تعرفه شارژ خودروهای برقی در تهران تعیین شد
یک عضو شورای شهر تهران، تعرفه شارژ خودروهای برقی در پایتخت را که به تصویب شورای اقتصاد و وزارت نیرو رسیده اعلام کرده است.

هزینه شارژ خودروهای برقی در ایستگاههای اختصاصی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و وزارت نیرو تعیین شده است. نرخگذاری برای تاکسیهای برقی ۵۰۰ تومان و خودروهای شخصی ۹۵۰ تومان به ازای هر کیلوواتساعت برق مصرفی در نظر گرفته شده است.
تصویب نرخ شارژ خودروهای برقی در شورای شهر تهران
به گزارش جهان صنعت: سید جعفر تشکریهاشمی، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از تصویب لایحه تعرفه شارژ خودروهای برقی خبر داد. وی این موضوع را یک پدیده نوظهور در کشور خواند که با بررسیهای کارشناسی دقیق و استفاده از نظر کارشناسان رسمی دادگستری به تصویب رسیده است.
به گفته این عضو شورای شهر: بر اساس اعلام شورای اقتصاد و ابلاغیه وزارت نیرو، تعرفه برق ایستگاههای شارژ مطابق با سایر مصارف برق در نظر گرفته شده است. این تعرفهها که از چاههای آب کشاورزی تا مصارف تجاری متغیر است، مبنای محاسبه نرخ شارژ خودروهای برقی قرار گرفتهاند.
هزینههای عملیاتی شارژ خودروهای برقی
تشکریهاشمی اعلام کرد هزینه هر کیلوواتساعت شارژ برای تاکسیهای برقی ۵۰۰ تومان و برای خودروهای شخصی ۹۵۰ تومان تعیین شده است. به عنوان مثال، یک تاکسی برای یک ساعت شارژ حدود ۵ هزار تومان و خودروی شخصی حدود ۱۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.
وی تأکید کرد این مبالغ علاوه بر نرخ برق، شامل هزینههای تجهیزات، استهلاک، نیروی انسانی، نرمافزار و سختافزار نیز میشود. نرخ برق نیز طبق مصوبات وزارت نیرو شناور است و دستگاههای شارژ به صورت هوشمند محاسبات را انجام میدهند.
گفتنی است، هماکنون چندین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در تهران فعال هستند که برخی متعلق به شهرداری و برخی مربوط به نهادهای دیگر است. مصوبه مورد بحث در این مطلب، نرخهای مشخصی را برای سرمایهگذاران بخش خصوصی که قصد راهاندازی ایستگاه شارژ دارند تعیین کرده است.
اینطوری که نمیشه تو آزاد راه ها و بین شهری ایستگاه نزدن،پس هزینه میلیاردری بکنی و خودرو برقی بخری که اکثر ایستگاه ها مخصوص شهرداری و تاکسی ها باشه و اونوقت مردم عادی باید دو سه ساعت داخل شهر تهران بچرخن تا یه ایستگاه سالم پیدا کنن!
بعد واسه شارژ هزینه معادل بنزین حتی بیشتر از اون پرداخت کنی!
بین شهری از تهران به اصفهان،فقط یک ایستگاه ۳۰ کیلومتر بعد از قم زدند،بعد از اون در برهوت و ظلمات باید طی مسیر کنی،۳۵۰ کیلومتر با سرعت ۷۰-۸۰ بدون چراغ فقط با هد لایت رانندگی کردم تا به اصفهان رسیدم،تو شبی که خودرو های بنزینی با نورهای بالا در حال مسابقه هستند،حالا مسیر من شیرازه که الان دو هفته است در اصفهان گیر افتادم!
وقتی صحبت از خودرو برقی،هوای سالم و کاهش هزینه بنزین میشه ،پس باید دستگاه های شارژ در سراسر ایران فورا نصب شه،نه اینکه شرکت مپنا فقط داخل شهرهای بزرگ چند دستگاه نصب کنه و هزینه برق هم بیشتر از بنزین در بیاد
بااین وضع خودروهای برقی امکان پذیر نمی باشد اگر کشورما می خواهد از ماشین های برقی استفاده بکند باید تمام پمپ بنزین های کشور مجهز به شارژ برقی باشد دراین صورت از ماشین های برقی می توان استفاده کرد ولی با چند شارژ نمی توان از این ما شین ها استفاده کرد