سوپراسپورت جدید کونیگزگ برای رقابت با پورشه ۹۱۱ در راه است!

کریستین فون کونیگزگ، از ایدهٔ ساخت یک خودروی اسپرت ارزان‌تر و پرتیراژتر برای رقابت با پورشه خبر داده است.

کریستین فون کونیگزگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سوئدی کونیگزگ، در اظهارنظری اعلام کرد که به ایدهٔ تولید یک خودروی اسپرت ساده‌تر و در دسترس‌تر فکر می‌کند.

این خبر می‌تواند به معنای ورود این برند سوئدی سازندهٔ هایپرکارهای چند میلیون دلاری به بازاری رقابتی‌تر و رقابت مستقیم با نام‌هایی مانند پورشه باشد. وی به شکلی جدی از علاقه‌اش به یک مسیر جدید سخن گفته است:

ما ایدهٔ افزایش حجم تولید و ساخت خودروهای اسپرت ساده‌تر و قابل‌دسترس‌تر را مطرح کرده‌ایم

البته این یک جهش بسیار بزرگ برای شرکتی است که در حال حاضر سالانه تنها چند ده دستگاه خودروی دست‌ساز تولید می‌کند و تمام ظرفیت تولیدش برای سال‌های آینده پیش‌فروش شده است. خود فون کونیگزگ نیز به این چالش آگاه است و می‌گوید:

تولید انبوه خودروی اسپرت، طبیعتی کاملاً متفاوت با تولید دست‌ساز و محدود دارد.

او تأکید کرد که شرکتش باید قدم‌به‌قدم پیش برود تا دچار لغزش نشود.

سوپراسپورت جدید کونیگزگ
سوپراسپورت جدید کونیگزگ

هیجان‌انگیزترین بخش این ایده، وجود یک پیشرانهٔ ایده‌آل در زرادخانهٔ کونیگزگ است. موتور سه سیلندر ۲ لیتری این شرکت موسوم به TFG (مخفف غول کوچک دوست‌داشتنی) که در مدل جمرا معرفی شد، به‌تنهایی قادر به تولید ۶۰۰ اسب بخار قدرت است.

حال تصور کنید این موتور شگفت‌انگیز با یکی از موتورهای الکتریکی پیشرفتهٔ کونیگزگ به نام دارک مَتر ترکیب شود. نتیجه می‌تواند یک خودروی اسپرت سبک‌وزن با قدرتی در حدود ۹۰۰ اسب بخار باشد که آن را به رقیبی ترسناک برای مک‌لارن آرتورا و پورشه ۹۱۱ توربو S تبدیل می‌کند.

هرچند فون کونیگزگ با گفتن «شاید یک روزی این کار را انجام دهیم» این رؤیا را در هاله‌ای از ابهام باقی گذاشت اما علاقهٔ شخصی او و تیم مهندسی‌اش به خودروهایی مانند مزدا MX-5 و تویوتا GR یاریس، نشان می‌دهد که آن‌ها جوهرهٔ یک خودروی اسپرت خالص و لذت‌بخش را به‌خوبی درک می‌کنند.

منبع: پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا