دوکاتی مولتی استرادا V4 رالی ۲۰۲۶ معرفی شد؛ پرچمدار جدید موتورسیکلتهای ادونچری
دوکاتی با رونمایی از مولتیاسترادا V4 رالی ۲۰۲۶، گام تازهای در طراحی موتورسیکلتهای ماجراجویانه برداشته که با ترکیب قدرت، فناوری و راحتی، تجربهای متفاوت از رانندگی را رقم میزند.

دوکاتی مولتی استرادا V4 رالی ۲۰۲۶، پرچمدار جدید موتورسیکلتهای ادونچری، رسما رونمایی شد؛ مدلی که با فناوریهای پیشرفته خود، تجربه سواری را متحول میکند.
کمپانی پرآوازه دوکاتی، موتورسیکلت مولتی استرادا V4 رالی ۲۰۲۶ که برای اکتشاف، راحتی و ایمنی در هر نوع جاده و مسیر طراحی شده، با ویژگیهایی چون مخزن سوخت ۳۰ لیتری و سیستم تعلیق پیشرفته، نسل جدیدی از قابلیتها را به دنیای تورینگ میآورد. این مدل به پرچمدار دوکاتی در بخش موتورسیکلتهای ادونچر تبدیل میشود.
امکانات فنی و سیستم تعلیق پیشرفته دوکاتی مولتی استرادا
نسخه ۲۰۲۶ دوکاتی مولتی استرادا V4 رالی همچنان از سیستم تعلیق ۲۰۰ میلیمتری با قابلیت تطبیقپذیری بالا (Adaptive Skyhook DSS EVO) بهره میبرد. این سیستم اکنون با یک دستگاه کاهش ارتفاع خودکار جدید همراه شده که دستیابی آسانتر به زمین را در سرعتهای پایین فراهم میکند. همچنین، سیستم ترمز با دیسک عقب بزرگتر ۲۸۰ میلیمتری تقویت شده است. سیستم ABS نیز با استراتژی عقب به جلو بهروزرسانی شده که در آن ترمز جلو با اعمال ترمز عقب فعال میشود.
ایمنی و سیستمهای کمکراننده هوشمند
مجموعه راداری دوکاتی که شامل کروز کنترل تطبیقی و تشخیص نقاط کور است، اکنون با هشدار برخورد از جلو (Forward Collision Warning) و الگوریتمهای جدید DVO (Ducati Vehicle Observer) همراه شده است. این الگوریتمها عملکرد ABS را در پیچها، کنترل ویلی دوکاتی (Ducati Wheelie Control) و مدولاسیون ترمز را برای دقت بیشتر در تمام شرایط رانندگی بهبود میبخشند.
راحتی و قابلیتهای تورینگ
راحتی و تواناییهای تورینگ دوکاتی مولتی استرادا V4 رالی با تغییرات قابل توجهی همچون شیشه جلو عریضتر و بلندتر، گرمکن فرمان، صندلیهای قابل تنظیم و گزینههای متعدد ارتفاع صندلی، بازطراحی شدهاند. این موتورسیکلت دید بهتر را با چراغهای پیچگردان، چراغ ترمز دوکاتی که در هنگام کاهش سرعت شدید با فرکانس بالا چشمک میزند و چراغ مهشکن عقب اختیاری ارائه میدهد.
همچنین بخوانید: بیامو از مرسدس پیشی گرفت
پیشرانه قدرتمند و ساختار بدنه
نیروی محرکه مولتی استرادا V4 رالی از موتور ۱۱۵۸ سیسی Granturismo V4 تأمین میشود که قادر به تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۱۰,۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۲۱ نیوتنمتر گشتاور در دور موتور ۸,۷۵۰ دور در دقیقه است. تحویل خطی گشتاور، شتابگیری نرم و پیوسته را تضمین میکند که با میللنگ ضدچرخشی (Counter-Rotating Crankshaft)، سیستم تعویض دنده سریع Ducati Quick Shift 2.0 و نقشهبرداری گشتاور مخصوص دنده برای واکنشپذیری بهینه در تمام دورها، یاری میشود. شاسی مونوکوک آلومینیومی سبک و فشرده بدون تغییر باقی مانده، اما نقطه چرخش بازوی چرخشی (Swingarm Pivot) برای بهبود پایداری و کاهش نشست عقب در بار کامل، مجدداً موقعیتیابی شده است.
مدلها و نگهداری دوکاتی مولتی استرادا V4 رالی
دوکاتی مولتی استرادا V4 رالی ۲۰۲۶ در دو رنگ عرضه خواهد شد: قرمز دوکاتی (Ducati Red) با پنلهای آلومینیومی برسخورده و چرخهای مشکی، و سبز یشمی با پنلهای آلومینیومی برسخورده و چرخهای طلایی. این موتورسیکلت در سه تیپ Radar و Adventure Travel and Radar و همینطورFull Adventure موجود است که به تدریج امکانات پیشرفتهتر تورینگ، فضای بار و عملکرد را اضافه میکنند. پرچمدار Multistrada V4 رالی دارای مخزن سوخت ۳۰ لیتری، فواصل سرویس سوپاپ ۶۰,۰۰۰ کیلومتری و سرویس روغن هر ۱۵,۰۰۰ کیلومتر یا ۲۴ ماه، گارانتی 4EVER Ducati و کمک جادهای جهانی است. این مدل قرار است در سهماهه دوم سال ۲۰۲۶ در بازارهای جهانی از جمله هند عرضه شود.
منبع: گجت نیوز