معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700؛ کانسپت رویایی شرکت چینی با قابلیت‌های حیرت‌آور! +تصاویر

موتورسیکلت بندا LFC 700 با ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند سیستم تعلیق تطبیقی، چراغ‌های بالدار و بازطراحی پیشرانه، تحولی در کلاس کروزر ایجاد کرده است.

تحریریه حرف مرد: موتورسیکلت مفهومی بندا LFC 700 که به مرحله تولید رسیده، با رویکردی منحصربه‌فرد در سیستم تعلیق، نورپردازی و سیستم احتراق موتور، تعریف جدیدی از یک کروزر ارائه می‌دهد.

همان‌طور که همه علاقه‌مندان حرفه‌ای دنیای موتورسیکلت می‌دانند، چین در حال تبدیل شدن به یک قدرت نوظهور در جهان موتورسیکلت است. برندهایی مانند سی‌اف‌موتو (CFMoto)، کیو‌جی‌موتو (QJMotor)، سوو (Souo)، زد‌ایکس‌موتو (ZXMoto) و ووگ (Voge) در ماه‌های اخیر با محصولات جدید خود سروصداهای زیادی به پا کرده‌اند.

جاه‌طلب‌ترین این برندها، موتورسیکلت‌های بیشتری را به بازار آمریکا آورده‌اند که این امر گزینه‌های بیشتری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده و با نوآوری‌های تازه و قیمت‌گذاری رقابتی، باعث نگرانی برندهای باسابقه و غیرچینی شده است

معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700
معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700

نمونه بارز این موضوع، برند بندا (Benda) است که اخیرا اعلام کرده موتورسیکلت‌های بیشتری علاوه بر چینچیلا ۵۰۰ و ۳۰۰ و ناپلئون‌باب ۵۰۰ (Napoleonbob 500) به بازار آمریکا وارد خواهد کرد.

این موتورسیکلت‌ها شامل راک ۳۰۰، چینچیلا ۳۵۰، راک ۷۰۷/۷۰۷ پرو و شاهکار منحصربه‌فردی که در اصل بندا را بر سر زبان‌ها انداخت، یعنی LFC 700 می‌شوند.

موتورسیکلت بندا LFC 700: فراتر از یک مفهوم

بندا LFC 700 که پیشگامانه‌ترین و معروف‌ترین محصول بندا محسوب می‌شود، این روزها در راس خط تولید این شرکت قرار دارد و به واقع می‌تواند در بازارهای جهانی شگفتی‌ساز شود. پیش از بررسی دقیق این محصول، اجازه دهید تا چند ویژگی اصلی آن را برشماریم.

معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700
معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700

اول این که LFC700 با داشتن یک موتور اینلاین-فور (Inline-Four) 676 سی‌سی، اولین موتورسیکلت چینی با موتور چهار سیلندر خطی محسوب می‌شود که به مرحله تولید انبوه رسیده است. این نیروگاه ۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۴ پوند-فوت گشتاور تولید می‌کند، البته رقم اول بسته به بازار عرضه می‌تواند تا ۹۲ اسب بخار نیز برسد.

این موتور، قلب تپنده یک شاسی آلومینیومی ریخته‌گری شده با فاصله محور چرخ عظیم ۶۷.۷ اینچی و پهن‌ترین لاستیک عقب در بین تمام موتورسیکلت‌های تولیدی است: ۳۱۰/۳۵-۱۸.

معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700
معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700

در کنار این اعداد خیره‌کننده، مجموعه‌ای از قطعات از برندهای معتبر، ساختار این موتورسیکلت را تشکیل می‌دهند. از جمله باید به ترمزهای برمبو (Brembo)، سیستم تعلیق کاوای‌بی (KYB) و سیستم برقی بوش (Bosch) اشاره کرد. علاوه بر این، یک نمایشگر ۵ اینچی تی‌اف‌تی (TFT) پیشرفته و یک اگزوز آینده‌نگرانه نیز وجود دارد.

جالب است بدانید نسخه LFC 700 پرو نیز توسط بندا عرضه می‌شود که لاستیک عقب نسبتا باریک‌تری (۳۰۰/۳۵-۱۸) دارد و دو مورد از سه ویژگی متمایزکننده اصلی را در خود جای داده است که اکنون می‌توانیم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

ویژگی‌های خارق‌العاده موتورسیکلت LFC 700

ویژگی‌های واقعا حیرت‌انگیز LFC 700 و LFC 700 Pro از نوآوری‌های چشمگیر تا قابلیت‌های کاربردی متعدد را در بر می‌گیرند و هرکدام به تنهایی می‌توانند موضوع یک بحث جداگانه باشند.

اول از همه، به چراغ جلو دقیق‌تر نگاه کنید؛ خواهید دید که اصلا چراغ جلو نیست. این بخش دایره‌ای شکل که شبیه به مجرای موتور جت طراحی شده، در واقع یک ورودی هوا است که هوا را به سمت جعبه هوای (ایر باکس) موتور هدایت می‌کند.

معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700
معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700

چراغ‌های واقعی در سه بخش ظاهر می‌شوند: یک پنل کوچک در بالای ورودی هوا و دو چراغ تیغه‌ای شکل که در پوشش‌های جانبی تعبیه شده‌اند.

در مدل پرو، این چراغ‌ها روی پنل‌هایی در دو طرف باک نصب شده‌اند و هنگام فعال شدن، مثل بال مرغ دریایی (a la gullwings) به سمت بالا باز می‌شوند. این ویژگی دوم بی‌تاثیر به نظر می‌رسد اما اوج شاهکار طراحی را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین تفاوت مدل پرو با مدل عادی، کاربردی‌ترین ویژگی آن نیز محسوب می‌شود. همانند مدل راک ۷۰۷ پرو، سیستم تعلیق عقب از یک کمک‌فنر بادی دولوله‌ای بهره می‌برد که می‌تواند از طریق کنترل‌های روی فرمان بیش از سه اینچ بالا یا پایین برود: ۲۵.۶ اینچ در پایین‌ترین حالت و ۲۸.۷ اینچ در بالاترین حالت.

این سیستم همچنین هنگامی که وزن اضافه می‌شود قادر به تراز کردن خودکار است و وقتی شما توقف می‌کنید می‌تواند تا پایین‌ترین نقطه پایین بیاید، که این امر قرار دادن محکم پاها روی زمین را آسان می‌کند.

معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700
معرفی موتورسیکلت بندا LFC 700

اکنون، سال‌ها است که سیستم ارتفاع تعلیق تطبیقی (Adaptive Ride Height) وجود دارد. اولین بار این سیستم تعلیق را روی مدل پن آمریکا از هارلی دیویدسون دیده بودیم. اما میزان کنترل و محدوده حرکتی که توسط این سیستم در موتورسیکلت بندا ارائه می‌شود، فوق‌العاده نادر و به‌ویژه برای رانندگان تازه‌کار و/یا کوتاه‌قد بسیار مفید است.

همان‌طور که Cycle World گزارش داده، مدارک ارائه‌شده توسط بندا به سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) هر دو نسخه LFC 700 و LFC 700 Pro را برای مدل ۲۰۲۶ پوشش می‌دهد و این اسناد، مدل پنثر ۷۰۰ (Panther 700) را نیز تحت همان تاییدیه فهرست کرده‌اند. البته این ممکن است نامی باشد که این موتورسیکلت برای بازار آمریکا دریافت می‌کند.

زمان عرضه و قیمت

مدل‌های LFC 700، LFC 700 Pro و سایر موتورسیکلت‌های ذکرشده در مقدمه، ممکن است اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال آینده به بازار آمریکا بیایند.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره قیمت در دسترس نیست، اما با توجه به این که مدل ناپلئون‌باب ۵۰۰ برای بازار آمریکا با قیمت ۶۳۹۹ دلار عرضه شده، جای تعجب ندارد اگر مدل پایه LFC 700 در حدود ۱۰.۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شود.

منبع: gearpatrol

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا