ترفند عجیب تسلا برای دور زدن خریداران؛ حتی غول خودروهای برقی هم از خدمات پس از فروش فراری است!

تسلا اخیرا با یک شکایت دسته‌جمعی از طرف خریداران محصولات خود مواجه شده که مدعی هستند این شرکت از ارائه گارانتی‌های لازم شانه خالی کرده است.

گروهی از خریداران محصولات تسلا اخیرا شکایتی دسته‌جمعی از شرکت سازنده خودروهای خود ثبت کرده‌اند و مدعی هستند این شرکت برای فرار از خدمات پس از فروش محصولاتش، کیلومترشمار خودروها را دستکاری کرده است.

دستکاری کیلومترشمارها توسط تسلا برای فرار از خدمات پس از فروش!

آنطور که زومیت در گزارش خود آورده، یکی از این خریداران که ساکن کالیفرنیاست می‌گوید در دسامبر سال ۲۰۲۲ یک خودرو دست دوم تسلا را خریداری کرده که کیلومترشمار آن عدد ۳۶ هزار و ۷۷۲ مایل را نشان می‌داده است. این فرد می‌گوید مدتی بعد و در زمانی که برای تعمیر خودرو خود اقدام کرده متوجه عملکرد عجیب کیلومتر شمار و درواقع ثبت اعداد غیرواقعی توسط آن شده است.

دیگر شاکیان این پرونده نیز همگی ادعاهای مشابهی دارند و می‌گویند تسلا با هدف شانه خالی کردن از خدمات پس از فروش، به طور عمد مسافت طی شده خودروهای خود را دستکاری می‌کند تا بیش از حد نشان داده شده و از شمول گارانتی خارج شود.

بیشتر بخوانید: تسلا سایبرتراک Long Range با قیمت ۷۰ هزار دلار عرضه شد

برای مثال نایری هینتون یکی دیگر از خریداران متضرر می‌گوید در حالی که روزانه نهایتا ۲۰ مایل رانندگی می‌کنند، کیلومترشمار خودروی او چیزی در حدود ۷۲ مایل تردد روزانه را ثبت کرده است.

گفته می‌شود تسلا کیلومترشمار خودروهایش را طوری برنامه‌ریزی کرده که به جای اندازه‌گیری دقیق مسافت طی شده، از داده‌هایی چون میزان مصرف انرژی یا عملکرد راننده در طول مسیر برای تخمین مسافت استفاده می‌کند. همین مسئله می‌تواند منجر به افزایش اعداد نمایش داده شده توسط کیلومترشمار شده و در نهایت تسلا را از ارائه خدمات پس از فروش آزاد کند.

این برای تسلا یک بازی دو سر برد است چراکه ضمن معاف شدن از ارائه خدمات پس از فروش به مشتریانش، می‌تواند بابت تعمیرات خارج از گارانتی هزینه‌های گزافی از آن‌ها طلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا