لکسوس پیرترین مشتریان را دارد؛ آیا این شرکت محبوبیت خود را از دست داده است؟

تحلیل آمارهای بازار خودروهای لوکس نشان می‌دهد لکسوس با میانگین سنی ۵۷.۶ سال پیرترین مشتریان را دارد، درحالی که زنان اخیراً ۵۰.۴% خریداران این برند بوده‌اند.

خودروسازان همیشه به جمع‌آوری اطلاعات درباره مشتریان جوان علاقه زیادی نشان می‌دهند و آمارهای خود را با افتخار اعلام می‌کنند. برای مثال، شرکت دوج ادعا دارد که بیشترین تعداد مشتریان جوان در صنعت خودرو را دارد و فراری نیز اظهار می‌کند که ۴۰ درصد از مشتریانش زیر ۴۰ سال هستند.

میانگین سنی مشتریان لکسوس در مقایسه با رقبا

با بررسی آمارها، مشخص می‌شود که میانگین سنی خریداران لکسوس تفاوت قابل‌توجهی با بی‌ام‌و و مرسدس بنز دارد. طبق آخرین اطلاعات، میانگین سنی خریداران این سه برند به ترتیب برابر با ۵۷٫۶، ۵۴٫۳ و ۵۵٫۷ سال است.

همچنین بخوانید: ولوو ۸۰۰ کارگر را به دلیل تعرفه‌های ترامپ اخراج می‌کند

آمارهای خرید خودروهای لوکس

بر اساس گزارش‌های جمع‌آوری‌شده از دوره زمانی مهر تا بهمن ۱۴۰۳ (اکتبر ۲۰۲۴ تا ژانویه ۲۰۲۵)، میانگین سنی خریداران خودروهای لوکس به ۵۴ سال رسیده است. جالب اینجاست که تقریباً ۶۵ درصد مشتریان بی‌ام‌و بیش از ۱۵۰٬۰۰۰ دلار درآمد دارند، درحالی‌که تنها ۴۷ درصد از مشتریان لکسوس درآمدی زیر این مقدار دارند.

افزایش فروش به‌لطف مشتریان مسن‌تر

اگرچه سن عامل اصلی در موفقیت نیست، مشتریان مسن‌تر لکسوس سهم بزرگی در افزایش فروش این شرکت داشته‌اند. به‌طور دقیق، در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، فروش لکسوس ۵٫۸ درصد رشد داشته و این دوره، بهترین سه‌ماهه اول تاریخ این شرکت بوده است. همچنین سال ۲۰۲۴ برای این برند به‌عنوان بهترین سال از نظر فروش ثبت شده است.

خریداران زن و مرد؛ تغییر در آمارهای اخیر

جالب توجه است که زنان تنها ۴۰٫۶ درصد از خریداران خودروهای لوکس را تشکیل می‌دهند، اما در ماه‌های اخیر تعداد زنانی که خودروی لکسوس خریداری کرده‌اند (۵۰٫۴ درصد) بیشتر از مردان بوده است. در مقابل، بیش از ۶۱ درصد مشتریان بی‌ام‌و را مردان تشکیل می‌دهند.

منبع: رکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا