افتتاح خط تولید لاماری هیرکانی و لاماری نئو در خمین
لاماری به مناسبت هفته دولت، خط تولید آزمایشی دو محصول جدید لاماری هیرکانی و لاماری نئو را در خمین افتتاح کرد.

لاماری را می توان از جمله برندهایی در ایران دانست که با وجود تک محصول بودن تا همین چندی پیش، به خوبی توانست جلوی رقبا قد علم کند. بی شک تحقق این امر را می توان حاصل بازاریابی درست و تبلیغات جامع ارزیابی کرد.
در نمایشگاه تهران بود که لاماری از دومین محصول خود با نام اکو رونمایی کرد و حالا قطار این برند به مناسبت هفته دولت به ایستگاه هیرکانی و نئو رسیده است. دو کراس اوور از برند کایی که پایشان به ایران باز شده است.
لاماری هیرکانی

پس از انتشار تصاویر مربوط به افتتاح خط تولید این دو محصول در خمین بود که یکی از مدیران ارشد شرکت نیز تصاویری از سفر خود به چین و انتخاب محصول کایی X7 منتشر نمود. کایی اتو در اصل زیرشاخه ای از چری محسوب می شود و جالب است بدانید که بهمن ریسپکت نیز سدانی از همین برند است. کایی X7 یا Kaiyi Kunlun را در واقع می توان به نوعی محصولی در رده تیگو ۸ پرو نامید.
کراس اووری با ابعاد به نسبت بزرگ، طراحی زیبا و مدرن و محور محرک جلو. فرم جلوپنجره این خودرو نیز با لوگوی کایی هماهنگ است و این الگو تا رسیدن به خود لوگو ادامه دارد. نکته ای که در روز افتتاح خط تولید آزمایشی این خودرو به چشم آمد، عدم استفاده از لوگوی لاماری بر پیشانی آن بود. این مورد را می توان یا مربوط به سمپل بودن نمونه موجود در خط تولید دانست و یا اینکه به دلیل پیچیدگی لوگو و قابلیت روشن شدن آن، آرین موتور از درج لوگوی لاماری روی جلوپنجره سر باز زده است.

مشخصات فنی کایی X7 یا لاماری هیرکانی
کایی X7 پیشرانه های متفاوتی دارد و در بین این پیشرانه ها دو پیشرانه کاملاً بنزینی وجود دارد که یکی از آن ها ۱.۶ لیتری توربو و دیگر ۲ لیتری توربو است. به نظر می رسد لاماری هیرکانی در ایران از پیشرانه ۱.۶ توربو بهره مند باشد. توان خروجی نسخه ۱.۶ لیتری ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۲۹۰ نیوتن متر است. یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت در این مدل را برعهده دارد. این پیشرانه و گیربکس در ایران در محصولاتی همچون تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرومکس، آریزو ۶ جی تی (فونیکس Z6 GT)، لوکانو ۷، فونیکس FX و… بهکار رفته است.

لاماری نئو؛ کایی X3 پرو
حدود دو سال پیش بود که اخباری از آبی پوشان جاده مخصوص مبنی بر مونتاژ کایی X3 در ایران خودرو با نام ایکو تانا به گوش رسید. اما با روی کار آمدن پروژه ریرا، عملاً تانا به دست فراموشی سپرده شد. کایی X3 یا لاماری نئو در اصل همان ام وی ام X55 پرو یا به تازگی ام وی ام X5 است که فقط پوسته متفاوتی دارد.

کایی X3 پرو ۴,۴۰۰ میلی متر طول، ۱,۸۳۱ میلی متر عرض و ۱,۶۵۳ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو به ۲,۶۳۲ میلی متر می رسد. این اعداد بیانگر آن است که با یک کراس اوور کوچک و یا کامپکت طرف هستیم. کایی X3 در نمای جلو از مشخصات ظاهری ریسپکت بهره مند است و این تشابه ظاهری، بیانگر زبان طراحی شرکت کایی است. در نمای عقب، چراغ ها طرحی به هم پیوسته دارند و دو خروجی اگزوز فیک در دو طرف سپر عقب جانمایی شده است.
مشخصات فنی لاماری نئو
کایی X3 پرو یا همان لاماری نئو دقیقاً مانند MVM X55 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. توان این پیشرانه توسط یک گیربکس CVT با امکان تعویض مصنوعی ۹ سرعته به چرخ های جلو انتقال می یابد.
منبع: اسب بخار