بیمه رانندگان در انتظار تصمیم نمایندگان مجلس

وزیر راه از پیش‌بینی راه‌اندازی صندوق بیمه رانندگان در قانون توسعه حمل‌ونقل خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه‌اندازی صندوق بیمه رانندگان در قانون توسعه حمل‌ونقل پیش‌بینی شده و در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، کمک مؤثری در رفع مشکلات بیمه رانندگان محسوب می‌شود.

رضا اکبری اظهار کرد:رانندگان، شرکت‌های حمل کالا و انجمن‌های صنفی این بخش گرداننده اصلی چرخ اقتصاد کشور هستند و رساندن کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اقدامی جهادی، ارزشمند و خداپسندانه است.

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی افزود: طی برگزاری نشست‌های تخصصی در سال گذشته، مشکلات صنف شرکت‌ها و رانندگان، بررسی و دسته‌بندی شد و تلاش می‌شود در سال‌جاری با همراهی و پیگیری متصدیان و متولیان، تغییر و تحول خوبی رقم بخورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی سامانه ملی حمل و نقل کالا و راهبری و نظارت بر اطلاعات این سامانه توسط انجمن‌های صنفی، می‌تواند بخش قابل توجهی از مشکلات از جمله توزیع عادلانه بار بر اساس منافع ذی‌نفعان را مرتفع کند.

اکبری همچنین بازنگری در ضوابط فعالیت شرکت‌های بزرگ‌مقیاس هوشمند و بازارگاه‌ها را از دیگر اقدامات در سال‌جاری بیان کرد و افزود: با توجه به گذشت چهار سال از فعالیت شرکت‌های بزرگ‌مقیاس هوشمند و بازارگاه‌های حمل‌ونقل، برای بهبود خدمات‌رسانی و فعالیت در این بخش، نیازمند به بازنگری ضوابط و طراحی سامانه‌های نظارتی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: راه‌اندازی صندوق بیمه رانندگان در قانون توسعه حمل‌ونقل پیش‌بینی شده است و در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، کمک مؤثری در رفع مشکلات بیمه رانندگان محسوب می‌شود.

همچنین مهدی خضری معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هدف اصلی برنامه‌ها در راستای به حداقل رساندن مشکلات شرکت‌ها و رانندگان در سال‌جاری را به ویژه توزیع عادلانه بار، نوسازی ناوگان، ساماندهی فعالیت شرکت‌های بزرگ‌مقیاس هوشمند و بازارگاه‌های حمل‌ونقل و وانت بارها عنوان کرد.

در این نشست، مدیرکل دفترحمل و نقل کالا، مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک، مشاور ریاست و مدیرکل دفتر ریاست، رؤسای انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان حمل کالا، ناوگان حمل فرآورده‌های نفتی، وانت‌بار، بازارگاه‌های حمل و نقل و اتحادیه شرکت‌های تعاونی کامیون‌داران و انجمن بوژی داران و ناوگان فوق سنگین حضور داشتند و برنامه‌ها و پیشنهادهای راهبردی در این بخش را بیان کردند.

۱۷ دیدگاه

  1. سلام‌این آقایون‌که‌میان میگن رانندگی‌یه‌تفریح‌بیاد بشین‌پشت‌فرمون بنز‌تک‌بره‌بندرعباس‌تو هولی گرم تابستان تفریح‌کنه‌شما‌‌اصلا‌آمدید از‌رانندها بپرسید‌

  2. خداوکیلی ی جونی ک جونشا کف دستش می گیره و پا تو عرصه رانندگی میزاره وب عنوان راننده جدید شناخته میشه و هیچ گونه سرمایه ای ام برای خرید کامیون نداره چرا کمک هزینه دولت را بهشون تعلق نمیدین ک حداقل دلخوش باشن ب این شغل سخت و چرا جزء مشاغل سخت تحت الحفظ نمیزاریدشون.با اینکه اکثرا جونای امروز از این شغل فرارین.فقط در ی صورت میان تو این شغل ک به علاقه رانندگیشون برسن ولی وقتی وارد این صنف میشن اون موقع متوجه میشن ک داخل چ باتلاقی پا گذاشتن ک حتی دولت هیچ حمایت بیمه ای. حتی المکان دولت اگه راننده ها را شامل مواردی در نظر بگیره ازجمله تخفیفات بیمه ای وحمایت موارد و مزایایی متنوع سختی کار و جدا کردن بیمه از کارت هوشمند ب صورت مجزا وخیلی گزینه های دیگه ک دولت واقعا میتونه روشون مانور بده و در نظر بگیره برا تمام رانندگان و….

  3. مرسی.که‌بفکر‌ما‌بدبخت‌بیچارها‌هستید‌شب‌تا‌صبح‌صبح‌تاشب‌۱۰۰‌تا‌دنده‌ی‌غاز‌عوض‌کن‌بعد‌میشه‌تفریحی‌باد‌گلمونو‌میزنن‌مسافرا‌مچکرم‌

  4. سلام‌من‌راننده‌اتوبوسم‌اراک‌تبریز‌رفت‌وبرگشت۴۸‌ساعت‌در‌ماه۱۵‌سرویس‌استراحت‌یک‌روز‌در‌میان‌۶‌صبح‌تاساعت‌۶‌عصر‌‌۲‌راننده‌خداروایه‌شب‌تاصبح‌پشته‌فرمون‌سرما‌جاده‌خراب‌ویخ‌ویخبندون‌توزمستون‌شما‌اقایون‌به‌این‌مدل‌کا کردن‌میگید‌کار‌تفریحی ‌خداشاهده‌خسته‌شدم‌‌صحبته‌کلی‌کردم‌‌.اون‌وقت‌این‌مدل‌کار‌کردن‌میشه‌تفریحی ‌عید‌..مناسبتها‌.عزاداریها.وفات‌.وکل‌تعطیلی‌های‌که‌آقایون کنار‌خانوادهاشون‌.هستن‌.ما‌باید‌گاز‌بدیم‌به‌داد‌برسید‌مچکرم

  5. باید بیمه مثل قدیم روبارنامه باشه شغل رانندگی بابقیه شغلها که کارفرما داره چه فرقی میکنه یکیه ولی راننده کم شانس پشتیبان نداره واینجور پیش بره مجبوریم تغییر شغل بدیم

  6. با سلام و خسته نباشید
    لطفا در جلسه هایی که میزارید کارت هوشمند و از بیمه جدا کنید به خدا هزینه بیمه ها خیلی بالاست برای ما خانمها که سرپرست خانواده هستیم خیلی سخته پرداخت این مبلغ بیمه اونم بیمه ای که هیچ گونه امکاناتی نداره

  7. سلام و عرض ادب چرا رانندگان حمل فرآوردهای نفتی نباید جزو کارهای سخت وزیان آور باشد و همچنین از کمترین حقوق بازنشستگی بر خوردار باشد وحالا هم که آمدند سن بازنشستگی را به ۶۲سال رساندند چه کسی این قوانین را وضع میکند که هیچ درکی از این شغل سخت وکشنه راندارد.

  8. اگر راننده مسئول داشت تابه حال سخت وزیان آور حساب می شد حق راننده ضایع نمی شد ظلم به راننده ها ازهمه شغل‌ها بیشتراست ازقبیل بیمه …بارهای کمسیون بالا ….نبودامکانات بین جاده ای …حق سخت وزیان بودن شغل‌شان که قانون راعوض کردند

  9. چرا قبول نمیکنید که بیمه خود مستقلاً یک صنعت محسوب میگردد وشامل اصول کوتاه مدت و بلند مدت است. در کشورمان مدیریت صندوقها حرفهای نبوده و تابع شرایط هستند در نتیجه خیلی سریع به مرز ورشکستگی میرسند.

  10. باز هم هیچ اتفاقی نمی افتد فقط فقط تا چند ماه مسولین کشورمان جلسه پشت جلسه می‌گیرند و بقول خودشان مشغول رفع مشکلات رانندگان هستند و بعد گذشت چندین ماه پرونده را می‌بندند و در گوشه اتاقشان میزارند و هیچ کاری مفیدی هم صورت نگرفته فقط این چندین ماه سرگرم این پروژه شده بودند و بی سر و صدا تمام می‌شود یعنی چندین ماه هیچ کار ارزشمندی انجام ندادن

  11. تا وقتی کل رانندگان رو وزارت راه زیر پوشش خودش نگیره و همهٔ امتیازات شغلی و بین المللی رو به رانندگان کشور تخصیص نده اوضاع قمر در عقرب و رانندگان ناراحت خواهند بود… مشاغل سخت و حقوق بازنشستگی در حد یک متخصص حق رانندگان زحمت کش و البته بسیار تاثیرگذار در اقتصاد است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا