از گوشی های پرچمدار ۲۰۲۴ چه می دانیم؟

ادغام هوش مصنوعی در گوشی های پرچمدار 2024 مهم ترین اتفاقی است که انتظار می رود شرکت های تولیدکننده دنبال کنند.

۲۰۲۳ سال شلوغی برای عرضه گوشی های هوشمند بود و انتظار می رود سال ۲۰۲۴ به همان اندازه پر اتفاق باشد. سازندگان بزرگ گوشی مانند اپل، سامسونگ و گوگل معمولاً هر سال دستگاه های جدیدی را ارائه می کنند که به دوربین های پیچیده تر، پردازنده های سریع تر و طراحی های پیشرفته تر مجهزاند.

اما سال ۲۰۲۴ ممکن است متفاوت باشد. شرکت های فناوری به دنبال راه های جدیدی برای ادغام هوش مصنوعی در گوشی هستند که بتواند به مکالمات متنی پاسخ بدهد. با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۳، یک چشمه از این فناوری را در خانواده پیکسل ۸ گوگل و تراشه های جدید کوالکام و مدیاتک مشاهده کردیم و انتظار می رود که این روند دست کم در مورد گوشی های پرچمدار ۲۰۲۴ نیز دنبال شود.

اگرچه ۲۰۲۳ سالی بود که هوش مصنوعی مولد به جریان اصلی فناوری تبدیل شد، اما سال ۲۰۲۴ نشان خواهد داد که این ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی چقدر مفید هستند. از آنجایی که به لطف «چت جی پی تی» هوش مصنوعی به یک کلید واژه جدید تبدیل شده است، شرکت های فناوری از این فرصت استفاده می کنند تا آن را در محصولات خود به کار بگیرند. حال، باید دید که آیا این پیشرفت ها شباهتی به تبلیغاتشان دارد یا خیر.

در این مطلب به بررسی گوشی های پرچمدار بزرگ ترین بازیگران صنعت موبایل که انتظار می رود سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه شوند پرداخته ایم.

سری آیفون ۱۶

آیفون 15 پرو مکس
اپل در ماه سپتامبر آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس را معرفی کرد.
عکس: جیمز مارتین / CNET

اپل هر سال در ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) آیفون های جدیدی را عرضه می کند و هیچ دلیلی نداریم که سال آینده این چنین نباشد. به گفته تحلیلگر معروف مینگ چی کو، انتظار می رود همه مدل های آیفون ۱۶ دارای میکروفون های ارتقا یافته برای بهبود عملکرد سیری باشند. به گزارش بلومبرگ، این تغییر در زمانی رخ می دهد که گفته می شود اپل به دنبال افزایش ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در آیفون است . جف پو، تحلیلگر، گزارش داد که شایعه شده است خانواده آیفون ۱۶ یک تراشه جدید A18 اپل را دریافت می کند و مدل های پرو نسخه ای به نام A18 Pro Bionic را دریافت خواهند کرد. همچنین انتظار می رود دوربین آیفون ۱۶ پرو معمولی مانند آیفون ۱۵ پرو مکس از لنز تتراپریسم تله فوتو بهره مند شود، به این معنی که احتمالاً به جای زوم ۳ برابری، زوم تله فوتو ۵ برابری خواهد داشت.

چرا هیجان زده ایم: به نظر می رسد که ارتقای آیفون ۱۶ ​​نسبت به خانواده آیفون ۱۵ یک ارتقای متوسط باشد. البته باید دید که اپل چگونه می تواند تجربه گوشی های هوشمند را بهبود بخشد. انتظار می رود سیری بخش بزرگی از این تغییر باشد و منتظریم که به چیزی بیش از یک میانبر برای تنظیم تایمر یا بررسی آب وهوای فردا تبدیل شود.

بخوانید: اعلام تاریخ انتشار بازی جی تی ای ۶ در تریلر رسمی آن +فیلم

سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

3 گوشی از خانواده سامسونگ گلکسی اس 23 روی یک میز چوبی ایستاده اند.
سری گوشی های گلکسی اس ۲۳ اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه شدند.
عکس: لیزا ادیسیکو/CNET

هوش مصنوعی احتمالاً موضوع تمرکز مهمی برای گوشی پرچمدار ۲۰۲۴ سامسونگ خواهد بود. غول فناوری کره جنوبی در ماه نوامبر هوش مصنوعی خود به نام «گلکسی ای آی» را معرفی و آن را یک «تجربه هوش مصنوعی همراه» توصیف کرد. از آنجایی که انتظار می رود سری گلکسی اس ۲۴ در ماه ژانویه عرضه شود، به نظر می رسد که گلکسی ای آی نقش مهمی در دستگاه جدید بازی کند. علاوه بر آن، بر اساس اطلاعات فاش شده در حساب های مستعار David Martin و SuperRoader در ایکس (توییتر) گلکسی اس ۲۴ اولترا ممکن است به جای صفحه نمایش کمی خمیده، صفحه نمایش تخت داشته باشد. همچنین این گوشی ها احتمالاً به روزرسانی های متدوال در دوربین و پردازنده را دریافت خواهند کرد و ممکن است با تراشه جدید کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه شوند که می تواند وظایف هوش مصنوعی را بدون پینگ کردن در فضای ابری پردازش کند.

چرا هیجان زده ایم: منتظریم که ببینیم آیا سامسونگ می تواند با ویژگی های نرم افزاری هوشمند جدیدی که گوگل برای دستگاه های پیکسل خود عرضه کرده برابری کند یا خیر. گلکسی ای آی می تواند پاسخ این سوال باشد، اما تا زمانی که سامسونگ گوشی های جدید خود را معرفی نکند، نمی توانیم مطمئن باشیم.

گوگل پیکسل ۹ و ۹ پرو

گوگل پیکسل 9 و 9 پرو
پیکسل ۸ پرو (چپ) و پیکسل ۸ (راست) جدیدترین مدل های گوگل هستند.
عکس: جیمز مارتین / CNET

از آنجا که گوشی های پیکسل گوگل معمولا در ماه اکتبر عرضه می شوند، هنوز شایعات زیادی در مورد آنها منتشر نشده است. اما بر اساس استراتژی محصول گوگل، می توان فرض کرد که شاهد ویژگی های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی باشیم، همان طور که در پیکسل ۸ و ۸ پرو معرفی شدند. اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۳، گوگل مدل جدید هوش مصنوعی خود به نام «جمینای» را معرفی کرد که روی پیکسل ۸ پرو اجرا می شود و ویژگی هایی مانند خلاصه مکالمه را ارائه می کند. می توان پذیرفت که گوگل بر روی این ویژگی کار کند و قابلیت های بیشتر مبتنی بر هوش مصنوعی را به گوشی پرچمدار ۲۰۲۴ خود اضافه کند. علاوه بر آن، احتمالاً می توانیم انتظار داشته باشیم که ارتقاهای متداول مانند بهبود پردازنده جدید تنسور و دوربین را شاهد باشیم. راس یانگ، مدیر عامل شرکت مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، گفته است که گوشی های جدید گوگل صفحه نمایش بزرگ تری نسبت به سری پیکسل ۸ خواهند داشت.

چرا هیجان زده ایم: نسل پیکسل ۸ گویی چشم اندازی ابتدایی از مسیر جدید گوگل برای گوشی های هوشمند با تمرکز بر هوش مصنوعی بود، و به نظر می رسد گوگل آموخته هایش و بازخوردهای پیکسل ۸ را در پیکسل ۹ اعمال خواهد کرد. همچنین از آنجا که دوربین پیکسل ۸ پرو شگفت انگیز نبود، انتظار می رود که در پیکسل ۹ پرو شاهد بهبود اوضاع باشیم.

بخوانید: لیموزین های لوکسی که رهبران جهان سوار می شوند +تصاویر

وان پلاس ۱۲

سه گوشی وان پلاس 12 که همگی با رنگ های مختلف سفید، سبز و مشکی عرضه می شوند.
وان پلاس ۱۲ با ارتقاهای کوچک آرایشی و داخلی بزرگ، در چین رونمایی شد.

وان پلاس گوشی پرچمدار جدید خود را در چین معرفی کرده است و انتظار می رود در اوایل سال ۲۰۲۴ در سطح جهانی عرض شود. این گوشی ارتقاء متوسطی نسبت به  وان پلاس ۱۱ محسوب می شود و با پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کار می کند، دوربین تله فوتوی ۶۴ مگاپیکسلی در مقایسه با دوربین زوم ۳۲ مگاپیکسلی مدل قبلی دارد، فضای ذخیره سازی بیشتری در مدل پایه ارائه می کند (۲۵۶ گیگابایت به جای ۱۲۸ گیگابایت)، و از شارژ بی سیم سریعتر ۵۰ واتی بهره می برد.

چرا هیجان زده ایم: وان پلاس معروف است به این که در زمره سریع ترین شارژهای گوشی هوشمند قرار دارد، و به نظر می رسد این موضوع می تواند دوباره برای  وان پلاس ۱۲ صادق باشد. علاوه بر پشتیبانی از شارژ بی سیم ۵۰ واتی، به شارژر سیم دار ۱۰۰ واتی نیز مجهز است. همچنین، این یکی از نخستین گوشی هایی است که بر روی تراشه جدید کوالکام کار می کند. این تراشه برای کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می شود، مانند افزودن جزئیات فراتر از کادر تصویر، به گونه ای که به نظر برسد عکس با یک لنز فوق عریض گرفته شده است. اکنون، منتظریم تا ببینیم وان پلاس چگونه از این تراشه استفاده می کند.

سری فایند ایکس۷ اوپو

اوپو فایند ایکس6 پرو
گوشی پرچمدار اوپو فایند ایکس۶ پرو در سال ۲۰۲۳ عرضه شد.

اگر اوپو همان برنامه زمانی سال ۲۰۲۳ را دنبال کند، اوپو فایند ایکس۷ ممکن است اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود (سری فایند ایکس۶ در ماه مارس/ اسفند عرضه شد). وبلاگ فناوری «تک آتلوک» که نوشته بود انتظار می رود دو نسخه اوپو فایند ایکس۷ و ایکس۷ پرو عرضه شوند، نوشته است که این سری احتمالا دارای شارژ سریع ۱۰۰ واتی خواهد بود. خانواده فایند ایکس۷ همچنین دارای سیستم دوربین Hasselblad Hypertone هستند که از عکاسی محاسباتی برای کاهش اعوجاج و نویز تصویر استفاده می کند. از آنجا که یک بیانیه مطبوعاتی اوپو به استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام در نسل های بعدی اشاره کرده بود، می توان انتظار داشت که چنین اتفاقی در مورد گوشی پرچمدار ۲۰۲۴ اوپو بیافتد.

چرا هیجان زده ایم: اوپو به ارائه تلفن هایی با سخت افزار سطح بالا و دوربین های باکیفیت معروف است و به زودی خواهیم فهمید که فایند ایکس۷ هم این شهرت را حفظ خواهد کرد یا خیر. با این حال، فایند ایکس۶ تنها در چین عرضه شد، و بنابراین بعید است که شاهد عرضه بین المللی فایند ایکس۷ باشیم.

بخوانید: ۱۰ نکته برای یک تیپ مردانه شیک در سال ۲۰۲۴

سری ۱۴ شیائومی

گوشی پرجمدار شیائومی به رنگ سبز در دست یک نفر قرار دارد.
شیائومی ۱۴ اواخر ماه اکتبر معرفی شد.

شیائومی جفت گوشی های پرچمدار جدید خود را در پایان ماه اکتبر معرفی کرد و اعلام کرد که آنها اولین گوشی های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام هستند. علاوه بر آن، صفحه نمایش شیائومی ۱۴ می تواند به حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت برسد و سنسور دوربین آن می تواند ۱۸۰ درصد نور بیشتری نسبت به شیائومی ۱۳ دریافت کند. همچنین در شیائومی ۱۴ معمولی شارژ سریع ۹۰ واتی و در پرو شارژ ۱۲۰ واتی وجود دارد. هر دو گوشی بر روی نرم افزار HyperOS جدید شیائومی اجرا می شوند که برای تامین انرژی دستگاه های تلفن همراه، خودروها و دستگاه های خانه هوشمند طراحی شده است. شیائومی معمولاً گوشی های جدید خود را قبل از عرضه به بازارهای دیگر در چین عرضه می کند.

چرا هیجان زده ایم: گوشی های پرچمدار شیائومی به خاطر عملکرد قدرتمند، دوربین های قوی و شارژ سریع معروف هستند. این شرکت از نظر حجم فروش جهانی، سومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند پس از اپل و سامسونگ است، بنابراین دستگاه ها و فناوری های جدید آن مطمئناً بر صنعت تلفن همراه تأثیرگذار است.

بر اساس شایعات، گزارش ها و اعلامیه هایی که تاکنون منتشر شده اند، گوشی های پرچمدار ۲۰۲۴ باید به شکلی متوازن از ویژگی های جدید هوش مصنوعی و به روزرسانی در امکانات موجود مانند سرعت شارژ بهره گیرند. اگرچه هوش مصنوعی هنوز باید عملکرد خود در گوشی ها را ثابت کند، اما خود این ایده که ویژگی های نرم افزاری جدید و تغییری واقعی و مفید را برای تلفن ها به ارمغان می آورد، جذاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا