لندروور دیفندر برقی: طرح بلندپروازانه رنج روور برای تسخیر بازار خودروهای لوکس!
رنج روور قصد دارد با معرفی لندروور دیفندر برقی به عنوان یک شاسی بلند برقی اقتصادی، بازار خودروهای لوکس برقی را متحول کند.

تحریریه حرف مرد: علی شاهرخ- لندروور دیفندر به عنوان خودرویی با مقاومت بالا و قابلیتهای آفرودی خود شناخته میشود، اما در عین حال طراحی باشکوه و لوکس خود را حفظ کرده است. این برند لوکس در حال آمادهسازی برای عرضه اولین خودروی برقی خود است؛ یک شاسیبلند کوچک و مقرونبهصرفه که میتواند با استقبال چشمگیری روبهرو شود.
این روزها بهسختی میتوان از کنار خودروهای دیفندر بیتفاوت گذشت. لندروور در سال ۲۰۲۶ چهره جدیدی به این برند بخشیده و بهزودی اولین شاسیبلند برقی خود را معرفی خواهد کرد.
طرح لندروور دیفندر برقی

دیفندر همواره با سبک منحصربهفرد و خشن خود از رنجروور و دیگر برندهای لوکس مانند مرسدس بنز و بیامو متمایز شده است. حالا لندروور قصد دارد از این ویژگی نهایت استفاده را ببرد. اگرچه دیفندر در حال حاضر در چندین مدل و سه سایز مختلف عرضه میشود، اما بر اساس اطلاعات جدید، نسخه کوچکتر و الکتریکی آن نیز در دست توسعه است. به گزارش AutoWeek، احتمالا نام این مدل جدید، دیفندر اسپرت (Defender Sport) خواهد بود.
پیشبینی میشود طول لندروور دیفندر برقی حدود ۴.۵ متر باشد؛ یعنی تقریبا در ابعاد بیامو X1. لندروور دیفندر اسپرت با این مشخصات در بین محصولات این شرکت بین دیسکاوری اسپرت و رنجروور ایووک قرار میگیرد و قرار است در خط تولید جی ال آر تولید شود.

از آنجا که جیالآر هنوز جایگزینی برای دیسکاوری اسپرت معرفی نکرده، این خودرو برقی جدید میتواند گزینه مناسبی باشد. انتظار میرود طراحی آن شامل المانهایی از طراحی سرسخت دیفندر مانند قوس چرخ تهاجمی و ارتفاع سواری بالا باشد.
مدل برقی لندروور دیفندر، تمامالکتریکی خواهد بود، اما نمیتوان از احتمال حضور یک نسخه هیبریدی plug-in (PHEV) چشمپوشی کرد. همچنین لازم به ذکر است که این خودرو یکی از اولین محصولاتی خواهد بود که بر پایه پلتفرم EMA جیالآر توسعه مییابد؛ پلتفرمی که در ابتدا فقط برای خودروهای الکتریکی طراحی شده بود.

پلتفرم EMA قرار است مبنای سایر خودروهای الکتریکی آینده جیالآر، از جمله نسل بعدی رنجروور اویووک باشد. حتی ممکن است مدل برقی دیسکاوری نیز بر پایه همین پلتفرم ساخته شود، البته به شرطی که Defender Sport جایگزین آن نشود.
البته دیفندر برقی، اولین خودرو تمام برقی این شرکت نیست و جی ال آر قصد دارد تا پیش از پایان سال میلادی جاری، اولین شاسی بلند تمام برقی رنج روور را عرضه کند. رنج روور برقی به عنوان اولین شاسی بلند تمام برقی این شرکت که پیش از این معرفی شده تاکنون با ثبت بیش از ۶۱ هزار پیشسفارش با استقبال چشمگیری مواجه شده است.

در اوایل سال جاری، لنارد هورنیک، مدیر تجاری جیالآر به Autocar گفت که الکتریکیکردن دیفندر چالشبرانگیزتر از حد انتظار بوده است. او توضیح داد: «الکتریکیکردن مدل فعلی L663 بر پایه پلتفرم D7x، چیزی نیست که ما بخواهیم. هرچند این خودرو در نوع خود بینظیر است، اما تامین فضای مورد نیاز برای باتریها در این شاسی کار آسانی نیست.»
به گفته هورنیک، جیالآر همچنان متعهد به عرضه حداقل یک مدل الکتریکی در هر یک از برندهای خود، از جمله رنجروور، دیفندر، دیسکاوری و جگوار است.
منبع: electrek