نحوه تقسیم بندی این شش ساعت به موضوع مورد تمرکز و زمینه های نیازمند بهبود بستگی دارد، اما می توان الگوهای واضحی را شناسایی کرد.

۶ ساعت در هفته برای انجام این ۶ کار وقت بگذارید و رابطه بسیار بهتری خواهید داشت:

۱- وقت جدا شدن

زوج‌های خوشبخت سعی می‌کنند صبح ها قبل از خداحافظی، از یک موضوع که قرار است آن روز برای شریک زندگیشان رخ دهد، خبردار شوند. این موضوع می تواند برنامه ناهار با دوستی صمیمی، نوبت دکتر، یا تماس برنامه ریزی شده با والدین باشد. هدف این است که سؤال بپرسید و در مورد چیزهای هیجان انگیز یا نه چندان هیجان انگیز که قرار است برای همسرتان پیش بیاید اطلاع داشته باشید.

تخصیص زمان: ۱۰ دقیقه در هفته (۲ دقیقه در روز برای ۵ روز کاری)

۲- زمان به هم رسیدن

در پایان روز که دوباره شریک زندگی خود را دیدید، یک آغوش و بوسه داشته باشید که حداقل شش ثانیه طول می کشد. دکتر گاتمن این را «بوسه با پتانسیل» می نامد. بوسه شش ثانیه ای یک آیین ارتباطی است که ارزش خانه آمدن را دارد.

پس از شش ثانیه بوسه، دست کم ۲۰ دقیقه گفتگوی کاهش استرس داشته باشید. این گفتگو فضایی برای همدلی و صمیمیت غیر لمسی فراهم می‌کند، و شما را تشویق می‌کند تا استرس‌ها و مشکلات خارج از رابطه را که هر دو با آن مواجه هستید، درک کنید.

تخصیص زمان: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه در هفته (۲۰ دقیقه در روز در ۵ روز کاری)

۳- قدردانی و تحسین

یافتن راه هایی برای ابراز محبت و قدردانی واقعی نسبت به همسر خود بسیار مهم است. من مراجعانم را تشویق می‌کنم که از یک مجله تحسین استفاده کنند. این مجله به آنها کمک می کند چیز کوچکی را که متوجه می‌شوند ثبت و ضبط کنند و آن را به ویژگی‌هایی که در شریک زندگی‌شان تحسین می‌کنند مرتبط کنند.

این نه تنها باعث می شود که شریک زندگی شما احساس کند ارزشنمد است، بلکه ذهن شما را نیز به جای تمرکز بر موارد منفی، به دیدن ویژگی های مثبت همسرتان باز می کند. این یک مثال است: «از اینکه دیشب در شستن ظروف کمک کردی و اجازه دادی پروژه‌ام را برای کار تمام کنم، سپاسگزارم. تو همسر متفکر و مهربانی هستی.»

تخصیص زمان: ۳۵ دقیقه در هفته (۵ دقیقه در روز در ۷ روز)


بخوانید: تله بی ارزشی چیست؛ چطور از آن رها شویم؟


۴- ابراز محبت

زمانی که با هم هستید ابراز محبت فیزیکی برای این که احساس کنید به هم  متصل هستید ضروری است. قبل از خواب حتما یکدیگر را در آغوش بگیرید. این کار می تواند فقط چند دقیقه در آغوش گرفتن یا یک بوسه شب بخیر باشد.

به این لحظات ابراز محبت به عنوان راهی برای رها کردن استرس های جزئی که در طول روز ایجاد شده اند فکر کنید. تصور کنید که بوسه شب بخیر خود را با بخشش و مهربانی نسبت به همسرتان تمام کنید.

تخصیص زمان: ۳۵ دقیقه در هفته (۵ دقیقه در روز در ۷ روز)

۵- شب قرار عاشقانه

این موضوع مهم «زمان مخصوص ما» یک راه آرامش بخش و عاشقانه برای حفظ ارتباط با یکدیگر است. در طول قرار خود، درباره موضوعات مختلف صحبت کنید روی نزدیک شدن به یکدیگر تمرکز کنید. به سؤالاتی فکر کنید که باید از همسرتان بپرسید، مانند: «آیا هنوز به تغییر دکوراسیون فکر می کنی؟» یا «دوست دارم با هم بیرون برویم. پیشنهادی داری؟» یا «این هفته رفتار رئیست چطور بود؟»

تخصیص زمان: ۲ ساعت، هفته ای یکبار

۶- نشست بررسی اوضاع

تحقیقات دکتر گاتمن نشان می دهد که صرف تنها یک ساعت در هفته برای گفتگو در مورد زمینه‌های نگرانی در رابطه، نحوه مدیریت تعارضات توسط همسران را تغییر می‌دهد. این فضای اختصاصی برای بحث در مورد تعارض، به زوج‌ها این آزادی را می‌دهد تا ترس‌ها و نگرانی‌های خود را به گونه‌ای بیان کنند که باعث شود احساس شنیده شدن و دوست داشته شدن داشته باشند، به جای اینکه احساس کنند نادیده گرفته می شوند.

من توصیه می کنم این یک مراسم هفتگی باشد که هر هفته در یک زمان مشخص انجام شود. این یک زمان مقدس است زیرا دگرگون کننده است، حتی اگر در لحظه احساس خوشایندی نداشته باشد.

نحوه انجام کار به این صورت است: ابتدا درباره آنچه که از آخرین نشست به خوبی پیش رفته است، صحبت می کنید. در مرحله بعد، پنج قدردانی که تا کنون ابراز نکرده اید را بیان کنید. سعی کنید خاص باشید و مثال هایی را در آن بگنجانید. در نهایت، در مورد مسائلی که ممکن است در رابطه به وجود آمده باشد، صحبت کنید. برای تأثیرگذاری مکالمه، به نوبت گوینده و شنونده باشید.

به عنوان سخنران شروع ملایمی داشته باشید تا موجب تحریک شریک زندگی‌تان نشوید. به عنوان شنونده، سعی کنید بدون قضاوت، آنچه را که همسرتان می‌گوید، به درستی درک کنید. اگر حالت تدافعی گرفتید یا احساساتی شدید، ۲۰ دقیقه استراحت کنید و بعد به گفتگو بازگردید. اگر نمی توانید یک گفتگوی سالم داشته باشید، بهتر است از این اشتباهات رایج در گفتگوهای دو نفره آگاه باشید و پرهیز کنید.

پس از اینکه هر دو طرف احساس کردند که یکدیگر را درک کرده و شنیده اند، به حل مسئله می پردازند. در پایان مکالمه، هر یک از شریک‌ها باید بپرسند و پاسخ دهند: «برای اینکه در هفته پیش رو عشق را احساس کنی، چه کاری کنم؟»

زمان اختصاص داده شده: ۱ ساعت در هفته.

کل زمان: ۶ ساعت!

همانطور که می بینید، شش ساعت در هفته بسیار کم است. در واقع، اگر هر شب ۸ ساعت بخوابید، این ۶ ساعت تنها ۵ درصد از زمان بیداری شما است. هر چقدر هم که این شش ساعت بی‌اهمیت به نظر برسد، کمک بزرگی به حفظ رابطه شما خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا