رئیس طراحی مرسدس: EQS بیش از حد آینده‌نگرانه است و باید ۱۰ سال دیرتر عرضه می‌شد

رئیس طراحی مرسدس بنز در واکنش به فروش ضعیف سدان برقی EQS اعلام کرد این خودرو بیش از حد آینده‌نگرانه طراحی شده و باید یک دهه دیرتر به بازار عرضه می‌شد.

رئیس طراحی مرسدس بنز در توجیه فروش ضعیف می‌گوید سدان برقی EQS بیش‌ازحد آینده‌نگرانه است و باید ۱۰ سال دیرتر به بازار می‌آمد.

طراحی مدل برقی مرسدس بنز EQS با وجود ویژگی‌های فنی پیشرفته، از همان ابتدا با واکنش‌های منفی گسترده‌ای روبه‌رو شد. بسیاری ظاهر «لوبیایی‌شکل» EQS را نپسندیدند؛ اما گوردن واگنر، رئیس طراحی مرسدس، باور دارد این خودرو «۱۰ سال از زمان خودش جلوتر است و بیش‌ازحد آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد.»

به گفته‌ی واگنر، EQS هیچ‌گاه قرار نبود جایگزین مستقیم اس کلاس باشد، چون فلسفه‌ی طراحی آن متفاوت است. سدان برقی مرسدس برخلاف اس کلاس که برای رانندگی تشریفاتی طراحی شده، رویکردی مدرن و آیرودینامیک دارد و بیشتر می‌توانست جانشینی برای CLS یا اس کلاس کوپه باشد.

همچنین بخوانید: خودروی جیلی هائویوئه R7 باتری قابل تعویض دارد

مرسدس بنز Mercedes-Benz EQS

طراحی تخم‌مرغی به تدریج کنار گذاشته خواهد شد

مرسدس حالا می‌خواهد زبان طراحی مدل‌های برقی و بنزینی را یکپارچه کند. نسل بعدی اس کلاس قرار است جایگزین EQS شود و طراحی «تخم‌مرغی» به تدریج کنار گذاشته خواهد شد. نسل جدید اس کلاس قرار نیست تا پیش از سال ۲۰۳۰ رونمایی شود.

نمونه‌ای از سبک جدید طراحی مرسدس را می‌توان در مدل‌هایی مانند CLA جدید دید که چه در نسخه‌ی برقی و چه بنزینی طراحی یکسانی دارند. مدل برقی GLC دیگر با نام EQC عرضه نخواهد شد و مانند G580 Electric از نام‌گذاری EQ فاصله می‌گیرد. این روند مشابه استراتژی BMW است.

واگنر در گفت‌وگویی دیگر اشاره کرد که مشتریان هنوز خودروهای برقی را مانند یک «دستگاه الکترونیکی» می‌بینند، در حالی که خودروهای بنزینی همچنان جذابیت و ماندگاری بیشتری دارند؛ مانند یک ساعت گران‌قیمت مکانیکی.

مرسدس می‌خواهد EQS را با یک فیس‌لیفت دیگر در بازار نگه دارد تا نسل آینده‌ی اس کلاس برقی در حدود سال ۲۰۳۰ از راه برسد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا