شوال ۲ با نرخ داخلی سازی بالا به زودی توسط ایران خودرو عرضه می‌شود

ظرف چند ماه آینده شوال ۲، محصول جدید ایران خودرو یکی از محصولات برند معروف هاوال چین وارد خط تولید ایران خودرو می‌شود. گفته می‌شود محصولات برند هاوال و هونگچی به‌مرور جایگزین محصولات هایما در خطوط تولید ایران خودرو می‌شوند.

بعد از سپردن سکان مدیریت آبی پوشان جاده مخصوص به بخش خصوصی دیدگاه این شرکت نسبت به بازار و رقابت نیز تغییر کرده است.

تأکید بر افزایش کیفیت با تعمیق داخلی سازی، سرعت حرکت به سمت تولید خودروهای هیبریدی، کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره‌وری و افزودن محصولات جدید و تنوع بخشی از تحولاتی است که با آمدن تیم مدیریتی جدید از بهمن ماه سال گذشته در ایران خودرو آغاز شده است.

توسعه پلتفرم و تولید خودروهای کم مصرف نیز از دیگر برنامه های ایران خودرو به‌شمار می آید که در دوره جدید مدیریتی این شرکت در دستور کار ایران خودرو قرار گرفته است.

در طی این سال ها، با این‌که ایران خودرو همکاری های مختلفی را با شرکت های خارجی انجام داده است، تاکنون شریک خارجی قدرتمندی در کنار ایران خودرو حضور نداشته است. به همین دلیل مدیریت جدید بنا دارد تا در کنار توجه و تمرکز بر روی تولیدات داخلی، شریک تجاری قدرتمندی را در کنار خود داشته باشد تا در حوزه خودروهای مونتاژی نیز پرقدرت‌تر ظاهر شود.

اواسط اسفندماه سال گذشته نیز در حالی که کم‌تر از یک ماه از حضور هیئت مدیره جدید در این شرکت می گذشت طی نشستی اعلام شد: «با توجه به این‌که شرکت ایران خودرو زنجیره تأمین مناسب تری نسبت به بسیاری از شرکت های داخلی دارد، حضور شریکی تجاری خارجی قدرتمند در کنار ایران خودرو می تواند جایگاه برند ایران خودرو را توسعه دهد و ما می توانیم در سال آینده شاهد محصولی بسیار خوب از ایران خودرو با همکاری شریک تجاری خود باشیم.»

اخیراً نیز مدیر عامل این شرکت از مذاکرات با شرکت های هاوال و هونگچی برای انعقاد قرارداد تولید محصول در ایران خبر داده است.

این اخبار نشان می دهد که دیدگاه و خط مشی تولید در ایران خودرو تغییر کرده است و رفته‌رفته محصولات جدید و به‌روز در همکاری با شرکای جدید و قدرتمند جانشین محصولات قدیمی خواهد شد.

بر همین اساس به نظر می رسد در آینده ای نه‌چندان دور محصولات باکیفیتی از برند هاوال و هونگچی، که با نام‌های تجاری شوال ۲ و سفیر R7 معرفی شده‌اند، به سبد محصولات ایران خودرو افزوده و به مرور تولید محصولات قدیمی‌ مانند هایما متوقف شود.

به بیان دیگر،ایران خودرو قصد دارد در کنار به ثمر رساندن پروژه‌هایی مانند خودروهای هیبرید و تولید محصولی جدید در کلاس C، محصولات جدید و به‌روز را در شراکت با شرکای قدرتمند چینی تولید و روانه بازار کند؛ با توجه به این‌که داخلی‌سازی از الزامات قرارداد تولید این محصولات است، می‌توان امیدوار بود که صنعت خودرو کشور و زنجیره تأمین با شراکت با خودروسازان برتر چینی گام‌های توسعه‌ای را بلندتر از قبل بردارد.

به نظر می رسد در اولین گام، هایما جای خود را به شوال و هونگچی داده است و با داخلی‌سازی بالا، سطح جدیدی از رقابت در بازار خودرو ایجاد خواهد شد.

منبع:‌ اسب بخار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا