دنا اوج گرفت؛ افزایش قیمت ناگهانی خودروی دنا +جدول قیمت

قیمت بعضی از مدل‌های دنا در این هفته افزایش یافت. این در حالی است که غالب محصولات ایران‌خودرو در هفتۀ اخیر نوسان قیمتی خاصی نداشتند.

بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو در اسفند ۱۴۰۳، دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو ساده مدل ۱۴۰۳ در این هفته تغییر قیمتی نداشت و حوالی ۱ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود. اما قیمت دنا پلاس ef7p شش دنده مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۳۰ میلیون تومانی نسبت به روزهای ابتدایی هفته به ۹۳۰ میلیون تومان رسید.

قیمت دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو ساده مدل ۱۴۰۲ نیز به ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان رسید که نشان می‌دهد قیمت این خودرو نسبت به چند روز گذشته حدود ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده است. همچنین قیمت دنا پلاس ef7 اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۴ آپشنال در بازار آزاد ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان تعیین شد. جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت بازار آزاد دنا در اسفند ۱۴۰۳ مطالعه کنید.

در جدول زیر می‌توانید قیمت خودروی دنا در بازار آزاد را مشاهده کنید.

همچنین ببینید: قیمت خودرو اکستریم TXL مدیران خودرو در کارخانه و بازار ۱۵ اسفند +جزئیات

 

قیمت بازار آزاد دنا – اسفند ۱۴۰۳

برندسال تولیدکارکرد (کیلومتر)قیمت (تومان)
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده۱۴۰۳صفر۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7 پنج دنده ساده۱۴۰۳ – رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه ایصفر۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7 شش دنده توربو۱۴۰۳ – ارتقا یافتهصفر۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7P شش دنده۱۴۰۳صفر۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7 شش دنده توربو۱۴۰۳ – چهار ایربگصفر۹۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو۱۴۰۴ – آپشنالصفر۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو۱۴۰۳ – آپشنالصفر۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو۱۴۰۲ – آپشنالصفر۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده۱۴۰۲صفر۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7 پنج دنده ساده۱۴۰۲ – رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه ایصفر۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF7 پنج دنده ساده۱۴۰۲ – رینگ آلومینیومی، ترمز عقب دیسکیصفر۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰

همچنین امکان افزایش تعداد پیستون‌ها در ترمز‌های دیسکی باعث می‌شود تا کارایی آن افزایش یابد. به همین دلیل امروزه معمولا در چرخ‌های جلو از ترمز دیسکی استفاده می‌شود. کارایی بیشتر ترمز‌های دیسکی آن‌ها را برای چرخ‌های جلو که فشار بیشتری را در ترمزگیری‌ها متحمل می‌شوند مناسب‌تر می‌کند. البته هستند خودروهایی که در هر چهار چرخ آنها از ترمز دیسکی استفاده شده است اما امروزه معمولا شاهد خودرویی با ترمز کاسه‌ای در هر چهار چرخ نیستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا