خدمات تاکسیرانی برای جبران کمبود تاکسی
باتوجه به شرایط ویژه کشور و لزوم دفاع از شهر و شهروندان، برخی از اوقات دسترسی به اینترنت دشوار میشود و مسیریابها دقیق عمل نمیکند. در چنین شرایطی استفاده شهروندان از تاکسیهای اینترنتی کاهش مییابد و با مشکلاتی مواجه میشوند.

باتوجه به این موضوع و برای خدماترسانی مطلوب به شهروندانی که باید در شهر تردد داشته باشند، بهگفته شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از ابتدای فصل تابستان سامانه تاکسی تلفنی درشهر تهران فعال شده و به شهروندان خدمات میدهد. اما این سامانه چیست و چطور کار میکند؟
راهکاری برای تداوم خدماترسانی
کارکرد این سامانه به این صورت است که شهروندان با یک تماس تلفنی مبدأ و مقصد خودشان را اعلام میکنند. این میان هزینه تقریبی سفر اعلام میشود و درصورت تأیید سفر، یک دستگاه تاکسی در کمترین زمان به محل گفتهشده میرود تا مسافر را به مقصد اعلامشده برساند. با توجه به اختلال ایجادشده در اینترنت و مسیریابها، این روشی جایگزین برای تداوم خدماترسانی به شهروندان است.
هزار تاکسی و ۲خط تلفن
مدیریت شهری در فاز اول راهاندازی سامانه تاکسی تلفنی، هزار دستگاه تاکسی ویژه و ۲خط تلفن درنظر گرفته است. البته در ادامه هم تعداد تاکسیها و هم شمارههای تماس بیشتر میشود. اکنون شهروندان میتوانند با شمارههای ۱۳۳ و ۱۸۲۸تماس بگیرند و تا پایان هفته دستکم ۲خط تماس تلفنی جدید برای سامانه تاکسی تلفنی اعلام خواهد شد. همچنین باتوجه به میزان استقبال شهروندان، تعداد تاکسیها نیز متناسب با تقاضای سفر افزایش پیدا میکند.
همچنین بخوانید: حمل و نقل عمومی تهران رایگان شد
تاکسیهای خطی فعال هستند
البته با اجرای این شیوه تاکسیهای تهران بهویژه تاکسیهای خطی شهر تهران مانند گذشته به فعالیت و خدماترسانی خودشان ادامه میدهند. ناوگان تاکسیهای تلفنی شامل شرکتهای خصوصی تاکسیرانی میشود که زیرنظر سازمان تاکسیرانی شهر تهران فعالیت میکنند. در نتیجه تغییر در فعالیت یا کاهش تعداد تاکسیهای خطی ایجاد نشده است.
ایمنی شهروندان اهمیت دارد
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران: در راستای سرویسرسانی ویژه به شهروندان، سامانه تلفنی پاسخگویی به درخواست شهروندان برای استفاده از خدمات تاکسی تلفنی راهاندازی شده است. رانندگان این سامانه مورد تأیید سازمان تاکسیرانی هستند چون ایمنی سرنشینان و شهروندان شهر تهران اهمیت دارد.
ارائه خدمت جدید به شهروندان
شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران: با توجه به شرایط ویژه کشور و محدودیتهای اینترنتی و تدابیر مراجع ذیصلاح بهمنظور ارائه خدمات بهتر و افزایش سطح رضایتمندی به شهروندان، این سازمان سامانه جدید حملونقل با ایجاد امکان درخواست خدمات تاکسی تلفنی را از طریق شرکتهای تحت پوشش سازمان تاکسیرانی شهر تهران راهاندازی کرده است.
زمان آغاز فعالیت
سامانه تاکسی تلفنی:
یکشنبه اول تیر ۱۴۰۴
دلیل راهاندازی سامانه:
اختلال ایجادشده
در خدمات تاکسیهای برخط باتوجه به مشکلات اینترنت
چه تاکسیهایی در این سامانه فعال هستند:
شرکتهای خصوصی تاکسیرانی تحت پوشش تاکسیرانی تهران
ساعت فعالیت:۷ تا ۲۲
منبع: همشهری آنلاین