هیوندای سانتافه ۲۰۲۴: انقلاب طراحی در نسل پنجم

پس از یک دهه فراز و نشیب، هیوندای اولین مدل خودروی اسپرت خود را در سال ۲۰۰۱ با سانتافه معرفی کرد. معرفی این خودرو که نقشی اساسی در بازسازی کلی این خودروسازی کره ای داشت، و به طور گسترده به آن کمک کرد تا خریداران آمریکایی را به خود جلب کند. از آن زمان، این شاسی بلند در چهار نسل تولید شده است که جدیدترین آنها در سال ۲۰۱۸ بود. پس از ۵ سال که هیوندای تغییر عمده ای در طراحی هایش نداشت، اکنون با یک مدل کاملا جدید و به روز از هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ پا به میدان گذاشته است.

نمای جلوی هیوندای سانتافه 2024

سانتافه ۲۰۲۴ که اولین مدل از پلتفرم نسل پنجم این شاسی‌بلند است، یک طراحی کاملا نو دارد و از نظر زیبایی شناسی تغییری عظیم ایجاد کرده که با چهار نسل قبلی کاملا متفاوت است. هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ با حال و هوای مشابه دیفندر جدید و شباهت جزئی به بخش‌هایی از ریوین R1S، پا جای سایر شاسی‌بلندهای مدرن جعبه‌ای شکلی گذاشته است که طراحی های قدیمی را با عناصر طراحی معاصر ترکیب کرده اند. این مدل کاملاً جدید سایز متوسط که با سقف مونروف دوگانه پوشانده شده است، مجموعه ای از عناصر جدید H شکل را در خود جای داده است که در طراحی داخلی و بیرونی آن گنجانده شده است. این طراحی در جلوی خودرو که بخش‌های جلوپنجره بالایی و پایینی آن را از هم جدا می‌کند، و همچنین مجموعه چراغ‌های جلو و عقب آن وجود دارد.

نمای کنار و عقب هیوندای سانتافه 2024

طراحی داخلی؛ مدرن و کاربردی

جدیدترین سانتافه هم مانند تعداد روزافزون دیگر خودروهای مدرن اسپرت به گونه‌ای طراحی شده است که برای رانندگی روزمره و شهری مناسب باشد و در عین حال برخی از قابلیت‌های رانندگی در محیط های غیرشهری و طبیعت گردی را نیز دارد. ترکیب درب عقب بزرگ، فضای داخلی که در کلاس خود بهترین است و ردیف دوم صندلی‌ها که در کف جمع می‌شوند، اجازه می‌دهد که کابین عقب خودرو برای کمپ کردن فوق العاده باشد. داخل کابین دارای تودوزی چرم ناپا، مانیتور ۱۲.۳ اینچی و صفحه نمایش منحنی پانوراما، و دو پایه شارژ بی سیم تلفن همراه و دو جا لیوانی بزرگ است.

نمای داخل هیوندای سانتافه 2024

کنسول هیوندای سانتافه 2024

اگرچه قیمت، زمان دسترسی، گزینه‌های تریم و مشخصات فنی آن هنوز فاش نشده است – جدای از تایید مدل XRT که ویژگی های آفرودی دارد- هیوندای اعلام کرده است که سانتافه ۲۰۲۴ برای اولین بار در اوت ۲۰۲۳ (مرداد- شهریور ۱۴۰۲) به نمایش درخواهد آمد و در پاییز روانه بازار خواهد شد.

عقب خودرو مناسب کمپ کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا