اولین سوپرکار گریت وال در سال ۲۰۲۶ از راه می‌رسد؛ رقیب جدی فراری SF90 با نصف قیمت!

بر اساس اعلام رئیس گریت وال موتور، اولین هایپرکار این شرکت چینی برای رقابت با فراری SF90 تا پایان سال 2026 از راه می‌رسد.

تحریریه حرف مرد: به گفته وی جیانجون، رئیس شرکت گریت وال موتور (GWM)، اولین سوپراسپرت این شرکت موفق چینی تا پایان سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد.

جیانجون این خودرو را اولین هایپرکار واقعی چین به معنای صحیح کلمه توصیف کرده و تاکید داشته که این پروژه، همانطور که توسط Auto-home گزارش شده، چهار تا پنج سال است که در دست توسعه قرار دارد.

ویژگی‌های احتمالی سوپرکار گریت وال

اولین سوپرکار گریت وال
اولین سوپرکار گریت وال

این برنامه تحت عنوان گروه تجاری خودروهای فوق لوکس تازه تاسیس، به رهبری وی به عنوان رئیس شرکت در حال توسعه است. سونگ دونگشیان، معاون فناوری سابق GWM، به عنوان مدیرعامل این بخش منصوب شده است و ژانگ شیائوبو به عنوان مدیر ارشد فناوری فعالیت می‌کند. این ابتکار همچنین با استخدام‌های بین‌المللی برای تقویت قابلیت‌های طراحی و مهندسی پشتیبانی شده است.

شایان ذکر است که در اوایل سال جاری، نتیجه بررسی علامت تجاری برای نام Zixin Auto (自信汽车، به معنی خودروی مطمئن) به صورت آنلاین منتشر شد. متقاضی، شرکت گریت وال موتور بود که توجه عموم را به خود جلب کرد. طبق گزارش‌ها، زیکسین اتو در سطح بالایی در گروه گریت وال قرار دارد و ممکن است قصد رقابت با برند یانگ‌وانگ BYD در بخش خودروهای فوق لوکس را داشته باشد.

اولین سوپرکار گریت وال
اولین سوپرکار گریت وال

اولین نمایش عمومی این مدل در ژوئیه ۲۰۲۵ در جریان یک جلسه عکاسی شرکت به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تاسیس GWM انجام شد. خودرویی پوشیده با گلگیرهای پهن و ارتفاع کم در پس‌زمینه دیده شد که گمانه‌زنی‌هایی را در مورد اهداف طراحی و عملکرد آن برانگیخت.

وو هویشیائو، مدیر ارشد فناوری GWM، بعدا فاش کرد که این شرکت در حال کار بر روی محصولی با محوریت سوپراسپرت است و فراری SF90 به عنوان معیار آن معرفی شده است.

اولین سوپرکار گریت وال
اولین سوپرکار گریت وال

گزارش‌های مختلف حاکی از آن است که این خودرو ممکن است از یک موتور V8 توئین توربوی ۴.۰ لیتری توسعه‌یافته به همراه یک موتور الکتریکی در پیکربندی هیبریدی پلاگین استفاده کند. در حالی که جزئیات نهایی هنوز تایید نشده‌اند، گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی از خروجی ترکیبی حدود ۱۰۰۰ اسب بخار، زمان ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۳ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

در صورت تحقق، این عملکرد، مدل GWM را در رقابت مستقیم با سوپراسپرت‌های اروپایی مطرح قرار می‌دهد، هرچند با قیمتی به مراتب پایین‌تر. انتظارات بازار حاکی از قیمت‌گذاری در محدوده ۲ میلیون یوان (۲۸۰،۰۰۰ دلار آمریکا) است که تقریبا نصف فراری SF90 در چین است.

GWM در این پروژه بر عملکرد بالا و کنترل هزینه‌ها تاکید کرده است. همچنین انتظار می‌رود این خودرو از مواد پیشرفته و ویژگی‌های آیرودینامیکی بهره ببرد و عناصر طراحی آن ترکیبی از تاثیرات جهانی و ارجاعات فرهنگی چینی باشند.

اولین سوپرکار گریت وال
اولین سوپرکار گریت وال

برای GWM، شرکتی که بیشتر به خاطر SUVها و وانت‌ها شناخته می‌شود، ورود به دسته سوپراسپرت‌ها نشان‌دهنده تغییر قابل توجهی در رویکرد برند است. همچنین نشان دهنده روند گسترده‌تری در بین خودروسازان چینی است که به دنبال امثال بی وای دی یانگ وانگ U9 و شیائومی SU7 اولترا، به سمت خودروهایی با عملکرد بالا گسترش می‌یابند.

اگر مشخصات گزارش‌شده تایید شوند، سوپراسپرت GWM به گروه کوچکی از سوپراسپرت‌های پلاگین هیبریدی V8 می‌پیوندد، دسته‌ای که قبلا توسط مدل‌هایی مانند پورشه ۹۱۸ اسپایدر و کونیگزگ رگرا ارائه شده و اخیرا با مدل‌های هیبریدی V8 اعلام‌شده از استون مارتین، فراری و لامبورگینی گسترش یافته است.

منبع: carnewschina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا