معرفی تارا توربو؛ جدیدترین عضو از خانواده شلوغ تارا!

تارا توربو از نظر شکل و قیافه فرقی با تارا V4 ندارد اما از حیث فنی با پیشرفت 50 درصدی روانه بازار می‌شود.

تبدیل پیشرانه TU5 پلاس به EFP باعث می‌شود قدرت موتور تارا توربو از ۱۱۳ به ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور خروجی از ۱۴۴  به ۲۴۰ نیوتن‌متر تغییر کند. تارا توربو با همان آپشن‌های تارا V4 معرفی شده و به‌عنوان گران‌ترین تیپ این خانواده ممکن است نزدیک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

ظاهر تارا توربو

تارا توربو قرار نیست از حیث ظاهری فرقی با نسخه‌های قبلی خانواده داشته باشد. اتاق تارا توربو روی همان پلتفرم پژو ۳۰۱ سوار شده و خود تارا جزو سدان‌های خانوادگی کلاس C دسته‌بندی می‌شود.

نمای عقب تارا توربو بیشتر از هر المان دیگری، به‌خاطر چراغ‌های به‌هم پیوسته موردتوجه قرار می‌گیرد. تارا توربو مثل بقیه اعضای این خانواده با طولی به اندازه ۴.۵ متر روانه بازار می‌شود و عرض و ارتفاع خودرو نیز به‌ترتیب ۱.۷ و ۱.۴ متر خواهد بود.

مشخصات فنی و پیشرانه تارا V4 توربو

تارا V4 توربو از حیث فنی تفاوت‌هایی با تیپ V4 معمولی دارد. تبدیل پیشرانه TU5 پلاس به EFP باعث می‌شود قدرت موتور از ۱۱۳ اسب‌بخار به ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور خروجی از ۱۴۴ نیوتن‌متر به ۲۴۰ نیوتن‌متر تغییر کند.

موتور تارا V4 توربو به این ترتیب از حیث فنی جهش ۵۰ درصدی نسبت به تیپ V4 معمولی دارد. موتور EFP تارا توربو همان موتوری است که ایران‌خودرو از یک سال قبل زیرکاپوت ری‌را گذاشته و احتمالا شتاب خودرو از حدود ۱۳ به کمتر از ۱۰ ثانیه کاهش می‌دهد.

گیربکس شش سرعته AT، مصرف سوخت ۷.۱ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر و باک ۵۰ لیتر، بخش دیگری از مشخصات فنی جدید‌ترین خودرو ایران‌خودرو خواهد بود.

امکانات تارا توربو

تارا توربو همان تیپ V4 این خانواده نسبتا شلوغ است. به‌همین خاطر امکانات رفاهی که در نسخه تارا V4 معمولی دیدیم، برای تارا توربو نیز استفاده می‌شود.

چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو، بازشدن در صندوق عقب با سنسور حرکتی پا و آنتن کوسه‌ای بخشی از آپشن‌های تارا V4 توربو خواهد بود و در فهرست امکانات رفاهی، آیتم‌های دیگری از جمله کروز کنترل، سانروف برقی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب و سنسور پارک عقب به‌چشم می‌خورد.

قیمت تارا توربو

زمان عرضه تارا توربو به بازار هنوز به شکل رسمی مشخص نشده و به‌همین خاطر نمی‌توانیم درباره قیمت تارا توربو از عددی دقیق استفاده کنیم.

تارا توربو در وهله اول رقیبی برای دنا پلاس توربو محسوب می‌شود که البته از حیث فنی، کفه ترازو سمت سدان جدید ایران‌خودرو سنگینی می‌کند. سدان‌های دیگری در بازار مثل آریزو ۵ نیز در دسته رقبای تارا توربو قرار می‌گیرند.

ایران‌خودرو دنا پلاس توربو آپشنال را با تفاوت ۳۰ درصدی نسبت به نسخه دنده‌ای می‌فروشد. اگر همین تناسب در نحوه قیمت‌گذاری تارا توربو وجود داشته باشد، آنوقت برای سدان جدید بازار باید بازه‌ای بین یک میلیارد و ۱۵۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان متصور باشیم.

منبع: فرارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا