مدل Y در دام نقص فنی؛ تسلا فراخوان صادر کرد

تسلا با اعلام فراخوانی جدید برای پنج دستگاه مدل Y در آمریکا، به مشکلی ساده اما غیرقابل رفع از راه دور واکنش نشان داده است.

در حالی که تسلا امسال به اندازه فورد، با حجم زیادی از مشکلات مواجه نشده است، اما طی چند ماه گذشته سهم قابل توجهی از اطلاعیه‌های فراخوان را در ایالات متحده منتشر کرده است. جدیدترین مورد اضافه شده به این لیست، پرفروش‌ترین خودروی این خودروساز برقی، یعنی مدل Y را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مشکل کوچک، اما نیازمند رفع فیزیکی

این فراخوان خاص به یک مشکل ایمنی خاص یا بخش فنی خودرو مربوط نمی‌شود، بلکه به چیزی پیش پا افتاده‌تر، یعنی بوق خودرو گره خورده است. طبق گفته تسلا، ممکن است سیمی که در عملکرد بوق نقش دارد،   به درستی محکم نشده باشد. در صورت بروز این مشکل، بوق می‌تواند از کار بیفتد و برخلاف برخی مشکلات دیگر که این خودروساز با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آن‌ها را حل کرده است، این مورد نیاز به تعمیر فیزیکی در مرکز خدمات دارد.

همچنین بخوانید: قرارداد ۱۶.۵ میلیارد دلاری تسلا و سامسونگ برای تولید تراشه AI۶

خبر خوب برای تسلا این است که تنها پنج دستگاه مدل Y در ایالات متحده به این نقص دچار شده‌اند. تمام آن‌ها بین ۲۷ مارس ۲۰۲۵ و ۱۰ جولای ۲۰۲۵ تولید شده‌اند. تسلا می‌گوید که ممکن است تأمین‌کننده یانفنگ اینترنشنال (Yanfeng International) در محکم کردن سیم اتصال بوق کوتاهی کرده باشد که منجر به قطع پیوستگی در مدار بوق شده است.

تاکنون، این شرکت دو ادعای گارانتی مرتبط با این موضوع را ثبت کرده است، اما هیچ گزارشی از تصادف، جراحت یا مرگ و میر مرتبط با این مشکل دریافت نکرده است. این مشکل زمانی مشخص شد که کارکنان تسلا با فرمان خودرویی مواجه شدند که بوق آن فقط به صورت متناوب کار می‌کرد. همین موضوع برای آغاز یک تحقیق و در نهایت، صدور فراخوان کافی بود.

منبع خبر آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا