نسخه نهایی سایپا آریا در نمایشگاه مشهد رونمایی شد +تصاویر

شرکت سایپا نهایی ترین نسخه آریا، کراس اوور تولیدی خود را برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شهر مشهد معرفی کرد و برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشت.

نمایشگاه خودرو مشهد یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای خودرویی کشور است که از تاریخ ۴ الی ۷ شهریور ماه ۱۴۰۴ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر مشهد، توسط شرکت ایده تجارت هرمس برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حوزه خودرو می‌توانند هر روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کنند و با جدیدترین محصولات تولیدی، مونتاژی و وارداتی شرکت‌های حاضر، آشنا شوند.

شرکت سایپا نیز در این رویداد شرکت کرد و مدل‌هایی مانند 441P، اوتار، سیتروئن C5 X و… را در معرض دید عموم مردم و بازدیدکنندگان قرار داد.

در غرفه این شرکت علاوه بر محصولات مذکور، یک مدل مهم تولیدی نیز حضور داشت. سایپا آریا اولین کراس‌اوور تولیدی این شرکت است که در نمایشگاه خودرو مشهد سال ۱۴۰۴ نهایی‌ترین نسخه آن برای اولین بار معرفی شد.

در ادامه به سراغ معرفی کامل رقیب ری را، یعنی آریا خواهیم رفت تا بیشتر با اولین کراس اوور سایپا آشنا شوید.

طراحی ظاهری سایپا آریا

نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا

در بحث ظاهری این خودرو باید گفت که در نمای جلو کاملاً با یک شاهین روبه‌رو هستیم؛ زیرا هیچ فرقی از لحاظ چهره جلو میان آریا و شاهین وجود ندارد.

طراحی بخش جانبی اما تمایز میان آریا و شاهین را آشکار می‌کند؛ زیرا مشخص می‌شود که آریا در کلاس بدنه متفاوت از لوکس‌ترین سدان سایپا است و با یک کراس‌اوور مواجه هستیم. به‌طورکلی در مورد کراس‌اوور بودن آریا نیز می‌توان گفت که از لحاظ قامت کمی نسبت به ری را کوتاه‌تر است و به همین دلیل می‌توان این خودرو را یک هاچ بک کراس دانست.

نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا

در نمای پشتی اما فرم چراغ‌ها اختلافات زیادی با شاهین دارند. چراغ‌های عقب آریا تقریباً به شکل مستطیل هستند؛ اما هنگامی که تا گلگیرها رد آن‌ها را دنبال می‌کنیم متوجه می‌شویم که فرم منحنی مانند می‌گیرند و جذاب‌تر می‌شوند.

طراحی داخلی سایپا آریا

با ورود به درون کابین با اوج جذابیت سایپا آریا مواجه می‌شویم؛ زیرا کلاستر و مانیتور به‌هم‌پیوسته این خودرو باعث شده‌اند تا شبیه به خودروهای روز دنیا شود و حس لوکس بودن را به بیننده القا کند.

نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا

از طرفی دیگر کیفیت بالای متریال، دسته دنده الکترونیکی، تریم دو رنگ موکا و مشکی داشبورد و… نیز مهم بودن تولید این محصول برای سایپا را نشان می‌دهد؛ زیرا وقت زیادی برای طراحی درون کابین آریا صرف شده تا جذاب‌تر از رقبایش به نظر برسد.

مشخصات فنی سایپا آریا

نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا

بالاخره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سایپا برای تولید آریا حل شد و این شرکت پیشرانه نهایی کراس‌اوور تولیدی خود را انتخاب کرد. موتور N20 شرکت میتسوبیشی به‌عنوان قلب تپنده آریا قرار است ایفای نقش کند و با تولید حداکثر توان ۱۳۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۹ نیوتن متر این خودرو را به حرکت دربیاورد. گیربکس در نظر گرفته شده برای آریا نیز از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است تا قوای محرکه بهترین چینش و عملکرد را داشته باشند.

لازم به ذکر است که موتور N20 با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی موجود در موتورهای درون‌سوز از جمله استفاده از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بر روی هر دو میل بادامک، استفاده از سیستم زمان‌بندی متغیر Mid-Lock، سیستم EGR، کارکرد در سیکل اتکینسون، استفاده از زنجیر تایم و … توسط شرکت میتسوبیشی توسعه یافته است. در نتیجه می‌توان گفت که شاید این پیشرانه توان و گشتاور زیادی تولید نکند؛ اما به‌شدت کم استهلاک و بی‌دردسر خواهد بود و هزینه نگهداری پایینی خواهد داشت.

حجم موتور۱۹۹۸ سی سی تنفس طبیعی
کد موتورN20
توان۱۳۸ اسب بخار
گشتاور۱۸۹ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
مصرف سوخت ترکیبی۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
محور محرکجلو
سیستم کمکی فرمانبرقی
لاستیک هاR17 205/50
حجم باک۴۷ لیتر
حجم صندوق۲۸۵ لیتر
طول * عرض * ارتفاع۴۳۶۰ * ۱۷۷۳ * ۱۵۶۱ میلی متر
فاصله محوری۲۶۵۰ میلی متر
سیستم تعلیق جلو / عقبمک فرسون / تورشن بیم

امکانات رفاهی و ایمنی سایپا آریا

نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا

نسخه نهایی سایپا آریا قرار است به آپشن‌های ایمنی و رفاهی ای نظیر فرمان دی کات، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایموبلایزر، کمربند ایمنی پیش کشنده با مکانیزم کاهنده نیرو، رادار نقطه کور، دماسنج هوای بیرون خودرو، تهویه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده (GSI)، آیینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، صندلی راننده برقی ۶ حالته، تریم داخلی چرم، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی ایزوفیکس، چراغ مشایعت تا درب منزل، دی لایت، سنسور نور، اتو لایت، سیستم تعویض دنده الکترونیکی (Shift by Wire)، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، متریال داشبورد سافت تاچ، کلاستر دیجیتال، شارژر وایرلس، خروجی شارژ ردیف عقب، سیستم پایش فشار تایر (TPMS)، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سانروف، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شیشه‌های ردیف عقب دودی و آنتن کوسه‌ای مجهز باشد؛ بنابراین آریا را می‌توان فول آپشن ترین خودروی تولیدی سایپا نیز معرفی کرد.

گالری تصاویر سایپا آریا

نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا
نسخه نهایی سایپا آریا

منبع: اسب بخار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا