تحویل هوندا CR-V و ZR-V به جانبازان آغاز شد
شرکت آذریوردسال، عرضهکننده محصولات هوندا در ایران، طی مراسمی در پایان هفته گذشته، فرایند تحویل دو مدل محبوب هوندا یعنی CR-V و ZR-V را به مشتریان جانباز آغاز کرد. این اقدام آذریوردسال را به نخستین شرکتی تبدیل کرده که خودروهای ثبتنامی جانبازان را تحویل داده است.

آذریوردسال یکی از شرکتهای فعال در سامانه خودروهای وارداتی است و طیف متنوعی از محصولات هوندا شامل سیویک، سیویک تایپ R، آکورد، CR-V، ZR-V، HR-V و سیتی ویژه سامانه وارداتی ها و جانبازان به بازار ایران عرضه میکند. در این میان، مدلهای CR-V، ZR-V و سیویک تایپ R بهصورت ویژه برای مشتریان جانباز در سامانه ثبتنام شدهاند که روند تحویل آنها به ترتیب در حال انجام است. به گفته مسئولان شرکت، تحویل سیویک تایپ R نیز بهزودی آغاز خواهد شد.
قیمت اعلامشده برای هوندا ZR-V در سامانه جانبازان حدود ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و برای مدل CR-V حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. این خودروها در رنگهای خاص و جذابی مانند ناردو گری، قرمز، سفید و مشکی عرضه میشوند و از نظر تنوع رنگی، یکی از گزینههای خاص بازار وارداتی محسوب میشوند.
طبق اعلام شرکت آذریوردسال، در زمان تکمیل ثبتنام، خریداران میتوانند با پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر، نسخه ۲۰۲۵ این خودروها را دریافت کنند.
لازم به ذکر است که تمام مدلهای عرضهشده از جمله CR-V و ZR-V، نسخههای سفارش اروپا و ساخت چین هستند. همین موضوع باعث شده این خودروها کیفیت ساخت بالاتری نسبت به نسخههای چینی موجود در بازار داشته باشند. برای مثال، در رابط کاربری سیستم مالتیمدیا هیچ اثری از زبان چینی دیده نمیشود که همین نکته تجربه کاربری مطلوبتری را برای مشتریان فراهم میکند.
همچنین ببینید: قیمت محصولات ایران خودرو در کارخانه +جدول
مشخصات فنی هوندا CR-V هیبریدی
هوندا CR-V 2024 از یک پیشرانه هیبریدی بهره می برد؛ یک موتور بنزینی ۲ لیتری با توان تولیدی ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۱۸۹ نیوتن متر در کنار یک موتور برقی با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و ۳۳۵ نیوتن متری. این دو پیشرانه در کنار هم با سیستم i-MMD یا همان Intelligent Multi Mode Drive فعالیت کرده و توان تولیدی خود را از طریق سیستم انتقال قدرت AWD و یک گیربکس E-CVT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کنند.
هوندا CR-V هیبریدی در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمزهای دیسکی بهره می برد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰ هوندا CR-V هیبریدی حدود ۹.۵ ثانیه است که برای یک کراس اور ۱۸۷۵ کیلوگرمی مناسب به نظر می رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز به صورت میانگین ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی اعلام شده است.
مشخصات فنی هوندا ZR-V
هوندا ZR-V از یک پیشرانه هیبریدی بهره می برد؛ یک موتور بنزینی ۲ لیتری با توان تولیدی ۱۴۳ اسب بخار و گشتاور ۱۸۶ نیوتن متر در کنار یک موتور برقی با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و ۳۱۵ نیوتن متری. این دو پیشرانه در کنار هم با سیستم i-MMD یا همان Intelligent Multi Mode Drive فعالیت کرده و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل می کنند.
هوندا ZR-V در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمزهای دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمزهای دیسکی بهره می برد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰ هوندا ZR-V حدود ۸ ثانیه است که برای یک کراس اور ۱۶۳۹ کیلوگرمی عددی جذاب به نظر می رسد. مصرف سوخت این خودرو نیز به صورت میانگین ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی اعلام شده است.
سلام و امثال من جانباز ۵۰درصد قطع که قطع پای هستم و پول هم ندارم و دلم میخواهد همین خودرو را بگیرم و نگه دارم و سوارش بشود و چون پول هم ندارم باید برم بمیرم بمیرم بمیرم و اگه سوار شدن خودروی خوب بد هست پس چرا خداوند به حضرت سلیمان آن همه ثروت بهش داده است و امثال من جانباز بالای ۵۰درصد خیلی هستند و نوبت ما رسید کشور ثروتش تمام شد و هنوز بعد از ۴۸ سال به ثروت نرسیده است باشه دیدارمان به روز قیامت خودشان میدانند چه پولهایی در کشور جابجا میشود و کسی هم خبر ندارد و کور خوندنند خداوند هم بیدار هم شنوا هم هوشیار و هم بخصوص قاضی و عادل است