کابین لوکس و امکانات پیشرفته کراساور برقی شیائومی YU7
تصاویر جدید نمای داخلی شیائومی YU7، طراحی مدرن، امکانات هوشمند و تفاوتهای غربیلک فرمان را آشکار کرد.

با ورود خودرو برقی جدید شیائومی یعنی YU7 به خیابانها، منتظر انتشار تصاویر نمای داخلی این خودرو بودیم تا جزئیات جذاب کابین و داشبورد آن را بهتر ببینیم. هرچند که تا امروز، جزئیات زیادی از نمای خارجی و طراحی ظاهری این خودرو منتشر شده است اما فعلا شانس بررسی نمای داخلی آن را نداشتیم. حالا به لطف خبرنگار شکارچی چینی، میتوانیم برای اولین بار نگاهی بهتری به جزئیات اتاق و داشبورد شیائومی یعنی YU7 داشته باشیم.
همچنین بخوانید: معرفی ولوو EX90 با فناوریهای پیشرفته ایمنی و کابین مجهز
نگاهی به نمای داخلی، کابین و داشبورد شیائومی YU7
اخیرا تصاویر جاسوسی جدیدی از نمای داخلی کراس اوور برقی شیائومی YU7 در اینترنت منتشر شده است که جزئیات بیشتری از طراحی کابین و داشبورد این خودرو را آشکار میکند. نکته قابل توجه در این تصاویر جدید، تفاوت در متریال و رنگبندی غربیلک فرمان نسبت به نمونههایی است که پیش از این رویت شده بود. این مشاهدات جدید، درک بهتری از سبک طراحی داخلی و امکانات احتمالی این عضو جدید خانواده خودروهای شیائومی ارائه میدهد.
برخلاف تصاویر قبلی که غربیلک فرمانی با پوشش ترکیبی فیبر کربن و جیر را به نمایش میگذاشت و حس اسپرتتری را القا میکرد، نمونهای که در تصاویر جدید دیده میشود، از چرم معمولی با ترکیب رنگی دوگانه بهره میبرد. این تفاوت میتواند نشاندهنده وجود تیپهای مختلف با سطوح آپشن و تریم داخلی متفاوت برای YU7 باشد، که در آن نسخه چرمی برای تیپهای استانداردتر و نسخه فیبر کربن یا جیر برای مدلهای فول آپشن یا اسپرتتر در نظر گرفته شده است.
با وجود تفاوت در پوشش، طراحی کلی غربیلک فرمان سه شاخه حفظ شده و یک حسگر تشخیص هوشیاری راننده نیز در بالای آن دیده میشود. چیدمان دکمهها نیز در هر دو نسخه یکسان به نظر میرسد. دکمههای اسکرول در سمت چپ و راست، و دکمههای اختصاصی برای فعالسازی حالتهای کمک راننده و تغییر حالتهای رانندگی در دو طرف بخش پایینی غربیلک قرار گرفتهاند که دسترسی سریع راننده به تنظیمات کلیدی را ممکن میسازد.
روی داشبورد شیائومی YU7 هم یک مولتی مدیا دیجیتال با طراحی مربع شکل را داریم که کنترل تنظیمات خودرو را بر عهده دارد. در بخش پایینی این نمایشگر، دو شارژر وایرلس برای موبایل تعبیه شده که دسترسی آسان سرنشینان جلو به شارژر را فراهم میکند. در ادامه کنسول مرکزی، یک جالیوانی و یک زیرآرنجی قرار گرفته است. یکی از ویژگیهای قابل توجه در این بخش، وجود یک فضای ذخیره سازی بسیار بزرگ و باز در قسمت پایینی کنسول میانی است که مشابه طراحی بسیاری از خودروهای الکتریکی جدید بوده و فضای کاربردی زیادی را برای قرار دادن وسایل مختلف در اختیار سرنشینان قرار میدهد.
تصاویر جدید نشان میدهند که نمای داخلی شیائومی YU7 از ترکیب رنگی دوگانه بهره میبرد که به ایجاد فضایی دلبازتر و جذابتر کمک میکند. طراحی پنل دربها نسبتا ساده به نظر میرسد و برای باز کردن دربها از دکمههای الکترونیکی استفاده شده است که رویکردی مدرن و همگام با سایر خودروهای جدید بازار است. هرچند که به گفته رسانههای چینی، همین دکمههای الکتریکی دربها، باعث کشته شدن ۳ نوجوان در تصادف اخیر SU7 بوده است.
از آنجایی که شیائومی YU7 در کلاس کراس اوورهای کامپکت قرار میگیرد، فضای سرنشینان عقب تقریبا متوسط است. فضای صندوق عقب نیز بسیار عمیق به نظر میرسد و احتمالا فراتر از ۴۰۰ لیتر باشد، اما ارتفاع چندان زیادی ندارد. با این حال، انتظار میرود این خودرو همانند بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر، از فضای بار در قسمت جلو یا همان فرانک نیز بهرهمند باشد که میتواند بخشی از محدودیت ارتفاع صندوق عقب را جبران کند.
مشخصات فنی کراس اور شیائومی
کراس اور تمام الکتریکی مورد جدید شیائومی، YU7 بر پایه پلتفرم مشترک با سدان برقی SU7 و معماری ۸۰۰ ولتی توسعه یافته است. این خودرو به عنوان رقیبی برای تسلا مدل Y، در نسخههای تک موتوره دیفرانسیل عقب با توان ۲۳۵ کیلووات و دو موتوره چهار چرخ محرک با توان ۶۸۱ اسب بخار راهی بازار خواهد شد. باتریهای LFP با ظرفیت حدود ۹۶ کیلو وات ساعت و NMC با ظرفیت ۱۰۲ کیلووات ساعت وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارند و برد پیمایشی قابل توجهی بین ۶۷۰ تا بیش از ۸۰۰ کیلومتر را بسته به تیپ فراهم میکنند.
از نظر امکانات، کراس اور برقی شیائومی YU7 به دستیار کمک راننده خودکار پیشرفته شیائومی پایلوت مجهز خواهد بود که با بهرهگیری از لایدار و سنسورهای متعدد، قابلیتهای رانندگی نیمه خودکار را ارائه میدهد. کابین تکنولوژیک آن نیز میزبان سیستم عامل HyperOS، مولتی مدیا، کلاستر و هدآپ دیسپلی و امکاناتی نظیر سقف پانورامیک و سیستم تعلیق بادی خواهد بود. قیمت شیائومی YU7 در بازار چین بین ۲۵۰,۰۰۰ تا ۴۰۰,۰۰۰ یوان یعنی حدود ۳۵ تا ۵۵ هزار دلار تخمین زده میشود و انتظار میرود عرضه رسمی آن در تابستان ۲۰۲۵ آغاز گردد.
منبع: دنده ۶
خیلی عالی