مهمترین همکاریهای سلبریتیهای ایرانی در تبلیغات برندها
در دنیای تبلیغات، برندها از چهرههای مشهور برای جذب مشتری و افزایش فروش استفاده میکنند.

این روند در ایران نیز بهشدت رواج یافته و بسیاری از شرکتها از تأثیرگذاری سلبریتیها در معرفی محصولات خود بهره میبرند. از پوشاک و لوازم آرایشی گرفته تا برندهای دیجیتال، خودروسازی و مواد غذایی، همکاری چهرههای معروف توانسته نقش مهمی در موفقیت تبلیغات داشته باشد.
🔹 بهرام رادان – کلور، نوین چرم، میکالف
رادان تاکنون در تبلیغات برندهایی همچون کلور، نوین چرم و عطر میکالف حضور داشته است. تبلیغ او برای عطر میکالف با انتقاداتی همراه شد، زیرا در آن از یک شاهبوف استفاده شده بود که باعث اعتراض فعالان حقوق حیوانات شد.
🔹 لیلا حاتمی – امرسان، اوریفلیم، عطر Teheran
حضور لیلا حاتمی در تبلیغ یخچال امرسان در سال ۱۴۰۰ بازتاب گستردهای داشت و شایعاتی درباره دستمزد ۱۵ میلیارد تومانی او در این تبلیغ مطرح شد. او همچنین سالها پیش سفیر برند اوریفلیم بود و عطری به نام Teheran دارد.
🔹 محمدرضا گلزار – هایپ، سانینس، G.U.M، اکستریم، ایکات
گلزار یکی از سلبریتیهایی است که بیشترین همکاریهای تبلیغاتی را داشته است. او برای نوشابه انرژیزای هایپ، آبمیوه سانینس، برند بهداشت دهان G.U.M، برند ساعت مچی لوندویل، پوشاک ایکات و خودرو اکستریم تبلیغ کرده است.
🔹 نیکی کریمی – دوو، الجی، آپتل
نیکی کریمی از سلبریتیهای شناختهشدهای است که سفیر برندهای دوو و الجی بوده و تبلیغ اپراتور تلفن همراه آپتل را نیز انجام داده است.
🔹 پژمان جمشیدی – شهر فرش
جمشیدی که از فوتبالیستهای سابق و چهرههای مطرح سینمای ایران است، بهعنوان سفیر برند شهر فرش و شهر لوازم خانگی شناخته میشود. گفته میشود که او در سال ۱۴۰۰ برای تبلیغات برندهای مختلف، حدود ۳ میلیارد تومان دستمزد دریافت کرده است.
🔹 امین حیایی – بیژن
بازیگر باسابقه سینمای ایران، سفیر برند بیژن است و تبلیغات مواد غذایی این برند را انجام داده است.
🔹 نوید محمدزاده – سنایچ، عطر نوید
نوید محمدزاده علاوه بر داشتن عطر اختصاصی خود، در تبلیغات سنایچ نیز حضور داشته است. گفته میشود که او برای یک تبلیغ یکدقیقهای این برند در سال ۱۳۹۹، بیش از ۲ میلیارد تومان دستمزد دریافت کرده است.
سلبریتیها؛ بازیگران اصلی دنیای تبلیغات
استفاده از چهرههای مشهور در تبلیغات، بهویژه در ایران، به بخشی از استراتژی بازاریابی برندها تبدیل شده است. از حضور در تبلیغات تلویزیونی گرفته تا کمپینهای دیجیتال، سلبریتیها نقش موثری در جلب توجه مخاطبان و تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید دارند.\
منبع: روزیاتو