خودروی جیلی هائویوئه R7 باتری قابل تعویض دارد

شرکت جیلی به‌تازگی از شاسی ‌بلند هیبریدی خود، هائویوئه R7 (Haoyue R7) رونمایی کرده که دارای باتری قابل تعویض است.

هائویوئه R7 (Haoyue R7) به‌عنوان نخستین خودروی هیبریدی رنج‌اکستندر جهان معرفی می‌شود که با ایستگاه‌های تعویض باتری درحال رشد چین هم سازگاری دارد. این خودرو نسخه‌ی تغییرنام‌یافته‌ی Livan 7 است که از ابتدا با پشتیبانی از تعویض باتری عرضه شد.

خودرو هائویوئه R7 به فناوری تعویض باتری CATL مجهز است؛ به این معنا که رانندگان می‌توانند در خانه شارژ کنند، از شبکه‌ی شارژ سریع عمومی بهره ببرند یا فقط طی پنج دقیقه پک باتری را در ایستگاه تعویض کنند و ادامه‌ی مسیر دهند.

همچنین بخوانید: مینی کلاسیک ریستوماد معرفی شد: بازگشت ماشین مستر بین با قیمتی گزاف +عکس

علاوه‌بر پک باتری، هائویوئه R7 از موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که در نقش ژنراتور برای شارژ باتری‌ها در سفرهای طولانی عمل می‌کند. این ترکیب، نگرانی درباره‌ی مسافت قابل پیمایش را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

طبق آمار غیررسمی، حتی کوچک‌ترین پک باتری هائویوئه R7 می‌تواند تا ۴۵۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ طی کند و با حضور سیستم رنج‌اکستندر این عدد دو برابر خواهد شد. این انعطاف باعث می‌شود مشتریان حق انتخاب بیشتری در تأمین انرژی خودرو داشته باشند.

جیلی همچنین برنامه دارد هائویوئه R7 را بدون باتری بفروشد تا کاربران با پرداخت مبلغی ماهانه، از شبکه‌ی تعویض باتری CATL استفاده کنند. چنین روشی پیش‌تر در اسکوترهای Gogoro هم به موفقیت رسید و حالا در بازار خودروهای سواری چین درحال گسترش است.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا