میزان درآمد رانندگان اسنپ در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ + مقایسه مشاغل

درآمد اسنپ در تهران چقدر است؟ آیا می‌توان کار در اسنپ را به عنوان یک شغل ثابت در نظر گرفت؟ کار کارمندی بهتر است یا کار در اسنپ و تپ‌سی؟ تفاوت‌های این‌ها در چیست؟ ما در این مطلب جامع و کامل به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

معرفی سرویس‌های تاکسی اینترنتی

سرویس‌های تاکسی اینترنتی بومی با الگوبرداری از اپلیکیشن بین‌المللی اوبر و سرویس‌های مشابه آن و البته حمایت سرمایه‌گذاران به نام داخلی و خارجی، توانستند ظرف مدت چند سال سیستم حمل و نقل و تاکسی‌رانی را در کشورمان متحول کنند.

سرویس‌هایی مانند اسنپ و تپسی با ارایه یک راهکار ساده و البته کاربردی، هزاران مسافر در سطح کلان‌شهر‌ها و حتی شهرهای کوچک را به رانندگان متصل می‌کنند و درصد خود را از سفرها برمی‌دارند. از طرفی مسافرین مجبور نیستند تا برای گرفتن تاکسی به سر خیابان یا یک محل پر عبور و مرور بروند و در آفتاب یا باران به امید عبور تاکسی بایستند و یا سر قیمت با آن‌ها چانه بزنند.

در سمت دیگر این ماجرا رانندگان تاکسی یا خودروهای شخصی هستند که آن‌ها نیز دیگر لازم نیست سر چهار راه بایستند و برای پیدا کردن مسافر فریاد بکشند، رانندگان حالا حق انتخاب دارند و می‌توانند از بین سفرهای درون شهری مختلف با مقاصد و قیمت‌های متفاوت، گزینه مورد نظر را انتخاب کنند، همچنین حالا با فراگیر شدن تاکسی‌های اینترنتی، وجود مسافر برای رانندگان در مقصد سفرها تقریبا قطعی است و هیچ خودرویی هنگام بازگشت به مبدا، خالی برنمی‌گردد و حداقل در شهرهای بزرگ، به صورت شبانه‌روزی مسافر هست.

شرایط خوب و سرویس‌دهی مناسب سرویس‌های تاکسی اینترنتی باعث شده تا همه تا حدودی راضی باشند، البته مسافران نسبت به قیمت بالای سفر و گاها شرایط نامناسب خودرو شکایت دارند، رانندگان نیز از پایین بودن قیمت سفر و خدمات سرویس‌ها و کمیسیون اسنپ و تپسی از هر سفر نیز شکایت می‌کنند.

اما در مجموع همه از این شرایط رضایت نسبی دارند و از این خدمات استفاده می‌کنند. به همین دلیل کار در تاکسی‌های اینترنتی رونق گرفته و با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شوید که با وجود هزینه‌های بالا اما درآمد کار در اسنپ و تپسی هم بسیار بالاست و این سوال برای بسیاری از کارمندان یا افراد حاضر در مشاغل دیگر به وجود آمده که آیا کار کردن در اسنپ و تپسی به صرفه نیست؟

آیا کار در اسنپ به‌صرفه است؟

در نگاه اول، کار در تاکسی های اینترنتی مزایای خاص خود را دارد. اول این که شما رئیس خودتان هستید. دوم اینکه زمان کاری منعطف دارید. همچنین کارتان نیاز به مدرک و درس خواندن ندارد و بدون سابقه کار می‌توانید از همین امروز مشغول به کار شوید! در واقع تنها کافی‌ست که یک گواهینامه و ماشین داشته باشید، ضمن اینکه درآمد این کار نیز بالاست و درآمد شما از میانگین حقوق کارمندی در کشور بیشتر است.

همه ما برای شروع به یک کار چند شاخصه مهم را در نظر می‌گیریم، اولین مورد درآمد آن است، در این اوضاع اقتصادی نابه‌سامان همه به دنبال درآمد بالا هستند، زیرا برای گذران زندگی در یک سطح معمولی نیاز به درآمد بالایی دارید. مورد دوم شرایط و مزایای کار است، به طور طبیعی شرایط کاری مانند ساعت کار، داشتن مهارت، توانایی شخصی، داشتن بیمه و مزایای مختلف تاثیر بسزایی در انتخاب یک شغل دارد.

به جز این موارد، همه ما به آینده شغلی و ارتقاء موقعیت فعلی نیز فکر می‌کنیم، برای همین به دنبال مشاغلی می‌گردیم که جای پیشرفت داشته باشد و مهارت‌های ما را افزایش دهند. اسم و رسم شغل نیز در انتخاب آن اهمیت ویژه‌ای دارد، هر چند از قدیم گفته‌اند “کار که عار نیست” ولی همه ما به دنبال شغلی هستیم که جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشد.

با در نظر گرفتن این موارد، می‌خواهیم کمی در شغل رانندگان تاکسی‌های اینترنتی دقیق شویم و نگاهی موشکافانه به این کار نسبتا جدید و وابسته به دنیای فناوری داشته باشیم. در نهایت بدمان نمی‌آید کار در اسنپ و تپسی را با کار کارمندی مقایسه کنیم و به این نتیجه برسیم که درآمد کار در اسنپ و تپسی چقدر است و آیا کار در تاکسی های اینترنتی ارزش و صرفه دارد یا خیر؟

مقایسه درآمد و هزینه اسنپ و کار کارمندی

همانطور که گفتیم، مهم‌ترین مساله درآمد است. شما برای ورود به هر کاری ابتدا باید درآمد آن را بسنجید. درآمد کار در اسنپ و تپسی نیز برای تهران و کلان‌شهر‌ها نسبت به کار در شهرهای کوچک کمی تفاوت دارد. ما برای این‌کار در سفرهای خود با رانندگان اسنپ و تپسی صحبت کردیم و میزان درآمد حدودی‌شان را جویا شدیم.

بر این اساس اگر بخواهیم به صورت ساعتی به کار در تاکسی‌های اینترنت نگاه کنیم، در تهران و شهر‌های بزرگ، فردی که بخواهد به طور متمرکز و جدی در تاکسی های اینترنتی کار کند، می‌تواند به طور میانگین در ساعت حدود ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان درآمد داشته باشد. این موضوع را در نظر بگیرید که ما در رابطه با درآمد اسنپ و تپسی سخن می‌گوییم و این مورد با سود شما از کار متفاوت است. چرا که میزان سود به صورت کامل به نحوه کار کردن شما و هزینه‌های خودروی‌تان بستگی دارد که برای هر شخصی متفاوت است.

در حال حاضر و در تهران سفرهای معمولی و کوتاه با مسافت چند کیلومتری که شاید ۱۰-۱۵ دقیقه زمان ببرد، حدود ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان قیمت دارد. اما میانگین سفر در تهران برای یک مسیر معمولی (نه نزدیک و نه خیلی دور) حدود ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است. این قیمت‌ها در ساعت‌های پیک با افزایش بسیار چشم‌گیری مواجه خواهد شد و این موضوع به اطلاع کاربر می‌رسد که قیمت‌ها بیشتر از تعرفه تاکسی است.

راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی نیز در شرایط عادی، می‌توانند طی یک ساعت ۲ تا ۳ سفر ۴۰ تا ۸۰ هزار تومانی انجام دهند. البته همه این موارد به طور میانگین محاسبه شده، می‌دانیم که در ساعاتی از روز خیابان‌ها خلوت‌تر و در ساعاتی شلوغ‌تر و پرترافیک‌تر هستند. در روزهای بارانی و یا برفی ترافیک سنگینی در معابر تهران و کلان‌شهرها به وجود می‌آید، همچنین موضوعات مختلف به تفاوت قیمت در مناطق زوج و فرد و طرح ترافیک هم وجود دارد اما ما در این مقاله راه میانه را پیش گرفته‌ایم و میانگین درآمد را بر اساس گفته‌های رانندگان اسنپ و تپسی و تجربه شخصی در تهران بیان می‌کنیم.

با همین فرمول سفرهای طولانی‌تر در تهران حدود ۱۲۰ تا بیش از ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد که حدود ۵۰ تا ۹۰ دقیقه زمان می‌برند و با این وجود به همان میانگین ساعتی ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان می‌رسیم.

از طرفی در شهرهای بزرگ مانند مشهد، تبریز، شیراز و… شاید شاهد کرایه‌های ۱۰۰ یا بیش از آن نباشیم ولی به دلیل ترافیک کمتر و مسیرهای کوتاه‌تر، راننده می‌تواند در یک ساعت چند سفر با قیمت ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان را انجام دهد و به حدود میانگین ساعتی ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان برسد.

اما در شهر‌های کوچک‌تر هم مسافر کمتری وجود دارد و هم قیمت‌ها کمی کاهش پیدا می‌کنند، به عنوان مثال یک سفر ۶۰ هزار تومانی در یک شهر بزرگ شاید در یک شهر کوچک ۲۰ هزار تومان باشد، به این ترتیب میانگین درآمد اسنپ و تپسی در شهر‌های کوچک را حدود ساعتی ۱۰۰ هزار تومان در نظر می‌گیریم.

طبق اعلام اسنپ، میانگین درآمد ماهانه رانندگان این شرکت در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۰ میلیون تومان بود. البته این میانگین شامل افرادی می‌شود که از چند ساعت تا یک روز کامل در اسنپ کار می‌کنند. به همین دلیل افرادی که قصد دارند به صورت کامل و حداقل ۸ تا ۹ ساعت در اسنپ فعالیت داشته باشند، حقوق ماهانه آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. همین میانگین درآمد در سال ۱۴۰۱ به ۱۶ میلیون تومان برای افرادی که به صورت ثابت کار می‌کنند رسیده است. البته اسنپ از ابتدای امسال دو سری کرایه‌های خود را افزایش داده و طبیعتاً این میانگین باید به نزدیک ۲۵ میلیون تومان رسیده باشد.

این موضوع با افزایش نرخ کرایه‌ها در سال‌های جدید بسیار بیشتر هم شده است. این موضوع به وضوح توسط مسافران قابل مشاهده بوده در حالی‌که اکثر افراد ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و به سراغ اسنپ و تپسی نروند!

به این ترتیب، متوجه خواهید شد که کار در تاکسی های اینترنتی درآمد بسیار بیشتری از متوسط حقوق کارمندی دارد، بنابراین ما یک امتیاز مثبت برای کار در تاکسی های اینترنتی در نظر می‌گیریم. البته یادتان باشد که سود شما با درآمد کار در اسنپ و تپسی متفاوت است و قابل محاسبه به صورت عمومی نیست چرا که هزینه‌های هر شخص و خودرو متفاوت است.

هزینه‌های کار

برخلاف کار کارمندی که شاید تنها هزینه رفت و آمد را در بر داشته باشد، کار در تاکسی‌های اینترنتی هزینه‌های بسیار دارد. در ابتدا باید در نظر بگیرید که برای کار در اسنپ و تپسی باید یک خودرو مناسب داشته باشید، یعنی حداقل ۲۰۰ میلیون تومان برای تهیه خودرو دست دو و در حالت عادی بیش از ۳۵۰ میلیون تومان سرمایه اولیه برای تهیه خودرو نو لازم باشد.

مورد دوم به هزینه‌های خودرو باز می‌گردد، البته در این زمینه نمی‌توان یک قیمت را مشخص کرد زیرا هزینه مربوط به خودرو به عوامل بسیار متعددی همانند مدل، سال تولید، میزان ساعات کار به عنوان تاکسی اینترنتی، مصرف سوخت خودرو و حتی محلی که خودرو را برای تعمیر و سرویس می‌برید، وابسته است.

اما اگر باز هم بخواهیم به طور میانگین یک رقم حدودی بیان کنیم، برای یک راننده با خودرو نو و سرحال، حدود یک چهارم درآمد، خرج خودرو (سوخت، تعویض روغن، لنت و…) خواهد شد، همچنین یک خودرو با وضعیت مطلوب و کمی قدیمی، به علاوه هزینه‌های جانبی، ماهیانه حدود یک سوم درآمد کار در اسنپ و تپسی هزینه دارد.

البته برای کار در تاکسی اینترنتی هزینه رفت و آمد ندارید و مستقیم از دم خانه می‌توانید کار کنید ولی یک کارمند برای رفت و آمد به محل کار باید هزینه پرداخت کند، که البته ما از این هزینه صرف نظر خواهیم کرد.

به طور قطع هزینه‌های کار در تاکسی‌های اینترنتی از هزینه کار به صورت کارمندی بسیار بیشتر بوده و از این نظر کار کارمندی ارجحیت دارد.

درآمد پایدار

کار کردن در تاکسی های اینترنتی یا هر نوع شغل آزاد دیگر، درآمد ثابت و پایدار ندارد. یعنی درآمد شما یک روز خوب است و یک روز معمولی، البته تعداد مسافران تاکسی های اینترنتی در حال حاضر به مقداری هستند که شما بدون مسافر باقی نمانید و به حداقل درامد روزانه ۸۰۰ هزار تا بیش از یک میلیون تومان برسید ولی به هر شکل اگر یک روز به هر دلیل سرکار نروید، درآمدی نخواهید داشت.

ضمن اینکه کار در تاکسی های اینترنتی وابسته به خودرو است و اگر خودرو خراب شود، تا زمان تعمیر آن خبری از درآمد نیست. البته باز هم تاکید می‌کنم بخش زیادی از میزان درآمد کار در تپسی و اسنپ ثابت است، زیرا شما مانند مغازه‌دارها یا بنگاه‌ها نیستید که یک یا چند روز به طور کامل مشتری نداشته باشید یا معامله‌ای نکنید، بلکه مسافر برای تاکسی های اینترنتی همیشه وجود دارد اما شاید در تعطیلات کمتر و در روزهای کاری بیشتر باشد.

در نقطه مقابل، کارمندان حقوق ثابت دارند و اگر یک یا چند روز سر کار نروند، حقوقشان را دریافت می‌کنند. البته کارمندان می‌توانند بر روی حقوقشان نیز حساب باز کنند و دستشان برای خرید کالا به صورت قسطی بیشتر باز است. اما درآمد کارمندی محدود است، همچنین شما باید نیازهای شرکت‌تان را برآورده کنید وگرنه جریمه خواهید شد اما در کار با تاکسی های اینترنتی اینگونه نیست، به طور کلی می‌توان گفت کار کارمندی محدودیت‌های بیشتری دارد.

شما ترجیح می‌دهید حقوق بیشتر اما نا پایدار داشته باشید یا حقوق کمتر اما پایدار؟ در این بخش هر دو شغل کارمندی و کار در تاکسی‌های اینترنتی ویژگی‌های مثبت و منفی تقریبا یکسانی دارند، به همین دلیل شرایط کار از منظر حقوق ثابت را برابر اعلام می‌کنیم.

شرایط و مزایای کاری

ساعت کاری: در تاکسی اینترنتی رئیس خودتان هستید
شرایط کاری در تاکسی‌های اینترنتی ساده است. اول این که شما ساعت کار منعطف دارید، می‌توانید در روز یا شب کار کنید، حتی می‌توانید این‌کار را به عنوان شغل دوم انتخاب کنید، هر زمان که خواستید می‌توانید از کار دست بردارید و هر زمان که خواستید به کار بازگردید.

ساعت کاری منعطف یک ویژگی بسیار مهم محسوب می‌شود، زیرا دست شما را برای کار کردن باز می‌گذارد. زمانی که تاکسی اینترنتی هستید اگر به مشکلی برخوردید یا نیاز بود تا یه یک کار خانوادگی برسید، می‌توانید بدون دغدغه از کار دست بکشید. همچنین رفتن به تعطیلات و مسافرت نیز تماما در اختیار خودتان است، لازم نیست حتما آخر هفته‌ها یا در تعطیلات که جاده‌ها شلوغ است به مسافرت بروید. البته که زمان کار کردن شما مستقیم با درآمدتان در ارتباط است اما ساعت کاری منعطف در مواقع بسیاری به کمک شما می‌آید. موردی که برای کارمندان یک آرزوست!

در نقطه مقابل و کار کارمندی شما باید هر روز سر ساعت معین سر کار خود حاضر شوید، کار شما هیچ موقع ترک نمی‌شود، تفاوتی ندارد وضعیت هوا چگونه است یا اینکه حالتان خوب است یا خیر، در هر صورت باید سر کار حاضر شوید، البته می‌توانید برای کارهای اورژانسی مرخصی بگیرید اما مرخصی‌های شما نیز محدود است. به همین دلیل از این نظر کار در تاکسی‌های اینترنتی جذاب‌تر است چرا که رئیس خودتان هستید و به معنای واقعی کلمه، آقا بالاسر ندارید!

بیمه و مستمری: کار کارمندی وضعیت بهتری دارد

کار در تاکسی‌های اینترنتی فعلا شامل بیمه نمی‌شود. با توجه به این که در خصوص ساعت و روزهای کاری، هیچ تعهدی از راننده گرفته نمی‌شود، تعجبی هم ندارد که شامل بیمه نشود. اما اسنپ و تپسی می‌توانند بخشی از رانندگان ثابت خود را در صورت گرفتن تعهداتی بیمه کنند. حتی درآمد ثابت برای نیروهای خود در نظر بگیرند، اما به هر شکل این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

با این حال شما می‌توانید خودتان را بیمه کنید، که هزینه آن از بیمه کارمندی بیشتر است و نسبت به بیمه برخی ادارات دولتی هم خدمات کمتری دریافت می‌کنید. اما می‌‎توانید خود را بیمه کنید و مستمری بگیرید.

از طرفی اکثر کارمندان بیمه می‌شوند و ۷۰ درصد مبلغ بیمه آن‌ها را کارفرما پرداخت می‌کند، به این ترتیب هزینه بیمه برای کارمندان بسیار کمتر است، ضمن این که رانندگان باید حتما خودرو خود را نیز بیمه کنند و هزینه آن را بپردازند. به این ترتیب در این بخش به کار کارمندی امتیاز مثبت می‌دهیم.

مزایا: کار کارمندی مزایای بیشتری دارد

در خصوص مزایا نمی‌توان به طور دقیق نظر داد. مزایای کار در تاکسی اینترنتی مشخص است، هر کدام از شرکت‌های اسنپ و تپسی در باشگاه رانندگان خود خدمات خوبی را می‌دهند. البته این شرایط و تخفیف‌ها به صورت رندوم ارائه می‌شود و نمی‌توان بر روی آن خیلی حساب باز کرد. به هر شکل این خدمات توسط بسیاری از رانندگان استفاده می‌شود. در ادامه برخی از این خدمات را می‌بینید:

تخفیف سرویس خودرو
تخفیف کارواش
تخفیف استفاده از خدمات درمانی و پزشکی
تخفیف استفاده از اماکن ورزشی

همچنین اسنپ و تپسی و دیگر شرکت‌ها طرح‌های تشویقی دارند که رانندگان با رسیدن به اهداف این طرح‌ها، جوایز مالی متنوعی دریافت می‌کنند که به افزایش درآمد آن‌ها کمک خیلی زیادی می‌کند. برخی مواقع نیز متناسب با نحوه فعالیت افراد، پول بنزین پرداخت می‌شود.

اما مزایای کار کارمندی به شرکتی که در آن کار می‌کنید بستگی دارد، اگر یک کارمند در شرکتی بزرگ مشغول به کار باشد، می‌تواند از خدمات درمانی، ورزشی، تفریحی و غیره به صورت رایگان یا تخفیف‌دار استفاده کند. همچنین ارگان‌های دولتی خدمات خوبی به کارمندان خود می‌دهند، مثلا دریافت خانه سازمانی یا خرید اجناس به صورت قسطی بخشی از این مزایا هستند.

اما همانطور که گفتم مزایای کار کارمندی به شدت به شرکتی که در آن مشغول به کار هستید وابسته است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها هیچ مزایایی برای کارمندان خود در نظر نمی‌گیرند.

در این بخش هم می‌توان به نوعی نتیجه را مساوی اعلام کرد اما ما کفی مزایای کارمندی را سنگین‌تر می‌دانیم به همین دلیل امتیاز این بخش برای کارمندان است.

وجهه شغل: کار کارمندی وجهه بهتری دارد

از این نظر باید گفت که کار کارمندی هر چقدر هم که سبک و ساده باشد، وجهه بهتری نسبت به کار در تاکسی‌های اینترنتی دارد. در نگاه مردم کار کارمندی اعتبار بیشتری دارد و حتی اگر کارمند دولت باشید، می‌توانید ضامن دیگران در امر وام گرفتن و تسهیلات بانکی شوید.

کار در اسنپ و تپسی به عنوان یک شغل آزاد و دم دستی به حساب می‌آید که به اعتبار شما اضافه نمی‌کند. به زبان ساده اگر راننده اسنپ باشید به راحتی به شما زن نمی‌دهند!! همچنین خود رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز کار خود را به عنوان یک شغل اصلی حساب نمی‌کنند؛ اکثر آن‌ها معتقدند که اسنپ و تپسی کار نیست و اکثرا دنبال کار بهتری هستند. نمی‌دانم این تفکر درست است یا غلط اما وجه کار کارمندی بسیار بیشتر است.

ورود به شغل: تاکسی اینترنتی مثل آب خوردن است

برای کار کارمندی باید مدرک و مهارت و در اکثر مواقع سابقه کار داشته باشید. در واقع حداقل چندسالی را باید به مهارت آموزی و تحصیلات بپردازید. همچنین کار کردن در شرکت‌های بزرگ نیاز به سابقه کار یا حتی پارتی‌بازی دارد. بنابراین برای کار کارمندی هرچند نیاز نیست سرمایه اولیه داشته باشید اما ورود به آن بسیار دشوار است.

از طرفی شما ظرف چند دقیقه و حتی به صورت کاملا غیرحضوری می‌توانید در اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی ثبت نام کرده و کار خود را آغاز کنید. این یک مزیت بسیار بزرگ است زیرا اگر خودرو داشته باشید، تنها چند دقیقه با کسب درآمد فاصله خواهید داشت. به همین دلیل است که کار در تاکسی‌های اینترنتی مزایای کمتری دارد و شامل بیمه نمی‌شود. در واقع راننده بدون دادن تعهد و حتی دیدار حضوری با مسئولین اسنپ و تپسی، می‌تواند کار خود را آغاز کند. از این نظر کار کردن در تاکسی‌های اینترنتی تقریبا برای همه آزاد و بسیار آسان است.

پیشرفت و آینده شغلی: کار کارمندی آینده‌دار است

همانطور که گفتیم، ورود به کار کارمندی نیاز به دانش، مهارت و تحصیلات دارد. به همین دلیل است که طبیعتا آینده بهتری در کار کارمندی وجود دارد. فرد مهارت لازم برای کار را به دست می‌آورد و در حین کار نیز پیشرفت می‌کند و می‌تواند آینده بهتری برای خود رقم بزند. ضمن اینکه سابقه کار برای کارمندان به معنای حقوق بیشتر، منصب بالاتر و حضور در شرکت‌های بزرگ‌تر است.

کار در تاکسی‌های اینترنتی هیچ پیشرفت به خصوصی ندارد. نهایتا دست فرمان شما بهتر می‌شود و مسیرها را نیز بهتر یاد می‌گیرید! اول و آخر کار در تاکسی‌های اینترنتی، فقط رساندن افراد به مقصدشان است! به این ترتیب نمی‌توان پیشرفت یا آینده شغلی خاصی را برای رانندگان تاکسی اینترنتی تصور کرد. حتی اگر ۱۰ سال هم راننده تاکسی اینترنتی باشید باز هم حقوق شما افزایش پیدا نمی‌کند و همچنان روزمزد خواهید بود. از این نظر کار کارمندی امتیاز برتری خواهد گرفت.

نظرات کاربران درباره درآمد اسنپ

نظرات کاربران درباره درآمد اسنپ را در ادامه می‌خوانید:

تو خیلی از ادارات دولتی و شرکت های خصوصی، کارمندان در حال استعفا هستند تا تو اسنپ کار کنن.

چرا؟

متوسط حقوق کارمند ۱۵ تومن در ماه

درامد اسنپ : ۲۵ تا ۳۰ در ماه!

طرف حتی بیخیال بیمه هم میشه!!

جالبه در مورد کارمندان خانم هم صدق میکنه!

درآمد اسنپ تو تهران با این وضعیت ترافیک به مسافت طی شده نیست به میزان ساعتیه که کار میکنی خیلی وقتها پیش میاد که بالای ۱۰ ساعت کار کردی ولی ۵۰ کیلومتر پیمایش داشتی!

اگه درامد اسنپ کفاف زندگی نمیده مشکل اقتصاد مملکته🤌🏻 وقتی مردم با مدرک دانشگاهی میان اسنپ کار میکنن وقتی راننده اسنپ از ادم متخصص درامدش بیشتره یعنی زیادم هست درامد اسنپ🤌🏻

یکی از دلایلی بهش پی بردم مهاجرت شهرای دیگه به تهران فقط برای کار در اسنپ

۳ هفته تهرانن یک هفته میرن شهرشون استراحت دوباره میان

به پلاک ها دقت کنید

مردم ندارن و درآمد اسنپ بسیار خوب

از ۵۷۰ نیروی جدید استخدامی سایپا فقط ۷۰ نفر مراجعه کردند، بقیه درآمد اسنپ را ترجیح دادند به این حقوقها #تورم

درآمد اسنپ ماهی ۳۰ میلیون تومانه. در ایران حتی فوق‌لیسانس و دکتر ترجیح می‌دهند تخصص خود را رها و در اسنپ و تپسی کار کنند. چون دولت ارزش درآمد معلم و پرستار و کارگر و مهندس را کاهش میده تا یارانه بنزین تامین بشه و بتونه #بنزین_رایگان به خودروها ارائه بده

کار کارمندی ویژگی‌های مثبتی نسبت به کار در تاکسی های اینترنتی دارد و از آن طرف درآمد تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی بسیار بیشتر است! با تمام این‌ها نتیجه گیری کلی با شماست. البته کلا کار در اسنپ و تپسی به عنوان شغل دوم و افرادی که به دنبال کار می‌گردند، توصیه می‌شود اما شاید درآمد بیشتر این کار نسبت به آینده آن قابل توجیه نباشد. به صورت کلی در جدول زیر نگاهی به هر دو می‌اندازیم و آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم:

میزان درآمد رانندگان اسنپ در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ + مقایسه مشاغل

منبع: روزیاتو

۶۰ دیدگاه

  1. درود
    قطعا این مطلب رو شرکت اسنپ نوشته که ملت بدبخت رو هل بده سمت ‌کار با ماشین دلیلشم اینه هر روز کلی راننده میان بیرون از این کار که دلیلش نابود شدن ماشینشون و کم بودن درآمدشون هستش فریب این مطالب رو نخورین

  2. انشاالله به لعنت خدا گرفتار شید که با دروغ و اطلاعات کذب قصد درگیر کردن مردم نا اگاه رو دارید. مگر طرف خر باشه که از کارمندی بیاد اسنپ کار کنه. اسنپ فقط و فقط سود در جیب شرکت اسنپ است ولا غیر

  3. دوست عزیز لطفا مردم رو قضاوت نکن
    فقر و اقتصاد فلج، آدم ها را به هر کاری مجبور میکند .به امید روزهای بسیار خوب برای تمام مردم.

  4. سلام خوندم ولی هیج مقایسه درستی ندیدم دوستان نگفتن اسنپ و تپسی کار دوم و سوم وچهارم خیلی از مقایسه هاست که کار بقیه که هر روز زحمت میکشن وچشماشون وپاهاشون وروانشون داغون میکنن هست مخصوصا صنف بیخود تاکسی داری همه کارهای دیگه بامرخصی وحتی گاو بندی کا ر نمیکنن باداشتن بیمه کامل وحقوق کامل و…….???.‌میان اسنپ وتپسی باماشینی که معلوم نیست از کجا چه جوری تهیه شده ومخارجشو کی میده…….؟؟؟؟؟

  5. ایکاش منبع و سند این ادعا رو هم اعلام میکردید تا یه کمی بیشتر پی به بی اساس بودن تحلیلتون میبردیم،بعنوان یک شهروند که ۱۸ سال سابقه متفاوت(راننده خطی شهرستان،آژانس) در این صنف دارم معتقدم که همان ۱۵ میلیون کارمند،اقتصادی تر و بصرفه تر از ۳۰ میلیون تومان اسنپ و غیره هست،یه بار چند سال پیش یک راننده تاکسی بهم گفت که ۲۵ ساله راننده تاکسی هستم و تا الان نتوانسته‌ام واسه ماشینم لاستیک نقدی بخرم و همیشه بدلیل ضعف مالی،لاستیک اقساطی خریدم،همین الانم وضعیت بیش از ۹۰درصد رانندگان همین هست،در یک جمله خلاصه کنم که درآمد مسافرکشی،فقط نمیذاره از گرسنگی بمیری و رسما راننده کار میکنه و پس انداز میکنه واسه مکانیک و صافکار و باطریساز و غیره

  6. به شخصه جزو نفرات اول هستم که عضو اسنپ شدم و بعدش تپ سی …. این شغل به عنوان دومی نمی گم خوبه ولی بدک نیست اما شرط داره ، پاره وقت کار کنی به عنوان شغل دوم یعنی در حد چندتا سرویس داخلی که خرج روزمره زندگیت در بیاد و حقوقی که از شغل اولت می گیری بزنی به زخم زندگیت ……
    اگر بخوای صبح تا شب کار کنی انقدر که در میاری باید خرج تعمیر ماشین کنی خرجهایی میاد سراغت که قبلش ندیدی ، از قدیم گفتن ماشین نون قرض میده !!! یعنی بعدا باید همونو یا بیشترش خرجش کنی اونم با این تورم ها …… الان کرایه اسنپ و تپ سی در روزهای شنبه تا چهار شنبه بدجوری پایین هست داخلی میده ۲۰ تومن ۲۵ تومن در صورتیکه مسافر تو خیابون سوار کنی دو برابر گیرت میاد . الان سه ساله کرایه بالا نرفته اما قیمت قطعات ماشین و مزد مکانیک و جلوبندی ساز و باطری ساز چندین برابر شده من سه سال پیش از شهرری سرویس میرفتم ولنجک ۱۰۰ تومن الانم همین قیمته هر کسی باور نداره اسکرین شات گرفتم دارم نشونش بدم همین الان از شهرری تا پیروزی میزنه ۶۰ تومن یا شهرری تا اسلامشهر ۸۵ تومن
    باید نیم ساعت صبر کنی تا یه سرویس شانست بخوره بهت که بهتر از بقیه باشه که بازم میگم مجبوری بری بخاطر پولش . نرخ کرایه اسنپ تهران خوب وقتی بد شد که راننده های شهرستانی اومدن تهران چون مسیر بلد نبودن همینجوری سرویس میگرفتن میرفتن دیگه نمیدونن چند کیلومتر طی میکنند بخاطر اون کرایه آیا ارزش داره ؟ طرف میگه من صبح تا شب تو اسنپ ۱ تومن یا ۲ تومن درآمد دارم ! خب نگاه کن چند کیلومتر طی کردی که این پول رو جمع کردی ؟ آنوقت تو یک ماه حساب کن تا متوجه بشی چقدرش خرج ماشینت باید کنی ……. همین هفته گذشته جلوبندی کامل تعویض کردم با تسمه تایم و دینام و کمک فنرها و دسته موتور پایین و بالا چپ ، بلبرینگ پلوس شد ۲۵ میلیون
    یه دیسک و صفحه والئو باید بخری ۶۵۰۰ که با تراشکاری و اجرت تعویض ۱۰ تومن تموم میشه برات
    لنت لاستیک تصادف بیمه دینام کولر روغن و فیلترها
    چراغ ها سنسورهای انژکتور مثل سنسور اکسیژن سنسور موقعیت میل بادامک استپر و خیلی قطعه های دیگه مثل شمع وایر باطری …… همشون مصرفی هستند

  7. سلام.من چندسالی هست تو اسنپ و تپسی کار میکنم.کار با ماشین اصلا به صرفه نیست.اصطحلاک ماشین بالاست هزینه هاشم بالا‌.ولی دوستانی که دنبال درآمد بیشتر هستند موتور رو توصیه میکنم هزینه خیلی کم و دامد بیشتری نسبت به ماشین داره.البته خطرات رو باید به جون بخری.

  8. کاری به خزعبلات یک عده ندارم که از درآمد اسنپ و تپسی تعریف و تمجید میکنن.یک راننده دارای دو فرزند و حتی یک فرزند در نظر بگیریم که مستاجر هم نیستند روزانه برای صبحانشون نفری ی کیک و ساندیس پنجاه هزار تومنی بخورن و نهار و شامشون هم نفری یک فلافل هفتاد هزار تومنی بدون دوغ و نوشابه روزی بین هفصد هشصد هزار تومن هزینه اشون میشه بدون هزینه آموزش وبهداشت و تفریح و گشت و گذار واستهلاک خودرو و وقت خود راننده.
    #اسنپ _و_تپسی_برده_داری_مدرن.ن.ج.ا.ا

  9. حرف‌های غیر اصولی رو همه راحت می‌زنم و تمام مطلبی که الان خوندم تا حدودی غیر اصولی یه راننده اسنپ از امسال ماهی ۶۰۰ هزار تومان برای برای بیمه باید بزاره ماهی ۲۰۰ تومان برای بیمه دیگش
    ماهی ۳ میلیون تا ۵ میلیون پول روغن فیلتر روغن فیلتر هوا بنزین گاز می‌شه هر دو تا مخزن گازی که شما می‌زنی باید یک مخزن بنزین مصرف کنی گرنه موتور ماشین داغون می‌شه
    شما حق ندارین استان تهران که قیمت‌هاش خیلی استانداردتره با شهرستان‌ها و استان‌های دیگه مطابقت بدین الان در همین مازندران ساعت ۷۰ تومان بیشتر نیست
    شما هر ۸ ساعتی کار کنی میانگین برای شما ۵۰۰ تا ۶۰۰ بدون استهلاک مبلغ کامل
    یک راننده اسنپی باید ۵۰ درصد درآمدشو فقط برای استهلاک ماشین بزاره
    هر سه ماه در میون باید تسمه تایمشو عوض کنه تسمه هیدرولیک و تسمه دینام
    ماهی ۵۰۰ تومان برای این تصمیما باید کنار بزاریم
    هر ماه باید لنت ترمز عوض کنیم که ۸۵۰ تومان حد معمولش
    جلوبندی رو هر ششم باید عوض کنیم با عقب‌بندی حد معمول ۱۲ تا ۱۶ میلیونه
    ماهی دو میلیون و چهار صد تا ۳ میلیون
    لاستیک ۴ حلقه هر ۶ ماه که ۸ میلیون حد معمول
    که ماهی باید یک و دویست پول لاستیک از کنار بزاری
    پلوس های حال حاضر ۶ ماه بیشتر دووم نمیارن حداکثر یک سال ۲۰ تومن برای این باید کنار بزنیم
    نه ماهی یک و دویست الی یک و چهارصد
    در سال فقط صداگیری داشبورد ۲ الی ۳ میلیون ماهی ۲۰۰ ۳۰۰ هزار تومان
    صداگیری صندلی‌ها و بادگیری ۴ میلیون ماهی ۴۰۰ تومان
    صداگیری درب و شیشه‌ها حداقل ۳ تا ۵ میلیون ۳۰۰ تا ۵۰۰ در ماه
    صداگیری بدنه ۵ میلیون ۵۰۰ در ماه

    تعمیر گیریبکس با صفصه با دسته موتور ۲۰ ملیون
    ماهی ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیون
    بلورنگ چرخ ۶ تا ۱ سال۴ ملیون ماهی ۴۰۰

    این بخش پایین رو رو استهلاک نیاوردم چون ثابت نیست
    که هزینه ۵۰ تا ۱۲۰ میلیونی رو داره
    تعویض رینگ ۴ حلقه
    قیچی برف پاکن موتور و… دینام باطری سیمکشی
    جعبه فیوز، کامپیوتر پوسیدگی تصادف ها چهار لمپ هد لایتلامپ های عقب کاس چراغ عقب و جلو که کدر میشن باید عوض شود اکسل مایشن خرابی کمربند ایمنی تعویض شیشه ها جلو عقب تمیر کولر رادیات بخاری فن فن داخلی ضبت ابرادیات ضد یخ مخزن برف پاکن موتورش پمپ بنزین
    تعمیر موتور این بخش دیگه من قیمت گذاری نمی‌کنم ین همه چیزا که نوشتم در سال اتفاق می‌افته حداقلش واسه خنده را در نظر داشته باشی
    تازه بماند یک تا دو ماه در سال حداقل تو تعمیرگاه و پمپ بنزین‌ها ، تمیز کردن ماشین هستی
    دو ماه از مبلغ درآمد اینجوری پر

    چی شد؟
    در مجموع ساعت کاری یک شیفت
    ۸ ساعت خونه پور ۶۰۰ بدون جمعه ها، جمعه ها برای خانواده هست
    در ماه ۱۵,۰۰۰,۰۰۰۰ تومان در تهران نه در شهرستان برای شهرستان درامد ۳۰%تا۴۰%کمتر حساب کنید

    استلاک ماشین من تیبا ۹۶ رسیده عالی
    ماهی کم ش ۱۳,۰۰۰,۰۰۰میلیون
    پس باید ۲ شیت کار کنی تا زه ۱۷ میلیون بگیری انم برای دو شیفت یعنی شیفتی میشه ۸ میلیون و پونصد بدون پرداخت بیمه عمر و بازنشستگی اونم فقط برای تهران ها برای شهرستانی ها ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتره
    دولت شوخ طبعی داریم کرایه راننده اسنپ خیلی زیاده این فقط شرایط یک سال من بود کی که می‌گذره ماشین داغون‌تر می‌شه مثل دولتمندای عزیز و نازنین و بی‌نظیر ما

  10. سلام دوستان بنده یه تاکسی زرد گردشی مدلش ۸۸ ولی خداییش تمیزه و تصادف نداشته و بدلیل هزینه کم نگهداری موتور و قطعات پیکان خودمون واقعا گزینه عالی در سطح شهر تهران هست و البته شتاب و کندی ضعیف و به تبع اصطحلاک بالا قطعات مصرفی کار به اونجا میرسونه که بهتون عرض کنم کلا هر چی کار کنی تو اسنپ و تپسی یه چاقو بگذار وسطش و نسفش رو خرج ماشین در نظر بگیر بدون در نظر گرفتن اتفاقاتی نظیر تصادف و غیره که از جیبت کلا باید بگذاری برای خرج ماشین مگه مقصر نباشی و اینم بگم اون اقایی یا خانومی که فکر کرده ماشین چند صد میلیونی شو انداخت کف خیابون های تهران برادر و خواهر من شما در واقع داری از اصطحلاک و پایین اومدن قیمت ماشینت بدلیل ضعیف شدنش توی کار استفاده میکنی، یعنیچی یعنی اگه ماهی ۲۰ میلیون درامد صافی داشته باشی با ماشینت بعد از یکسال ماشینت بیشتر از صد میلیون از قیمتش افت کرده به دلیل خط و خش های ناشی از کار کردن و تازه باید هزینه های درمانی سالهای آینده رو برای میگرن و زانو درد و معده درد و سرطان مثانه وووو رو هم در نظر بگیری که با مقایسه با یه کارمند خنده دار بنظر میاد بعد شما کار کارمندی به بنده با حقوق ماهی هفده هجده میلیون معرفی کون اگه نرفتم هر چی تو بگی و اگه تصادف کنی که هیچ بیچاره ای و فرق،ماشین ۱۵۰ هزار کیلومتر کار کرده با یه ماشین خونگی که بعد از سه سال هنوز ۳۰ هزار کار نکرده خوب مشخص از اینرو اقا برو کارمند دولت باش که با اسنپ فقط خرج روزمره یه مجرد در میاد و بس اگه موافق یا مخالفید لطفا نظر بدین تا خونده بشه و شاید درست بشه. این اوضاع نابسامان وقتتون بخیر

  11. سلام ، مطلب شما رو خواندم ، خوب بود خسته نباشی ، فقط در مورد یک موضوع که شما در موردش نوشتید خواستم بگم که اینجوری که شما نوشتید و فکر میکنید نیست ، باشگاه سفیران که شما بیان کردید از لحاظ قیمت خدمات هیچ فرقی با جاهای دیگه نداره به غیر از یکی دو مورد
    ( لاستیک دولتی و خرید روغن موتور) بقیه اجناس از مغازه های بیرون هم گرون تره ،
    مشگل بعدی این خدمات این که مغازه های که این خدمات رو ارائه میدن از محل زندگی سفیران خیلی دوره و صرف نمیکنه کلی مسافت رو طی بکنی بخاطر ۲۰ هزار یا ۳۰ هزار کمتر ، خود من پیام برام اومد برای معاینه فنی باقیمت ۷۴۰۰۰ معاینه عادی ۱۱۴۰۰۰ معاینه برتر ، رفتم به آدرسی که دادن معاینه برتر رو انتخاب کردم از من مبلغ ۲۴۵۰۰۰ هزار تومان پول گرفتند ، حالا خودتون قضاوت بکنید .

  12. بزرگترین دروغ سال هم مشخص شد
    مشتی من با ماشین کسی کار میکنم از صبح تا عصر روزی ۸۰۰ کار کنم کلامو میندازم آسمون چرا دروغ میگی
    اونم سوخت و اصطحلاک و خرج رو کنم کنی بمونه بمونه ۳۰۰
    بعد حضرت چاخان چند ساله اسنپ کرایه ها رو اضافه نکرده از کجات در آوردی اینو

  13. چرا دروغ میگید والا من کارم همینه چون مشکل مدرک تحصیلی و ضامن دارم کار گیرم نیومد الانم دارم با ماشین کسی دیگه کار میکنم
    از صبح تا ساعت ۴ یا ۵ غروب خودمو بکشم ۸۰۰ تا ۱ کار کنم اونم تهران که هزینه ماشین و سهم صاحب ماشین کم بشه۳۰۰ بیشتر نمیمونه اینم
    مجبوریم چون کرایه خونه خرج خونه و خرج بچه هست که اومدیم سمت ده کوره های قاسم آباد خونه گرفتیم بخاطر نداشتن پیش پول

  14. فکر کنم شما از سهامدارانی این چرت وپرتها چیه میگیدلاستیک جفتی چهار میلیون تومان شده هرروز
    یدکی گرانتر از روز قبل شما از درآمد حرف میزنید اصلا میفهمن از ولنجک تا شهرری چند کورس ماشین میخوره کرایه میده هفتاد و هشت هزار تومن کمسیون در رفته شصت وپنج هزار تومن حداقل یک ساعت ونیم زمان میبره چهر تا مسافر از ولنجک تا پارک وی سوار کنی هشتاد هزار تومن کرایه کرفتی

  15. سر چهاراه ایستادن مسافر بردن شرف داره کرایه پونزده هزارتومنی بردن اژانسهای محلی داخلی محل را پنجاه هزار تومن کرایه میگیرند بعد اینها تو زمان عصر حجر زندگی میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا