شکایت رسمی ناشران از گوگل به‌دلیل خلاصه‌های هوش مصنوعی

در شکایتی تازه، گروهی از ناشران گوگل را به استفاده بدون رضایت از محتوای خبری برای تولید خلاصه‌های هوش مصنوعی در صدر نتایج جست‌وجو متهم کرده‌اند؛ اقدامی که به گفته آن‌ها باعث افت شدید بازدید و درآمد وب‌سایت‌های خبری شده است.

این شکایت با هدف بررسی رفتارهای احتمالی ضد رقابتی گوگل در حوزه جست‌وجوی اینترنتی تنظیم شده است.

شاکیان در متن شکایت خود آورده‌اند که گوگل با استفاده از محتوای ناشران «بدون رضایت یا جبران مناسب» اقدام به تولید خلاصه‌های هوش مصنوعی کرده است که در صدر نتایج جست‌وجو نمایش داده می‌شوند.

این اقدام، به گفته شاکیان، باعث کاهش شدید بازدید، مخاطب و درآمد ناشران خبری شده است و گوگل همچنان نیز به این روند آسیب‌زا ادامه می‌دهد.

همچنین در این شکایت تأکید شده که ناشران عملاً هیچ راهی برای انصراف از استفاده محتوای خود در این خلاصه‌ها ندارند، مگر آنکه به‌طور کامل از نتایج جست‌وجوی گوگل حذف شوند، گزینه‌ای که برای بسیاری از رسانه‌ها غیرقابل‌قبول است.

همچنین بخوانید: باگ جدید در اندروید ۱۶؛ صفحه‌قفل گوشی‌های گوگل به‌درستی کار نمی‌کند

بیش از یک سال از آغاز استفاده گوگل از خلاصه‌های تولیدشده با هوش مصنوعی در بالای برخی نتایج جست‌وجو می‌گذرد. با وجود برخی پاسخ‌های نادرست در ابتدای کار، این قابلیت به‌سرعت گسترش یافته است و اکنون گزارش‌هایی از کاهش چشمگیر ترافیک وب‌سایت‌های خبری وجود دارد.

واکنش گوگل به شکایات

گوگل در واکنش به این شکایت به رویترز گفته است که «تجربه‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در جست‌وجو، به کاربران امکان می‌دهد سؤالات بیشتری بپرسند و این موضوع فرصت‌های تازه‌ای برای دیده‌شدن محتوا و کسب‌وکارها ایجاد می‌کند».

این شرکت همچنین ادعا می‌کند که کاهش ترافیک وب‌سایت‌ها لزوماً به‌دلیل خلاصه‌های هوش مصنوعی نیست و عوامل متعددی مانند تغییرات فصلی، رفتار کاربران و به‌روزرسانی‌های الگوریتمی می‌توانند در این نوسانات نقش داشته باشند.

منبع: آنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا