ورود سیدنی سوئینی به حوزه بازسازی خودروهای کلاسیک! +عکس

سیدنی سوئینی، ستاره سریال‌های «سرخوشی» و «نیلوفر سفید»، نه‌تنها در هالیوود می‌درخشد، بلکه در گاراژ هم یک ستاره است.

او با کمک راد اِموری، استاد بازسازی پورشه‌های کلاسیک، یک فورد برانکو ۱۹۶۹ و یک موستانگ ۱۹۶۵ را خودش بازسازی کرده و حالا در شبکه‌های اجتماعی الهام‌بخش نسل جدید عاشقان خودروهای کلاسیک شده است.

سیدنی سوئینی، بازیگر ۲۶ ساله‌ای که با نقش‌آفرینی در سریال‌های «یوفوریا»، «نیلوفر سفید» و فیلم «هرکسی جز تو» به شهرت رسیده، حالا به خاطر مهارتش در بازسازی خودروهای کلاسیک در کانون توجه قرار دارد. او که فرآیند بازسازی فورد برانکو ۱۹۶۹ خود را در تیک‌تاک مستند کرد، به سرعت در فضای مجازی محبوب شد و سپس یک فورد موستانگ ۱۹۶۵ را نیز بازسازی کرد. مربی او در این مسیر کسی نبود جز راد اِموری، مالک Emory Motorsports، که به خاطر بازسازی پورشه‌های ۳۵۶ «اوت‌لا» (Outlaw) شهرت جهانی دارد.

از مزرعه تا گاراژ؛ ریشه‌های عشق به خودرو

سوئینی که در اسپوکن واشنگتن بزرگ شده، از کودکی با خودروهای قدیمی انس داشت. او در مصاحبه‌ای با کلی کلارکسون گفت که عاشق وانت فورد دهه ۱۹۴۰ در مزرعه خانوادگی‌اش بود و بعدها یک تویوتا لندکروزر ۱۹۹۴ را برای نقل مکان به لس‌آنجلس راند. پس از موفقیت در هالیوود، او در سال ۲۰۲۱ یک فورد برانکو ۱۹۶۹ را در حراجی خرید و تصمیم گرفت خودش آن را بازسازی کند. سوئینی می‌گوید: «هر کسی می‌تواند یک خودروی نو بخرد، اما داشتن چیزی کمیاب با تاریخچه خاص، متفاوت است. می‌خواستم وقتی مردم می‌گویند ‘چه خودروی باحالی!’، بگویم ‘ممنون، خودم ساختمش!’»

ورود سیدنی سوئینی به حوزه بازسازی خودروهای کلاسیک
ورود سیدنی سوئینی به حوزه بازسازی خودروهای کلاسیک

برای این پروژه، او به سراغ راد اموری، دوست خانوادگی و «پدر خوانده» خود رفت. اموری، که اِموری موتوراسپرتس را در سال ۱۹۹۶ تأسیس کرده، متخصص بازسازی پورشه‌های ۳۵۶ و ۹۱۱ با سبک «اوت‌لا» است. او که نوه نیل اموری، پیشگام ساخت خودروهای سفارشی و هات‌راد در آمریکا بود، به سوئینی اجازه داد تا برانکو را به کارگاهش در هالیوود بیاورد. اموری نه‌تنها فضایی برای کار در اختیار او گذاشت، بلکه قدم‌به‌قدم فرآیند بازسازی را به او آموخت، از تعویض گیربکس دستی به اتوماتیک تا ارتقای ترمزها و بازسازی فضای داخلی.

بازسازی با دستان خود

سوئینی در حساب تیک‌تاک خود با بیش از ۱.۶ میلیون دنبال‌کننده، ویدیوهایی از مراحل بازسازی برانکو منتشر کرد که شامل تعویض محورهای جلو و عقب، ارتقای ترمزها از درام به دیسکی و حتی ساخت قفل کاپوت بود. او که ابتدا قصد داشت برانکو را به رنگ آبی کودکانه (رنگ مورد علاقه‌اش) رنگ کند، به دلیل هزینه ۳۰ هزار دلاری رنگ‌آمیزی، تصمیم گرفت رنگ قرمز اصلی را حفظ کند و به جای آن یک موستانگ ۱۹۶۵ آبی‌رنگ به نام «بریتنی» خرید.

موستانگ بریتنی، با موتور V8، پروژه بعدی سوئینی بود. او قصد دارد موتور را بازسازی کند، فرمان هیدرولیک اضافه کند، ترمزهای دیسکی عقب نصب کند و نشانگرهای دیجیتال داکوتا را به سبک کلاسیک به آن بیفزاید. سوئینی در این پروژه نیز خودش دست‌ به‌ آچار شده و از جوشکاری تا تعویض قطعات را انجام داده است. او همچنین با همکاری فورد و برند دیکیز، یک موستانگ GT ۲۰۲۴ سفارشی طراحی کرد که یکی از آن‌ها به یک طرفدار زن اهدا شد تا به شکستن کلیشه‌های جنسیتی در صنعت خودرو کمک کند.

ورود سیدنی سوئینی به حوزه بازسازی خودروهای کلاسیک
ورود سیدنی سوئینی به حوزه بازسازی خودروهای کلاسیک

فعالیت سوئینی در گاراژ فراتر از یک سرگرمی است. او با همکاری فورد، مجموعه لباس کار زنانه‌ای طراحی کرد که هم برای کارگاه و هم برای مد روز مناسب است. این همکاری، همراه با ویدیوهای آموزشی «Auto 101» در تیک‌تاک، به زنان انگیزه داده تا به دنیای خودروسازی وارد شوند. سوئینی می‌گوید: «این کمپین برای من بسیار واقعی است. امیدوارم زنان را تشویق کنم تا علایقشان را دنبال کنند و نشان دهم که هرکسی می‌تواند رویاهایش را محقق کند.»

منبع: اسب بخار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا