استراتژی سامسونگ برای رقابت با اپل در بازار گوشیهای تاشدنی
وونجون چوی در گفتوگویی تازه از آیندهی گوشیهای تاشدنی، تراشههای اگزینوس، تعرفههای آمریکا و نقش هوش مصنوعی در سامسونگ گفت.

وونجون چوی، رئیس بخش موبایل سامسونگ، دربارهی برنامههای این شرکت برای حفظ برتری در برابر اولین گوشی تاشدنی اپل صحبت کرد. او در صحبتهایش به چند موضوع دیگر از جمله استفاده از تراشههای اگزینوس، تعرفههای تجاری در آمریکا و آیندهی هوش مصنوعی اشاره کرد.
گوشیهای تاشدنی گلکسی زد فولد ۷ و فلیپ ۷ که اخیراً معرفی شدهاند، پیشرفت چشمگیری نسبتبه نسل قبل دارند و در شرایطی عرضه شدهاند که رقابت با برندهای چینی شدیدتر از همیشه شده و از سوی دیگر، اپل در آستانهی معرفی اولین گوشی تاشدنیاش قرار دارد.
چوی در مصاحبه با بلومبرگ و در پاسخ به اینکه سامسونگ چگونه قرار است پس از ورود اپل همچنان پیشتاز بماند، گفت که این شرکت با تجربهی بیش از پنج سال در حوزهی گوشیهای تاشدنی، همچنان بر نوآوری تمرکز دارد و پاسخ رقبا را با بهبودهای مستمر خواهد داد.
در ادامه، دربارهی استفاده از تراشهی اگزینوس در گلکسی زد فلیپ ۷ پرسیده شد؛ اتفاقی که برای نخستینبار در گوشیهای تاشدنی سامسونگ رخ میدهد.
همچنین بخوانید: تصاویر رسمی ردمی ۱۵ فاش شد
سامسونگ فرآیندی «سختگیرانه» برای انتخاب تراشهها دارد
چوی تأکید کرد که سامسونگ فرآیندی «سختگیرانه» برای انتخاب تراشهها دارد و عواملی مانند عملکرد، مصرف انرژی و نیازهای مصرفکنندگان را در نظر میگیرد. دربارهی احتمال استفاده از اگزینوس ۲۶۰۰ در مدل سال آینده، او گفت: «تمام گزینهها در حال بررسی هستند.»
موضوع دیگری که مطرح شد، تعرفهی ۲۵ درصدی احتمالی برای گوشیهایی بود که خارج از آمریکا تولید میشوند. چوی میگوید سامسونگ کارخانههایی در مناطق کلیدی جهان دارد و این مسئله باعث شده تا انعطافپذیری بالایی در مواجهه با تغییرات سیاستهای تجاری داشته باشد: «سامسونگ در حال برنامهریزی برای تولید محصولات مخصوص بازار آمریکا در چندین موقعیت جغرافیایی مختلف است.»
چوی اشاره کرد که سامسونگ قصد دارد قابلیتهای هوش مصنوعی را فراتر از آنچه اکنون با جمنای دیدهایم، گسترش دهد. جزئیات بیشتری اعلام نشد، اما در جریان مصاحبه، به ابزارهایی مانند پرپلکسیتی و ChatGPT اشاره شد.
منبع: زومیت