وحشت دوباره کاربران از شرکت متا؛ پای یک جاسوسی دیگر در میان است؟

شرکت متا در طرح جدیدی که طی ۳ ماه آینده رسما کلید زده می‌شود قصد دارد از محتوای مکالمات کاربران برای نمایش تبلیغات هوشمندانه به آنها استفاده کند.

غول دنیای فناوری، متا با یک سیاست جدید و بحث‌برانگیز قصد دارد از تاریخچه چت شما با هوش مصنوعی برای ارائه تبلیغات هدفمند متا استفاده کند و هیچ راهی برای انصراف از آن وجود ندارد. این غول فناوری از طریق ایمیل و نوتیفیکیشن به کاربران اطلاع می‌دهد که چگونه اطلاعات آنها برای شخصی‌سازی تجربه‌شان استفاده خواهد شد. این طرح از ۱۶ دسامبر اجرایی می‌شود.

سیاست جدید تبلیغات متا چگونه کار می‌کند؟

هر زمان که با یکی از ویژگی‌های هوش مصنوعی متا تعامل داشته باشید اطلاعات آن چت برای نمایش تبلیغات و پست‌های فوق شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. برای مثال اگر در واتس‌اپ از هوش مصنوعی متا درباره یک سفر کوهنوردی کمک بخواهید فید فیسبوک شما پر از تبلیغ کفش کوهنوردی می‌شود.

همچنین بخوانید: حقوق نجومی شرکت متا به محققان هوش مصنوعی

متا می‌گوید موضوعات حساس مانند دیدگاه‌های مذهبی یا سیاسی از این طرح مستثنی هستند. با این حال سابقه این شرکت در زمینه هوش مصنوعی چندان درخشان نیست و نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی کاربران را افزایش داده است.

هوش مصنوعی، موتور پول‌ساز جدید متا

متا سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری در هوش مصنوعی انجام داده است. کسب‌وکار تبلیغات یکی از راه‌هایی است که این شرکت نتیجه آن را می‌بیند. در آخرین گزارش درآمد متا درآمد تبلیغات چند میلیارد دلار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود. مارک زاکربرگ این افزایش را به استقرار هوش مصنوعی در سیستم تبلیغات نسبت داد.

این سیاست جدید فعلا در اتحادیه اروپا بریتانیا و کره جنوبی اجرا نخواهد شد. این مناطق قوانین سختگیرانه‌ای برای حریم خصوصی کاربران دارند.

منبع: گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا