اصلاح کردن صورت هنگام شب بهتر است یا صبح؟

اگر شما هم عادت دارید صبح ها و قبل از رفتن به سر کار صورت تان را اصلاح کنید، شاید متقاعد شوید که ریش تراشیدن شبانه بهتر است.

اصلاح کردن صورت یکی از مراسم های هر روزه است که بیشتر مردان به عنوان بخشی از برنامه صبحگاهی انجام می دهند. ریش تراشیدن صبحگاهی باعث می شود که روز را تا جای ممکن با طراوت شروع کنید و در طول روز مرتب تر به نظر برسید.

با وجود این، تراشیدن ریش ها قبل از خواب هم مزایایی دارد که بد نیست آن را در نظر بگیرید.

زمان بیشتری برای ریش تراشیدن می گذارید

اگر شما هم مثل خیلی از مردهای دیگر هستید، پس صبح ها برای آماده شدن عجله دارید. البته که نمی خواهید برای اصلاح کردن عجله کنید، چرا که ممکن است به زخم کردن صورت یا اصلاح ناقص منجر شود.

فایده ریش تراشیدن شبانه این است که عجله ای ندارید. می توانید به اندازه کافی وقت بگذارید و مطمئن باشید که خیلی تمیز اصلاح می کنید، بدون آنکه صورتتان را بخراشید.

علاوه بر این، ریش تراشیدن آرام، آن را به تجربه ای لذت بخش تر و آرامش بخش تر تبدیل می کند. اگر از تیغ ریش تراشی برای اصلاح صورت استفاده می کنید، شب ها فرصت بیشتری دارید و بهتر می توانید این کار را انجام بدهید.

صبح ها زمان بیشتری برای چرت زدن یا آماده شدن دارید

حتی اگر در اصلاح حرفه ای باشید، باز هم ریش زدن و تمیز کردن ماشین ریش تراشی کاری زمان بر است. اگر شب‌ها اصلاح کنید، صبح زمان بیشتری در اختیار دارید و می توانید از آن برای یک چرت اضافه یا یک ورزش کوتاه استفاده کنید.

پوست تان زمان بیشتری برای بازسازی دارد

وقتی اصلاح می کنید، یک تکه فلز تیز را روی صورت خود می کشید. هر چه قدر هم که مراقب باشید، بالاخره پوستتان کمی تحریک می شود و ممکن است ماشین ریش تراش هم چند بار گازتان بگیرد. اگر این اتفاق صبح ها بیافتد، این احتمال وجود دارد که هنگام رفتن به محل کار، صورت تان قرمز شود. اگر این ریش تراشیدن صبحگاهی با زخم شدن صورت هم همراه باشد، باعث می شود که چهره تان بدتر به نظر برسد.

شب که ریش خود را بتراشید در واقع به پوست تان زمان می دهید تا آثار خراشیدگی و بریدگی را بهبود بخشد و به این ترتیب چهره شما زیبا و سالم به نظر می رسد.

اگر شب صورتم را اصلاح کنم، صبح ها ته ریش نخواهم داشت؟

ممکن است برخی با ریش تراشیدن شبانه مخالف باشند، چرا که صبح دوباره با کمی ته ریش بیدار می شوند.

این یک نگرانی قابل درک است. اگر رشد موهای صورت شما خیلی سریع است، اصلاح شبانه ممکن است مناسب نباشد.

البته برخی این را هم تجربه کرده اند که وقتی شب ها اصلاح می کنند، سرعت رشد ریششان در روز کمتر می شود. جالب است که بدانید رشد مو توسط ریتم شبانه روزی بدن تنظیم می شود و مطالعات نشان داده اند که موها در صبح سریعتر از شب رشد می کنند. بنابراین بد نیست حداقل برای مدتی ریش تراشیدن شبانه را تمرین کنید.

اگر از مردان ریش و سبیل دوست هستید هم می توانید این توصیه ها را برای رشد سریع تر سبیل و نگهداری از آن بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا