جدیدترین قیمت دنا پلاس در بازار

در روزهای اخیر قیمت دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۴ با افزایش ۲۰ میلیونی به ۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است.

بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو در بازار آزاد، قیمت دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۴ با افزایش ۲۰ میلیونی در روز های اخیر به ۱ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است هممچنین دنا پلاس EF۷P ۶ دنده حدود ۵ میلیون تومان گران تر شده است.

همچنین دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ با قیمتی نزدیک به ۱ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. درحالی که قیمت این خودرو هفته گذشته ۱۰ میلیون ارزان تر و به قیمت ۱ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان معامله می‌شد.جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت بازار آزاد دنا در اسفند ۱۴۰۳ مطالعه کنید.

برندسال تولیدکارکرد (کیلومتر)قیمت (تومان)
دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال۱۴۰۴صفر۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال۱۴۰۳صفر۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال۱۴۰۲صفر۱,۰۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو ساده۱۴۰۳صفر۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF۷ پنج دنده ساده۱۴۰۳ (رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه‌ای)صفر۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF۷ شش دنده توربو۱۴۰۳ (ارتقا یافته)صفر۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF۷P شش دنده۱۴۰۳صفر۹۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF۷ شش دنده توربو۱۴۰۳ (چهار ایربگ)صفر۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو ساده۱۴۰۲صفر۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF۷ پنج دنده ساده۱۴۰۲ (رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه‌ای)صفر۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس EF۷ پنج دنده ساده۱۴۰۲ (رینگ آلومینیومی، ترمز عقب دیسکی)صفر۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس یا تارا اتومات؟

دنا پلاس اتوماتیک از یک پیشرانه ۱.۷ لیتری توربو بهره می‌برد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد آن ۱۰.۵ ثانیه اعلام شده است.

همچنین بخوانید: قیمت و شرایط فروش مزدا ۳ و CX-30 وارداتی اعلام شد

در مقابل، تارا اتوماتیک دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی TU۵ پلاس است که ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این خودرو نیز از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند اما مصرف سوخت اقتصادی‌تری برابر با ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. با این حال، شتاب صفر تا صد آن ۱۳ ثانیه است که در مقایسه با دنا پلاس توربو، عملکرد کندتری دارد.

نکته قابل توجه اینکه گیربکس مورد استفاده در هر دو خودرو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد و هر دو از گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت DAE چین (با فناوری هیوندای پاورتک کره جنوبی) بهره می‌برند. این گیربکس عملکرد نرم و بدون تقه‌ای دارد و باعث انتقال قدرت بهینه در هر دو مدل می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا