رکوردشکنی بازدید سریال پایتخت در فضای مجازی؛ سه برابر جمعیت چین!
آمارهای مثبت سریال پایتخت 7 تمامشدنی نیست. حالا گزارشی جدید از رکوردشکنی بازدید محتوای مربوط به این سریال در فضای مجازی منتشر شده است.

بررسی آمارهای منتشره توسط معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما حاکی از استقبال قابل توجه کاربران فضای مجازی از محتوای تقطیعشده سریال پایتخت ۷ است.
جام جم آنلاین نوشت: معاونت فضای مجازی صداوسیما، از رکوردشکنی بازدید سریال پایتخت در فضای مجازی خبر داده است. بر اساس آمارهای منتشر شده توسط این معاونت، محتوای تقطیعشده و کلیپهای کوتاه از بخشهای مختلف سریال پایتخت ۷ از زمان انتشار این سریال توسط صداوسیما، نزدیک به ۵.۲ میلیارد بازدید در فضای مجازی ثبت کرده است.
ثبت رکوردهای میلیاردی توسط سریال پایتخت ۷
بر اساس گزارش فوقالذکر، تاکنون ۳۱۹ هزار کلیپ تقطیعشده از بخشهای مختلف سریال پایتخت ۷ در شبکههای اجتماعی منتشر شده که منجر به ثبت رکورد حیرتانگیز ۵.۲ میلیارد بازدید شده است.
علاوه بر بازدید قسمتها و بخشهای مختلف سریال، برخی کاربران فضای مجازی با استفاده از هوش مصنوعی، صحنههایی از گفتگوهای بازیگران را نیز بازسازی میکنند که خود به محتوای محبوبی بدل شده است.
از سوی دیگر، محتوای مرتبط دیگری که در این مدت به شدت محبوب شده، اتوبوس کمپر ارسطو در فصل جدید پایتخت است. این اتوبوس برای بسیاری از مردم، سوالاتی مانند اینکه کمپر چیست؟ هزینه و قیمت آن چقدر است؟ و برخی سوالات مشابه مطرح کرده بود که خود حاکی از تاثیر پایتخت بر ذهن مخاطبان است.
در این بین، پایانبندی احساسی و معنوی سریال نیز بازخورد گستردهای بین مردم داشته. خصوصا حس خاص نقی به امام رضا (ع) که خود به یکی از محبوبترین محتواهای فضای مجازی بدل شده است.
برخی دیگر از آمارهای مهمی که معاونت فضای مجازی صداوسیما درباره پایتخت ۷ منتشر کرده عبارتند از، ثبت بیش از ۲۳ میلیون کامنت در فضای مجازی و تولید بیش از ۱۵۲ هزار محتوای تقطیعشده در اینستاگرام که رقم حیرتانگیز بازدید ۴.۹ میلیاردی را صرفا در این پلتفرم ثبت کرده است.
ناگفته پیداست که بعد از چند سال فقدان، فصل جدید پایتخت توانسته با قدرت ظاهر شود و نظر مثبت افکار عمومی را جذب کند. از سوی دیگر، محبوبیت این سریال منجر به خلق محتوای مرتبط و ترند شدن برخی موضوعات دیگر نیز شده است.