D-Max EV؛ پیکاپی اقتصادی با کارایی بالا و پیشرانه برقی

ایسوزو در نمایشگاه خودروی تجاری بیرمنگام ۲۰۲۵ از نسخه الکتریکی پیکاپ D-Max با تمرکز بر قابلیت‌های کاربردی و مصرف بهینه رونمایی کرد.

درحالی‌که پیکاپ‌های الکتریکی آمریکایی مثل هامر EV و تسلا سایبرتراک قدرت‌های هزار اسب بخاری دارند، ایسوزو نسخهٔ الکتریکی پیکاپ D-Max خود را با تنها ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور معرفی کرده است. این نیرو توسط دو موتور شامل موتور عقبی با ۱۳۰ اسب بخار و موتور جلویی با ۶۰ اسب بخار تولید می‌شود که سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم فراهم می‌کند.

D-Max

D-Max EV از باتری لیتیوم یونی ۶۶.۹ کیلووات ساعتی تغذیه می‌کند که در تست WLTP تا ۲۶۳ کیلومتر برد ارائه می‌دهد. اگرچه این برد در مقایسه با وانت‌های هیبریدی یا بنزینی چندان چشمگیر نیست اما ظرفیت بکسل ۳۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت بار بیش از ۱۰۰۰ کیلوگرم آن را هم‌سطح رقبایی مثل فورد رنجر پلاگین‌هیبریدی قرار می‌دهد. این وانت ۲۳۵۰ کیلوگرمی، با شتاب صفرتاصد کیلومتر بر ساعت در ۱۰.۱ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، شاید سریع‌ترین در کلاس خود نباشد، اما برای یک وانت شاسی مستقل با آیرودینامیک نه‌چندان بهینه، عملکردی قابل‌قبول دارد.

همچنین بخوانید: مشخصات فنی و قیمت مزدا CX-۳۰ مدل ۲۰۲۴

D-Max

D-Max الکتریکی با حالت رانندگی اکو و سیستم بازسازی انرژی ترمز با چند سطح، بهینه‌سازی مصرف انرژی را در اولویت قرار داده است. این وانت می‌تواند از عمق ۶۰۰ میلی‌متری آب عبور کند، فاصله از زمین ۲۱۰ میلی‌متری دارد و زوایای حمله و فرار آن به ترتیب ۳۰.۵ و ۲۴.۲ درجه است. سیستم تعلیق عقب پیکاپ ایسوزو به‌جای فنرهای شمش سنتی، از فنرهای پیچشی استفاده می‌کند که هندلینگ بهتری ارائه می‌دهد. شارژ باتری با شارژر ۱۱ کیلوواتی حدود ۱۰ ساعت (از صفر تا ۱۰۰ درصد) و با شارژر ۵۰ کیلوواتی حدود یک ساعت (از ۲۰ تا ۸۰ درصد) طول می‌کشد. باتری با گارانتی ۸ ساله عرضه می‌شود که اطمینان خاطر بیشتری به خریداران می‌دهد.

D-Max

این پیکاپ الکتریکی از نظر ظاهری تقریباً مشابه مدل‌های دیزلی است و صرفاً تفاوت‌هایی مثل نشان‌های EV، تریم آبی جلوپنجره درگاه شارژ CCS به‌جای درپوش سوخت را تجربه کرده است. D-Max الکتریکی در دو تیپ عرضه می‌شود که تیپ پایه از امکاناتی مثل چراغ‌های ‌LED، سنسورهای پارک، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، سیستم تهویه دوگانه، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و روکش چرم صندلی‌ها بهره می‌برد. تیپ دوم در نسخهٔ دو کابین هم به سیستم صوتی با ۸ بلندگو، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، گرم‌کن صندلی‌های جلو و آینه عقب الکتروکرومیک مجهز است.

D-Max

D-Max EV در نمایشگاه خودروهای تجاری ۲۰۲۵ بیرمنگام رونمایی شده است. پیش‌فروش این پیکاپ در بریتانیا از نیمهٔ دوم امسال آغاز و از فوریهٔ ۲۰۲۶ به خریداران تحویل داده خواهد شد.

منبع: مجله پدال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا