جدیدترین پیکاپ سانگ یانگ در راه است؛ رقیبی سرسخت برای هایلوکس و رنجر!
سانگ یانگ کره بزودی جانشین موسو را رسما معرفی خواهد کرد. پیکاپ جدیدی که رقیب سرسختی برای هایلوکس و دیگر پیکاپهای سرشناس خواهد بود.

بازار پیکاپهای متوسط این روزها بیش از هر زمان دیگری داغ است و خودروهایی مثل فورد رنجر و تویوتا هایلوکس هنوز در این بازار میتازند. پس از ورود کیا با تاسمان، حالا KG Mobility یا همان سانگ یانگ سابق میخواهد با مدلی تازه جای پای خود را محکم کند. این خودرو با کد Q300 معرفی شده و قرار است جانشین موسو شود و در کنار نسخه برقی موسو EV، سبد محصولات KGM را کامل کند.
طراحی بیرونی: الگوبرداری از غولها
بر اساس تصاویر جدید، Q300 با شاسی نردبانی (ladder frame) ساخته میشود و زبان طراحیاش بی پرده از موفقترینها الهام گرفته است. چراغهای LED جلو با ردپای واضح فورد F-150 و BYD Shark، جلوپنجره بزرگ الهام گرفته از جیپ با نورپردازی داخلی، و سپری عریض با ورودی هوای بزرگ برای تاکید بر استایل جان سخت.

در بخش کناری، فلاپهای جانبی با چراغهای راهنمای کهربایی ادغام شدهاند (مشابه موسو EV) اما طول بیشتر اتاق بار، به بازوی عقب کشیدهتر اشاره میکند. پشت خودرو چراغهای باریک عمودی در دو طرف درب صندوق عضلانی تعبیه شده و نشان KGM خیلی درشت خودنمایی میکند.
کابین و امکانات احتمالی
هرچند هنوز تصویر رسمی از داخل خودرو منتشر نشده، اما با توجه به بدنه دوکابین، انتظار یک کابین پنج نفره و فضایی کاملا مدرن وجود دارد. این یعنی استفاده از سیستم مالتی مدیای دیجیتال بزرگ و متریال داخلی بهبود یافته، در راستای ارتقای تجربه رانندگی و رقابت با محصولات جهانی قطعا وجود خواهد داشت.
قوای محرکه: دیزل، هیبرید و فراتر
نسل فعلی موسو روی پلتفرم مشترک با شاسی بلند رکستون سوار شده و از پیشرانههای بنزینی و دیزلی غیر هیبرید بهره میگیرد. Q300 به احتمال زیاد به نسخه ارتقا یافته همین سازه تکیه خواهد کرد.

اما با اضافه شدن گزینه هیبرید برای نخستین بار نیاز بازارهایی که به سمت کاهش مصرف و آلایندگی حرکت میکنند داده خواهد شد. عرضه نسخه دیزلی نیز برای بازارهای سنتی همچنان مورد انتظار است.
زمان بندی و بازار هدف
با توجه به تیزر رسمی، رونمایی کامل میتواند ظرف چند ماه آینده انجام شود و عرضه به بازار برای سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است. KGM قصد دارد این مدل را فراتر از کره به اروپا، بریتانیا و استرالیا نیز بفرستد جایی که با رقبای قدرتمندی چون فورد رنجر، تویوتا هایلوکس، میتسوبیشی L200، نیسان ناوارا، ایسوزو D-Max، مزدا BT-50، فولکس واگن آماروک، کیا تاسمان و البته طیف وسیعی از پیکاپهای چینی روبهرو خواهد شد.
جمع بندی
سانگ یانگ نامی است که سالها با دوام و قیمت رقابتی شناخته میشد، اما حالا KGM میخواهد در قامت یک مهاجم جدید در بازار جهانی دیده شود. Q300، با ترکیب طراحی مدرن، شاسی قدرتمند و البته تکنولوژیهای متعدد، این شانس را دارد که فراتر از جانشین موسو باشد و به یکی از بازیگران اصلی بخش پیکاپهای متوسط بدل شود.

با نزدیک شدن به رونمایی رسمی، همه نگاهها به KGM است تا ببیند آیا Q300 میتواند در میدان رقابت کهنهکارانی مثل رنجر و هایلوکس بدرخشد یا نه. وعده طراحی جسورانه، قوای محرکه متنوع و هدف گذاری گسترده بازار، نوید یک رقابت هیجان انگیز را میدهد.
منبع: اسب بخار