رقابت نفسگیر بین خودروهای صفر چینی و اروپایی‌ها و ژاپنی‌های کارکرده در بازار ایران

در بازار خودروی کشور شاهد یک رقابت نفسگیر بین خودروهای صفر کیلومتر چینی و خودروهای دسته دوم‌ اروپایی، ژاپنی و کره‌ای هستیم.

در این بازار مشتریان میان گزینه‌های براق و پرآپشن تازه‌وارد یا برندهای معتبر اما کارکرده باید تصمیم بگیرند. در ادامه، پنج خودروی شاخص بازار ایران و جایگزین‌های دست‌دوم‌شان را بررسی می‌کنیم.

۱. اکستریم VX 2.0 توربو در مقابل بی‌ام‌و X3 مدل ۲۰۱۶

اکستریم VX: موتور ۲.۰ لیتری توربو با توان ۲۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر. شتاب صفر تا ۱۰۰ حدود ۸ ثانیه. امکانات شامل صندلی‌های برقی با ماساژور، تهویه چهار منطقه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه و کروز کنترل تطبیقی.

رقابت نفسگیر بین خودروهای صفر چینی و اروپایی‌ها و ژاپنی‌های کارکرده در بازار ایران

بی‌ام‌و X3 (۲۰۱۶): موتور ۲.۰ لیتری توربو با توان ۲۴۵ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد ۶.۵ ثانیه. امکاناتی مانند سیستم iDrive، گرم‌کن صندلی جلو، کیفیت ساخت بالاتر و هندلینگ دقیق‌تر. هرچند آپشن‌های لوکس مثل ماساژور ندارد، اما برند و دوام بی‌ام‌و همچنان برگ برنده است.

همچنین بخوانید: از تیگو تا آواتار: اختلاف قیمت خودروهای وارداتی در ایران و جهان چقدر است؟

اکستریم روی کاغذ پرآپشن‌تر است، اما X3 با کیفیت سواری و برند معتبر برتری دارد. بازه قیمتی این ۲ خودرو حدودا ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

۲. تانک ۳۰۰ در مقابل تویوتا پرادو ۲ ، ۲۰۱۳

تانک ۳۰۰: موتور ۲.۰ لیتری توربو با ۲۲۸ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۷ نیوتن‌متر. شتاب صفر تا صد حدود ۹ ثانیه. امکاناتی چون دیفرانسیل قفل‌شونده، نمایشگر بزرگ، ترمز اضطراری خودکار و صندلی‌های برقی با تهویه.

پرادو ۲۰۱۳: موتور ۲.۷ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، قدرت ۱۶۰ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد بیش از ۱۲ ثانیه. امکانات محدودتر: تهویه اتوماتیک، سانروف، و صندلی‌های ساده بدون تهویه یا ماساژور.

رقابت نفسگیر بین خودروهای صفر چینی و اروپایی‌ها و ژاپنی‌های کارکرده در بازار ایران

تانک ۳۰۰ از نظر قدرت و امکانات بسیار جلوتر است، اما پرادو با دوام افسانه‌ای و بازار دست‌به‌نقد ایران هنوز محبوبیت خاص خودش را دارد و در بازار   قیمتی در حدود ۶ میلیارد  تومان دارد.

۳. جی‌ای‌سی امپو هیبرید در مقابل  تویوتا آریون  ۲۰۱۱

امپو هیبرید: ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتور برقی، مجموع قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد حدود ۹.۵ ثانیه. مصرف سوخت بهینه (کمتر از ۶ لیتر). امکانات: نمایشگر ۱۲ اینچی، تهویه سه‌منطقه‌ای، ترمز خودکار، و سیستم کمکی پارک.

آریون ۲۰۱۱: موتور ۳.۵ لیتری V6 با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار و شتاب صفر تا یک‌صد در ۷ ثانیه. امکانات: صندلی‌های چرمی برقی با گرم‌کن، سیستم صوتی JBL، سانروف، اما بدون مانیتور مدرن یا دستیارهای رانندگی جدید.

ریون قدرتمندتر و باکیفیت‌تر است، اما امپو هیبرید با تکنولوژی به‌روز و مصرف پایین‌تر انتخاب اقتصادی‌تر محسوب می‌شود. این ۲ خودرو را می‌توانید با پرداخت  رقمی در حدود ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون  تومان خریداری کنید.

۴. لوکانو L8  در مقابل فولکس‌واگن تیگوان ۲۰۱۸

لوکانو L8: موتور ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۴۵ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد حدود ۸.۵ ثانیه. امکانات: صندلی‌های ماساژور دار، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ، شارژر بی‌سیم، دوربین دید در شب.

تیگوان ۲۰۱۸: موتور ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۲۰ اسب‌بخار و شتاب ۷.۷ ثانیه. امکانات: گرم‌کن صندلی جلو، سیستم صوتی قدرتمند، کیفیت متریال بالا، اما فاقد ماساژور یا نورپردازی لوکس.

لوکانو با آپشن‌های لوکس وسوسه‌انگیز است، اما تیگوان با کیفیت رانندگی و دوام اروپایی، همچنان انتخاب مطمئن‌تر است و قیمتی در حدود ۴ میلیارد تومان دارند.

۵. آوتار ۱۱ در مقابل  لکسوس RX200 مدل ۲۰۱۷

آوتار ۱۱: شاسی‌بلند تمام برقی با سه موتور، قدرت مجموع ۴۲۵ کیلووات (۵۷۰ اسب‌بخار) و شتاب صفر تا صد ۴.۲ ثانیه. امکانات: سیستم رانندگی نیمه‌خودران، صندلی ماساژور، نمایشگرهای مجزا برای سرنشینان عقب، و شارژ سریع.

رقابت نفسگیر بین خودروهای صفر چینی و اروپایی‌ها و ژاپنی‌های کارکرده در بازار ایران

لکسوس RX200 (۲۰۱۷): موتور ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۳۵ اسب‌بخار و شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه. امکانات: صندلی‌های چرمی برقی با گرم‌کن و تهویه، سیستم صوتی Mark Levinson، کیفیت مونتاژ ممتاز، اما فناوری کمتر نسبت به آوتار.

آوتار روی کاغذ یک موشک برقی است، اما لکسوس با دوام و خدمات پس از فروش گسترده در ایران همچنان انتخاب مطمئن‌تری محسوب می‌شود. بازه قیمتی این ۲ خودرو   ۱۱ میلیارد تومان است.

منبع: اکوایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا