استلانتیس جیپ جدید را همکاری دانگ فنگ عرضه میکند
بر اساس جدیدترین گزارشها، استلانتیس در حال همکاری با دانگ فنگ برای عرضه نسل جدید جیپ است.

تحریریه حرف مرد: طبق گزارشها، استلانتیس یک جیپ SUV آفرود جدید را به طور مشترک با گروه دولتی دانگفنگ موتور در چین توسعه خواهد داد.
خودروی جدید از فناوریهای برندهای وویا و M-Hero بهره خواهد برد. مقامات دانگفنگ ضمن تایید ارتباط با استلانتیس، از اظهارنظر درباره توسعه خودرو جدید خودداری کردند.
سابقه همکاری استلانتیس با چینیها
وقتی بحث همکاری استلانتیس و چین مطرح میشود، بسیاری در نظر اول به لیپ موتور فکر میکنند. همکاری بین این دو شرکت از سال ۲۰۲۳ مورد بحث بوده است. با این حال، این گروه بینالمللی همکاری بسیار طولانیتری با دانگفنگ، شریک استلانتیس در تولید خودروهای سیتروئن و پژو در چین، دارد. در ماه مه ۲۰۲۵، دانگفنگ پژو-سیتروئن جوینت ونچر، یک برند جدید NEV به نام Hedmos راهاندازی کرد.
در ماه ژوئیه، آنتونیو فیلوسا، مدیرعامل گروه استلانتیس، از دانگفنگ موتور بازدید کرد و مدلهای کلیدی برندهای Voyah و M-Hero را تجربه کرد. این مدیر ارشد تاکید کرد که استلانتیس همکاری خود را با این خودروساز دولتی تعمیق خواهد کرد تا انتقال به بخش انرژیهای نو را تسریع بخشد.
جیپ استلانتیس و دانگفنگ
اکونومیک آبزرور گزارش داده که استلانتیس و دانگفنگ ممکن است به توافق اولیهای با دانگفنگ موتور رسیده باشند. این همکاری شامل توسعه یک SUV آفرود جیپ با ادغام برندهای Voyah و M-Hero است. پیش از این، خودروهای جیپ توسط GAC در چین تولید میشدند. با این حال، این سرمایهگذاری مشترک در سال ۲۰۲۲ ورشکسته اعلام شد.
همکاری جیپ بین استلانتیس و دانگفنگ مدلی را که قبلا توسط پروژه فریلندر از چری و جگوار لندرور اتخاذ شده بود، اتخاذ خواهد کرد. این بدان معناست که استلانتیس سبک را بر عهده خواهد گرفت در حالی که دانگفنگ فناوریهای اصلی، از جمله پیشرانه، کابین خلبان و رانندگی خودران را توسعه خواهد داد. دو طرف قصد دارند اولین کراساوور انرژی نو جیپ خود را در سهماهه اول ۲۰۲۷ با چرخه توسعه ۱۸ ماهه عرضه کنند.
انتظار میرود که این همکاری به Stellantis اجازه دهد تا موقعیت بازار خود را در خاورمیانه تثبیت کند. پیش از این، فروش این گروه برای چندین سال در چین کاهش یافته بود. عرضه یک مدل جدید BEV یا PHEV از جیپ به Stellantis و Dongfeng کمک خواهد کرد تا این برند را در داخل کشور دوباره راهاندازی کنند. بعدا، کراساوور جیپ توسعهیافته در چین ممکن است وارد بازارهای خارج از کشور شود. همچنین ممکن است بسیاری از فناوریهای M-Hero 817 که اخیرا عرضه شده است را به کار گیرد.
M-Hero M817 یک SUV سایز بزرگ توسعهیافته توسط Dongfeng با طراحی بیرونی محکم است. ابعاد آن ۵۱۰۰/۱۹۹۸/۱۹۱۹ میلیمتر با فاصله بین دو محور ۳۰۰۵ میلیمتر است. فاصله از زمین ۲۳۷ میلیمتر است. این SUV از سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب بهره میبرد. M817 دارای پنج صندلی با چیدمان ۲+۳ است. کنسول مرکزی آن دارای یک صفحه نمایش لمسی ۱۵.۶ اینچی است که با سیستم عامل Harmony OS 5 هواوی کار میکند.

شاسی بلند پلاگین هیبریدی M-Hero M817 از یک موتور ۱.۵ لیتری با دو موتور الکتریکی بهره میبرد. قدرت ترکیبی آنها به ۵۰۵ کیلووات (۶۷۷ اسب بخار) و ۸۴۸ نیوتن متر میرسد. مدل برتر M817 دارای یک باتری ۵۰.۴ کیلووات ساعتی Freevoy از CATL است. برد الکتریکی خالص آن ۲۱۵ کیلومتر و برد ترکیبی آن ۱۳۶۵ کیلومتر است. محدوده قیمت نیز از ۳۱۹,۹۰۰ تا ۳۶۹,۹۰۰ یوان (۴۴,۹۶۰ تا ۵۱۹۹۰ دلار آمریکا) خواهد بود.
منبع: carnewschina