نگاهی به جی ای سی امپو ۱۴۰۲: طراحی، امکانات و تجربه رانندگی با یک کراس‌اوور متفاوت

جی ای سی امپو با طراحی اسپرت و امکانات کامل، انتخابی هوشمندانه برای دوستداران خودروهای فست‌بک در بازار ایران است.

اگر در میان وب‌گردی‌هایتان  نام جی ای سی امپو – GAC Empow – را جستجو کنید، با ویدیوهایی مواجه خواهید شد که این خودرو را  در حال رقابت با خودروهای ژاپنی در کورس‌های سرعت هستند. امپو در سال ۱۴۰۲ برای بازار ایران معرفی شد و از آن زمان تا کنون طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این بخش از بررسی خودرو در باما، نگاهی به ویژگی‌های این ماشین خواهیم داشت.

طراحی خارجی جی ای سی امپو

در نگاه اول، طراحی امپو به شدت شبیه به مرسدس CLA و SL به نظر می‌رسد، اما با دقت بیشتر متوجه خواهید شد که هیچ جزئیاتی در طراحی این خودرو از مرسدس کپی نشده است. چراغ‌های جلو طراحی کشیده‌ای دارند و با سپر جلو به خوبی هماهنگ شده‌اند. سپر جلو پر از خطوط شکست و ورودی‌های هواست که برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی، هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. سپر جلو تا بالای چراغ‌ها ادامه یافته و کاپوت فاصله چند سانتی‌متری با آن دارد که به وضوح شما را به یاد مرسدس می‌اندازد.

وقتی از بغل به امپو نگاه می‌کنید، هماهنگی بین اجزای بدنه بیشتر به چشم می‌آید. این خودرو به شکل فست‌بک طراحی شده است و زاویه خاص سپر عقب حس اسپرتی بودن را به خوبی منتقل می‌کند. از پشت، امپو طراحی‌ای شبیه به تویوتا کرولا دارد، اما با نگاه دقیق‌تر به فرم پشت خودرو، متوجه خواهید شد که طراحی آن بسیار ساده و دلپذیر است. در واقع، جی ای سی توانسته با این طراحی، خودرویی ۴ درب و صندوق‌دار را به نمادی اسپرت برای برند خود تبدیل کند. رنگ مات این نسخه و های‌لایت‌های زرد در چراغ‌ها و کفشک‌های ترمز، در جذابیت این طراحی بسیار مؤثر بوده است.

همچنین بخوانید: دنده خلاص در خودروهای اتوماتیک؛ چه زمانی مفید و چه زمانی خطرناک است؟

طراحی داخلی جی ای سی امپو

داخل کابین امپو، همه‌چیز به راحتی در دسترس است. برای تهویه هوا دکمه‌های میان‌بر جداگانه وجود دارد و همچنین سوئیچ‌هایی برای کنترل صدای سیستم مولتی‌مدیا و تغییر حالت رانندگی روی کنسول وسط قرار دارد. دو صفحه نمایش دیجیتال با کیفیت بالا اطلاعات مختلف را به شما نمایش می‌دهند. همچنین، کلیدهای روی فرمان به خوبی جایگزین شده‌اند و مانع از مزاحمت در هنگام رانندگی نمی‌شوند.

نسخه‌ای که به ایران وارد شده، یکی از مدل‌های فول‌آپشن است که صندلی‌های چرمی با تنظیم برقی و جزئیات زرد رنگ، جلوه‌ای خاص به کابین داده‌اند. فضای داخلی امپو احساس خوبی از امنیت و راحتی فراهم می‌آورد، همان‌طور که در یک خودروی اسپرت نیاز دارید. زاویه قرارگیری پشت فرمان و طراحی فیبر کربن روی کنسول وسط، احساس اسپرت بودن را چندین برابر می‌کند.

امکانات جی ای سی امپو

امپو مهم‌ترین ویژگی خود را به رانندگی اسپرت و لذت‌بخش بودن می‌دهد. برخلاف بسیاری از خودروهای اسپرت که امکانات رفاهی را فدای عملکرد می‌کنند، جی ای سی امپو در کنار عملکرد اسپرت خود، به راحتی‌های رفاهی نیز توجه کرده است. سیستم خودران این خودرو به شما این امکان را می‌دهد تا سرعت مورد نظر را انتخاب کنید و با قرار دادن انگشتتان بر روی فرمان، بدون نیاز به دست‌کاری آن، خودرو به طور خودکار حرکت کرده و فاصله خود را با خودروهای جلویی حفظ کند.

سیستم تهویه این خودرو در گرمای تابستان به خوبی عمل کرد و سیستم دوگانه تهویه کمک می‌کند تا در کنار سرنشینان دیگر، دمای مناسب حفظ شود. سیستم صوتی امپو نیز از کیفیت خوبی برخوردار است و تفکیک صدا با همکاری با شرکت DTS به دست آمده است. با اینکه کابین امپو تکمیل است، نبود دستگاه کنترل لمسی همچون Remote یا Mouse که در خودروهای لوکس آلمانی یا ژاپنی می‌بینیم، کمی در سیستم لمسی این خودرو احساس می‌شود.

مشخصات فنی جی ای سی امپو

مشخصات فنی جی ای سی امپو از نظر قدرت مشابه بسیاری از خودروهای هم‌وطنش است. این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت در سیلندر بهره می‌برد و توانایی تولید ۱۶۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه‌ تر این نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. اما نکته‌ای که عملکرد این خودرو را از سایر کراس‌اورهای چینی متمایز می‌کند، شتاب صفر تا ۱۰۰ اعلامی ۷ ثانیه‌ای است.

وزن ۱۴۰۰ کیلویی و مرکز ثقل پایین، همچنین گیربکس و موتور بهینه‌شده، باعث بهبود تجربه رانندگی و شتاب بیشتر می‌شوند. تایرهای میشلن Pilot Sport 4 در فرمان‌پذیری امپو تأثیر بسزایی دارند.

تجربه رانندگی با جی ای سی امپو

قرار گرفتن پشت فرمان امپو راحت است و تنظیمات مختلف برای رسیدن به موقعیت مناسب راننده به راحتی در دسترس است. در حالت رانندگی Eco، امپو به خودرویی نرمال برای استفاده شهری تبدیل می‌شود. فرمان نرم و پدال‌های مناسب برای استفاده روزمره این حالت را ایده‌آل می‌کند. همچنین سیستم دید نسبت به جلوی خودرو مناسب است و این امر کمک می‌کند تا در فضاهای محدود شهری راحت‌تر پارک کنید.

اما اگر به حالت Sport+ بروید، عملکرد خودرو به شدت تغییر می‌کند. دریچه‌های اگزوز باز شده و شما با خودرویی اسپرت‌تر روبه‌رو خواهید شد. گیربکس و پدال‌ها دقیق‌تر عمل می‌کنند و این خودرو به راحتی شتاب‌گیری می‌کند.

سخن آخر

امپو با قدرت مانور بالا و امکانات مناسب، خودرویی جذاب برای کسانی است که به دنبال یک فست‌بک اسپرت هستند. طراحی زیبا و ارگونومیک این خودرو در کنار کیفیت ساخت بالا، تجربه‌ای مشابه خودروهای گران‌قیمت را به شما می‌دهد. راسا موتور با ارائه گارانتی و خدمات مناسب، یک خودروی باکیفیت را با قیمتی مناسب‌تر مشابه‌های خارجی  در اختیار شما خواهد گذاشت.

منبع: برترین‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا