مرسدس بنز جی کلاس کلکسیونی چشم‌ها را خیره کرد +ویدیو

مرسدس بنز نسخه ای بسیار خاص و محدود از جی کلاس را که با همکاری یک طراح مد تولید شده به نمایش گذاشت.

مرسدس بنز جی کلاس برای جشن ۴۵ سالگی‌اش با لباسی نو به نمایش درآمد.

خودروساز لوکس آلمانی نسخه‌ای بسیار محدود و انحصاری از مدل جی کلاس را به نام Past II Future (پست تو فیوچر، به طور تلویحی به معنای از گذشته به آینده) عرضه کرده است. از این نسخه ویژه که توسط یک طراح مد به نام «نیگو» طراحی شده، تنها ۲۰ دستگاه تولید شده و در آن نشانه هایی از تاریخچه خودرو با سبک طراحی نیگو ترکیب شده است.

G Class Past II Future آخرین محصول همکاری مرسدس بنز با مونکلر است که در نمایشگاه «شهر نبوغ» در شانگهای رونمایی شد. این خودرو به طور مستقیم از یک مدل بازسازی شده که توسط نیگو طراحی شده بود الهام گرفته است. البته جی کلاس مذکور یک کانورتیبل دو در بود، اما مدل جدید چهار در و با سقف ثابت است و این با تصویری که بیشتر مردم از این خودرو دارند همخوانی بیشتری دارد.

طراحی جی کلاس Past II Future

مرسدس بنز جی کلاس Past II Future رنگ‌آمیزی دو رنگی دارد که در آن سبز زیتونی با خاکستری ترکیب شده است. این ترکیب با تریم مشکی مات روی قاب پنجره‌ها، سپرها، و چرخ‌های آلیاژی سبک تکمیل شده است. عقب خودرو یک جای گالن سوخت با درج نام “Past II Future” و یک چرخ زاپاس که پوششی با لوگوی همکاری مرسدس بنز و مونکلر دارد، طراحی بیرونی خودرو را تکمیل می کند.

داخل کابین خودرو نیز هم به همان اندازه شیک است. طراحی داخلی تفاوت زیادی با مدل استاندارد جی کلاس ندارد، اما استفاده از طرح شطرنجی در صندلی ها یادآور طراحی نسخه بازسازی شده نیگو است. این طرح شطرنجی و سقف کاپشن مانند آن از لباس های تولید مونکلر الهام گرفته است. کنسول وسط خودرو نیز دارای شماره سری «۱ از ۲۰» است.

مشخصات فنی جی کلاس Past II Future

جی کلاس Past II Future در دو نسخه با موتورهای متفاوت عرضه می‌شود: موتور دیزلی ۳.۰ لیتری توربوشارژ خطی شش سیلندر از سری G 450d  یا موتور ۴.۰ لیتری V-8 دو توربوشارژ از مدل G550. موتور اول ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، در حالی که موتور دوم ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتون متر گشتاور دارد. در نظر داشته باشید که تمام این نیروی تولید شده از طریق یک جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.


بخوانید: پیکان لیموزین: ماجرای واقعی یک خودروی منحصر به فرد +تصاویر


با توجه به اینکه تنها ۲۰ دستگاه جی کلاس Past II Future تولید می‌شود، دسترسی به آن بی نهایت دشوار خواهد بود. مرسدس بنز اعلام کرده که تحویل این مدل از بهار آینده آغاز می‌شود. همچنین قیمت این خودرو هنوز مشخص نشده، اما به احتمال زیاد بالاتر از قیمت پایه ۱۵۰,۰۰۰ دلاری جی واگن خواهد بود.

مرسدس بنز جی کلاس ۴۵ سال پیش توسط شاه ایران، محمدرضا پهلوی، برای استفاده در ارتش شاهنشاهی سفارش داده شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، این قرارداد نیز متوقف شد.

آلبوم تصاویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا