بازگشت فرمول یک به اروپا؛ فراری با به‌روزرسانی مهم به اتریش آمد

فراری با نخستین بسته به‌روزرسانی فصل، از جمله کف جدید، در اتریش حاضر شد تا مسیر بازگشت به رقابت با مک‌لارن و ردبول را آغاز کند.

حالا دوباره نوبت فرمول یک است. قهرمانان به پیست بازمی گردند تا نگاه ها را به سمت خود بیاورند.

یازدهمین دور از این گردش بزرگ آغاز می‌شود. امروز در پیست ردبول رینگ اتریش، فراری آماده می‌شود تا در دو جلسه نخست تمرینات آزاد آخر هفته به میدان برود. پس از گرندپری مونترال در کانادا، فرمول یک به اروپا بازگشته و فراری نیز با اولین بسته به‌روزرسانی‌های اصلاحی سال، یعنی یک کف جدید برای مدل SF-25، حضور پیدا کرده است؛ بخشی که برخلاف نسخه اولیه دیده‌شده در بحرین، پس از شروع فصل طراحی شده و با هدف رفع بخشی از مشکلات نمایان‌شده در مسابقات اولیه توسعه یافته است.

این یک آخر هفته بسیار مهم برای تیم مارانلو خواهد بود؛ همان‌طور که شارل لکلرک توضیح داد، این مسابقه برای ارزیابی میزان پیشرفت خودرو حیاتی است: «می‌خواهیم گام‌های کوچک اما درست برداریم و بفهمیم تا چه حد می‌توانیم در آینده پیش برویم.»

همچنین بخوانید: هیولای جاده‌ها: ابرخودرو جدید کونیگزگ Sadair’s Spear معرفی شد +عکس

واقع‌گرایی

با این حال، لکلرک تأکید کرد این بهبودها، راه‌حل نهایی برای تیم ایتالیایی نخواهند بود؛ تیمی که همچنان فاصله زیادی با مک‌لارنی دارد که در میانه فصل دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد و ۱۹۱ امتیاز در جدول سازندگان جلوتر است.

او افزود: «اگر بپرسید آیا این به‌روزرسانی‌ها برای پر کردن فاصله کافی خواهند بود؟ پاسخ من این است که احتمالاً نه. فعلاً مک‌لارن و ردبول جلوترند و مرسدس هم عملکردی ناپایدار دارد که قضاوت درباره‌اش دشوار است. با این حال فکر می‌کنم روند توسعه ما، گامی در جهت درست خواهد بود.»

ارزیابی‌های اولیه امروز پس از پایان FP2 انجام می‌شود؛ جایی که لکلرک قرار است کف جدید را در پیست آزمایش کند؛ قطعه‌ای که هفته گذشته در شبیه‌ساز مارانلو نیز تست شده بود.

جالب اینکه شارل در FP1 شرکت نخواهد کرد؛ چراکه طبق برنامه FIA برای حضور رانندگان تازه‌کار، دینو بگانویچ سوئدی از آکادمی رانندگی فراری جایگزین او خواهد شد. این یکی از چهار جلسه اجباری فصل برای حضور روکی‌هاست.

۲۰۲۶

پای‌بند به واقعیت‌ها، لوئیس همیلتون، قهرمان هفت‌باره جهان نیز بیشتر تمرکزش را روی پروژه ۲۰۲۶ گذاشته است. او درباره به‌روزرسانی‌های جدید گفت: «من روی تغییرات پشت‌صحنه کار می‌کنم، برای ساخت پایه‌های سال آینده. می‌خواهم فصل آینده بهتر باشد.»

او که در هفته‌های اخیر بارها درخواست بهبودهای فوری برای SF-25 را مطرح کرده بود، اکنون باز هم تأکید کرد: «قدردان هر به‌روزرسانی هستم؛ چه کوچک، چه بزرگ. هنوز نمی‌دانیم تأثیر این تغییرات چه خواهد بود؛ انتظار تحولات عظیم نداریم، اما همیشه امید داریم که غافلگیرمان کند.»

تردیدها

در حالی که همیلتون به ۲۰۲۶ به عنوان هدفی واقع‌بینانه نگاه می‌کند، لکلرک نگرانی‌هایش درباره قوانین جدید فصل آینده را پنهان نمی‌کند: «فکر می‌کنم خودروهای جدید احتمالاً لذت رانندگی کمتری برای ما خواهند داشت. در حال حاضر طرفدار بزرگی‌شان نیستم، اما این چیزی است که هست و در نهایت برای همه ما چالشی خواهد بود.»

چالشی که از همین حالا آغاز شده؛ در مقطعی حساس برای توسعه خودروها در تیم‌های بزرگ، که هم‌اکنون مشغول ارائه آخرین بسته‌های به‌روزرسانی فصل جاری هستند و سپس به طور کامل به برنامه فصل آینده خواهند پرداخت.

کف جدید SF-25 هم آخرین تغییر نخواهد بود؛ چراکه فراری قصد دارد بعد از گرندپری سیلوراستون، سیستم تعلیق عقب جدید و مورد انتظار خود را معرفی کند.

اما فعلاً همه‌چیز از اینجا شروع می‌شود؛ از امروز، از ردبول رینگ، و از همان «گام‌های اولیه رو به جلو» که بی‌شک مسیر نیم‌فصل دوم این قهرمانی را تعیین خواهند کرد.

منبع: خبر ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا