گمرک اعلام کرد: واردات اتوبوس و تریلی نو و کارکرده آزاد شد
مرک جمهوری اسلامی ایران ایران در بخشنامهای به گمرکات اجرایی آییننامه نحوه واردات اتوبوس و کشنده را ابلاغ کرد.

محمدعلی بهپوری مدیرکل دفتر واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامهای به گمرکات اجرایی آییننامه اجرایی بند «پ» ماده ۵۹ قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت در خصوص واردات اتوبوس و کشنده جادهای را که هیأت وزیران به تصویب رسانده است، برای اجرا «تا اطلاع ثانوی» ابلاغ کرد.
بر اساس آییننامه مصوب هیأت وزیران، مالکان اتوبوس یا کشنده جادهای با عمر بالای ۲۵ سال میتوانند اقدام به ثبت سفارش واردات اتوبوس یا تریلی با عمر کمتر از ۱۰ سال در ازای اسقاط وسیله نقلیه فرسوده خود کنند.
هیأت وزیران سود بازرگانی واردات اتوبوس یا کشنده را به شرح زیر تصویب کرد:
– اتوبوس زیر ۲ سال کارکرد، ۵ درصد و کشنده ۸۰ درصد
– اتوبوس ۳ تا ۴ سال عمر ۱۰ درصد و کشنده ۹۰ درصد
– اتوبوس با عمر ۵ تا ۶ سال ۵۰ درصد و کشنده ۹۷ درصد
– اتوبوس با عمر ۷ تا ۸ سال ۷۰ درصد و کشنده ۹۸ درصد
اتوبوس با عمر ۹ تا ۱۰ سال ۹۰ درصد و کشنده ۹۹ درصد
منابع ارزی واردات اتوبوس یا کشنده نو یا کارکرده از محل ارز بازگشت از صادرات، سرمایهگذاری خارجی، منابع ارزی با منشأ خارجی و سایر منابع مورد تأیید بانک مرکزی تأمین میشود.
همچنین ببینید: قیمت جدید خودروهای چینی اعلام شد؛ تیگو، هایما و جک چقدر آب میخورد؟ +جدول اسفند ۱۴۰۳
همین ماک مترو ۳۴ ساله ام را نگه میدارم و بهش افتخار میکنم ولی کشنده های از رده خارج اروپایی ها و عوارض گمرکی ایران و رانت خواران از مسئولان ثبت سفارش تا مرحله شماره گذاری را نمی بازم
پارسال یک راننده باکویی دوتا اکستروس ۲۰۱۴ وارد کرده بود برای آذربایجان با کل هزینه های پلاک و گمرک به پول بی ارزش تومن ایران فقط یک میلیارد و نهصد.بخاطر همین ما رانندگان ترانزیت میبینیم ملت همسایه سواریاش چیه چنده کشنده هاش ماشا الله. ما ملت زحمتکش ایران همیشه بازنده ایم
مسخره های بی کفایت
آقایان مسئولی که تخصص نداری برو از کشور همسایه یاد بگیر کامیون را بدون مالیات و عوارض و نزول خوری با قیمت تمام شده با اقساط ماهیانه ۱۰۰۰ دلار واگذار می کند.من چند سال پیش تو صف مرز از یکی از خود مالک و خود راننده پرسیده ام این مطلب را می نویسم حالا یک راننده بد بخت ایرانی یک پستان هزار تایی باید داشته باشد تا چندین نزولخوار و گرسنه و آموزش پرورش وووو سیراب کند و بعدا برود دنبال کار کاسبی.
خداوکیلی یک بار شد یک درصد فکر مردم باشید خداوکیلی سود ۹۸درصد که کمر خریدار میشکنه یکم بفکر مردم باشید اونایی که باعث وبانی هستند سود کمتر بخورید همیشه بخورید چرا ماقشر کم درامد نباید روز خوش داشته باشیم
با این فورمول عوارض گمرکی فقط برنده دولت است و بازنده وارد کننده . دریغ از ذره ای کارگشایی برای مشکلات ملت و وطن .
اقای پزشکیان ریس جمهور محترم درود قرار بود کارشناسایی سر کار بیاوری چرا مسعولین بی کفایت اوردی اینا چی از ماشین و اقتصادی حقوق ملت و علم رانندگی جون مسافر کیفیت خودرو و سوخت سردر میارن بابا قشر زحمت کش راننده کجا پول داره هم ماشین با دلار ازاد بخره و اندازن همون هم مالیات بده دولت مردم چی فرض کردید بابا من خودم۶۵ ساله با خودرو بزرگ شدم میتونم بهتون مشاوره رایگان بدم البته از من پیش کسوت ترم هستن عزیزان تواین صنف دوستان اینا فکر میکنن ما ملت غریبه و اجنبی هستیم و خودشون صاحب ممکت بابا جمع کنید برید سر شغل اولی تون، امامخمینی مگه نگفت ما خدمت گذار ملتیم اینجوری خدمت گذارید امام خمینی مگه نگفت کاری نکنید یه یوم الله دیگر انفاق بی افته و اونموقع کار همه تون تموم بشه
اگر راست میگید از اون پولای که به بابک زنجانی دادید و چای دبش دادید بادلار نیمایی وبه ملت بدید برن ماشین برای کارشون بیارن و ماشینشون را اسقاط کنند وقتی ماشینشون اسقاط میکنن مالیات گمرکی هم بدن مگه اونموقع ماشین خریدن مالیات ندادن و هرسال پول بیمه و پول دیه ندادن ومالیات مشاغل ندادن بخدا شرمم میشه چی بگم دوستان شما نظر بدید شما وکلای بی … مجلس جواب بدن قوه قضائیه قضاوت کنه پلیس راه نظر بده این همه راننده ها ساعت زدن اینهم بابت بی کفایتی خودروها تصادف کردن بابت جادههای نا مطلوب حالا شما اندازه قیمت کل ماشین کمرکی میخواید
جونمون بگیرید تموم بشه
لطفا این مطالب به ریس مجلس قوه قضائیه وریس پلیس راهور و وزیر راه و ترابری برسونید لازم بود بگید من هم بیام از طرف رانندهای حرفم بزنم
خجالت بکشید…کاسبان تحریم.
۹۹ درصد. 🤔🤔🤔
مالیاتهای بسیار سنگین و چندلایه بعد رسانه هاشون مدام از نگرفتن مالیات میگن. این حجم از مالیات در هیچ کجای جهان نیست. اینهمه پول کجا میره؟! مشخصه
اصلا به صرفه نیست فکر نکنم کسی وارد کنه
از خدا بترسید کم دروغ بگید آه این رانندگان دامن خودتان را نگیرد بچه هایتان را میگیرد
شعار ساختن مملکت هست،
عمل زدن ریشه مملکت هست،
این مسولین فهم و شعور ندارن اگه تریلی روز دنیا با چند سال کار با تعرفه گمرکی صفر وارد بشه ظرف چند سال با صرفه جویی که تو مصرف سوخت میشه پولش به خزانه دولت برمیگرده
کارگیری واردات به صفر یا ۵ درصد برسد در همه چی
دروغ است همشون درد هستند من الان یک ساله پول ریختم نمیدن
واقعا لطف کردن،، ۹۹ درصد حق گمرکی
سودشون از شرکت سازنده چندین برابر بیشتره