لندروور دیفندر ۲۰۲۶ با موتور V8 معرفی شد
بر اساس اعلام شرکت سازنده، لندروور دیفندر 2026 قرار است همچنان با موتور نسبتا قدیمی AJ-V8 عرضه شود.

لندروور دیفندر ۲۰۲۶ همچنان با موتور قدیمی AJ-V8 که توسعه یافته در دهه ۹۰ میلادی است عرضه خواهد شد.
با اعلام لندروور، مدل ۲۰۲۶ دیفندر به جای تغییرات جدی در بخش پیشرانه، همچنان با موتور قدیمی، ۸ سیلندر و ۵ لیتری سوپرشارژ این شرکت که از دهه ۹۰ در حال استفاده است عرضه خواهد شد. البته یک نسخه با موتور V8 توئینتوربوی Octa نیز از این خودرو عرضه خواهد شد.
ویژگیهای لندروور دیفندر ۲۰۲۶
بهنوشتهی Motor1، موتور AJ-V8 اولینبار در اواسط دههی ۹۰ میلادی و تحت مالکیت فورد توسط جگوار توسعه یافت. نسخهی ۵ لیتری آن از سال ۲۰۰۹ به بعد در خودروهای مختلف جگوار و لندروور مورد استفاده قرار گرفت. حالا با کنار گذاشتن این موتور در مدلهای جدید رنجروور و جگوار، دیفندر آخرین مدلی است که هنوز از آن استفاده میکند.
سایر تغییرات مدل ۲۰۲۶ دیفندر نسبت به نسل قبل، بسیار جزئی هستند. طراحی چراغهای جلو و عقب کمی بهروزرسانی شدهاند، مهشکن بهصورت استاندارد درآمده، رنگها و رینگهای جدید اضافه شدهاند و نمایشگر اطلاعات و سرگرمی نیز از ۱۱٫۴ اینچ به ۱۳٫۱ اینچ ارتقاء یافته است.
لندروور همچنین سیستم کروز کنترل تطبیقی آفرود را به دیفندر اضافه کرده است؛ سیستمی که بهطور هوشمند سرعت خودرو را بر اساس موانع مسیر تنظیم میکند و تجربهای روانتر از رانندگی در مسیرهای ناهموار ارائه میدهد. در نسخهی سهردیفه Defender 130 نیز کمپرسور هوای داخلی برای تنظیم باد لاستیکها تعبیه شده است.
مدل ۲۰۲۶ شاسیبلند جدید لندروور هماکنون در اروپا عرضه شده است اما هنوز اطلاعات دقیقی دربارهی فروش آن در آمریکا وجود ندارد. باتوجه به فشارهای زیستمحیطی و حذف تدریجی پیشرانههای درونسوز، امکان دارد این آخرین باری باشد که فرصت تجربهی دیفندر با موتور V8 کلاسیک را دارید.
منبع: زومیت