برابوس ۱۰۰۰ معرفی شد؛ هیولای ۱۰۰۰ اسب‌بخاری مرسدس بنز

مرسدس AMG GT کوپه با تیونینگ اختصاصی برابوس به ترکیبی شگفت‌انگیز از عملکرد، زیبایی و قدرت خیره‌کننده تبدیل شده است.

وقتی برابوس دست به تیونینگ مرسدس بزند، نتیجه چیزی فراتر از انتظار خواهد بود؛ ترکیبی از قدرت و طراحی فضایی.

مرسدس AMG GT کوپه با دستان توانمند برابوس به هیولایی ۱۰۰۰ اسب‌بخاری تبدیل شده است. این نسخه‌ی سفارشی که Brabus 1000 نام دارد، فراتر از تیون ساده است و ترکیبی از طراحی تهاجمی، فناوری پیشرفته و عملکرد خیره‌کننده را ارائه می‌دهد.

برابوس هنوز قیمت نهایی Brabus 1000 را اعلام نکرده است، اما باتوجه به اینکه نسخه‌ی پایه‌ی این خودروی لوکس دو در بیش از ۱۸۵ هزار پوند قیمت دارد، نباید انتظار قیمت معمولی داشت.

اصلاحات شرکت آلمانی روی Brabus 1000 فقط به ظاهر ختم نمی‌شود. قلب تپنده‌ی این خودرو یعنی موتور V8 توئین توربوی AMG به‌شدت ارتقاء یافته و حجم آن از ۴ به ۴٫۵ لیتر رسیده است و دو توربوشارژر جدید با فشار بالاتر نیز روی آن نصب شده‌اند.

نکته‌ی جذاب‌تر اینکه قدرت شگفت‌انگیز Brabus 1000 فقط از پیشرانه‌ی V8 به دست نمی‌آید. این خودرو بر اساس مدل GT 63 S E Performance ساخته شده است؛‌ همان مدلی که از موتور برقی ۱۹۷ اسب‌بخاری روی محور عقب بهره می‌برد. به این ترتیب، موتور V8 برای رسیدن به مجموع خروجی ۱۰۰۰ اسب‌بخار باید حدود ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند.

همچنین بخوانید: رونمایی مرسدس بنز از اولین استیشن تمام‌برقی خود

شتاب، طراحی و مهندسی

به‌نوشته‌ی AutoExpress، پیشرانه هیبریدی Brabus 1000 قبلاً در مدل چهاردر Brabus Rocket 1000 نیز استفاده شده بود و گشتاور حیرت‌انگیز ۱۸۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌کرد. بااین حال، برای محافظت از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، این گشتاور در مدل جدید به ۱۶۲۰ نیوتن‌متر محدود شده است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت Brabus 1000 فقط ۲٫۶ ثانیه است و این یعنی ۰٫۲ ثانیه سریع‌تر از مدل پایه AMG. حداکثر سرعت نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

Brabus 1000 از نظر طراحی بیرونی با قطعات فیبر کربن از جمله اسپلیتر، بال عقب، دیفیوزر و اسپویلرها ارتقایافته و جلوپنجره، با المان‌های جدید بازطراحی شده است. همچنین رینگ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی ناهمسان جلو و عقب، ظاهر عضلانی‌تری به خودرو بخشیده‌اند.

در داخل کابین Brabus 1000، ترکیب چرم سفارشی، فیبر کربن براق و آلومینیوم آنودایز شده قرمز، حسی از لوکس بودن در کنار هیجان رانندگی را القا می‌کند. هنوز جزئیاتی درباره‌ی تغییرات فنی در سیستم تعلیق منتشر نشده، اما سیستم جدیدی برای تنظیم ارتفاع دردسترس خریداران قرار دارد. هنوز نمی‌دانیم این ویژگی چگونه با کمک‌فنرهای هیدرولیکی AMG هماهنگ خواهد شد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا